Khamis, Oktober 28, 2010
Ubi kayu goreng. Cicah [saya biasa kata 'tutul'] dengan sambal kicap sedap, dengan sambal tumis pun sedap, dengan ikan gesek pun sedap, makan macam itu saja pun sedap. Senang cerita, memang sedaplah.

Ikan gesek = Ikan masin

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 10/28/2010 06:27:00 PTG. |


16 Ulasan


Khamis, Oktober 28, 2010 8:44:00 PTG, Blogger PINATBATE

Salam,
wah! kangen karo ubi goreng..kangen karo Kang Blek jugakk..;D

 

Jumaat, Oktober 29, 2010 7:55:00 PG, Blogger MOKCIK AZWA

Lama tak muncul, tup tup timbul citer pasal ubi kayu goreng..memang lazat!

 

Jumaat, Oktober 29, 2010 10:12:00 PG, Blogger BuRuuj

sibuk ke kang? tak kesahlah...asal ubi kayu mmg sodapp!

 

Jumaat, Oktober 29, 2010 10:24:00 PG, Blogger asuhara sue

udan2 ki, mangan ubi goreng...walahhhh enak e..

 

Jumaat, Oktober 29, 2010 11:24:00 PG, Blogger .:HalogAmora:.

ye mmg sedap! esp dgn sambal
dah lama x makan bende nih :D

 

Jumaat, Oktober 29, 2010 10:38:00 PTG, Blogger seri

yerlah lama tak rasa kalo makan ubi kayu cicah ikan masin ngan minum kopi o tambahan waktu hujan memang bertambah-tambah :)

 

Sabtu, Oktober 30, 2010 1:25:00 PG, Blogger Pa'chik

ikan gesek tu pebenda weh???
sambak kicap tu... rasa cam tau... :P

 

Ahad, Oktober 31, 2010 5:40:00 PG, Blogger Along Tapa

memang menusuk kalbu bai...nak-nak tang makan lat-lat cenggitu jek...ada manisnya..ada rasa pahitnya...pergghh...kena kalo cecah dengan sambal tumis lawan lak dengan kopi o kaww...terangkat...

Gorengbaek - Apa ada dengan nama??

Hangit habis dah - Betul ke ek??

 

Rabu, November 17, 2010 7:51:00 PTG, Blogger farazdaq

salam kang..
ubi kayu goreng..buat ak teringat embah..:)

 

Khamis, November 18, 2010 2:41:00 PG, Blogger TedungS

Salam Bro, lamo den tak singgah sini. Pokaba ekau

 

Sabtu, November 20, 2010 2:03:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Pinat,
Kangen karo aku ora entuk opo-opo...hehe


Mokcik,
Lama tak muncul tanam ubi kayu mokcik...


Buruuj,
Sibuk + Menyibuk + Buat-buat sibuk...


Asuhara,
Udan-udan pokok ubi melebu banyu.....


Halogamora,
Kalau kat Kopitiam ada jual ubi rebus...


Seri,
Lagi-lagi Kopi 434....


Pa'chik,
Typo laaaaaa.... :p

 

Sabtu, November 20, 2010 2:07:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Along,
Ubi gajah kau pernah makan...?


Masy,
Ikan masin...


Sinaganaga,
Lama tak jumpa kau...


Farazdaq,
Salam, tak ramai orang tanah ubi kayu sekarang...


Tedung,
Salam, aku menyorok....kau pun sejak bergelar haji dah jarang nampak dah...

 

Ahad, November 21, 2010 12:44:00 PG, Blogger TedungS

Ait.. camno ekau tau? Tera tera.. Yok kita berbelog balik. Lama dah tak ngobrol merapu ni.. hehe