Isnin, April 19, 2010
Pemandangan dari dalam rumah, pintu belakang rumah sewa kawan saya, si Djalut Bagaskara itu.

TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 4/19/2010 10:27:00 PG. |


25 Ulasan


Isnin, April 19, 2010 11:30:00 PG, Blogger Nurul Aznil

Salam,

Ya, bersama menyahut seruan menghijaukan bumi... :P

 

Isnin, April 19, 2010 12:02:00 PTG, Blogger Insan Biasa

semangat mesra alam...cintakan flora..:)

 

Isnin, April 19, 2010 12:43:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Nurul Aznil,
Waalaikumusalam,

Tu belum tengok di tanah belakang rumah lagi, harimau pun boleh sesat...

p/s Aktif lagi ke Terato?


Insan Biasa,
Tahniah Djalut!


Kucingorengemuk,
Tafsiran saya untuk 'rumpai' adalah spesis tumbuhan 'liar' yang kita tak perlu atau tak mahu atau mengganggu.....hehehe.

 

Isnin, April 19, 2010 1:15:00 PTG, Blogger Yunus Badawi

Salam JP,
biasalah kalau org menyewa. Itu yg malas nak bagi org bujang sewa rumah hehehe

 

Isnin, April 19, 2010 2:08:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Salam

Nasib baiklah rumah akak ni di atas. Tingkat 3. Kut tak gitulah gayanya. Seronok, tak payah susah-susah cari pasu. Macam akak ni, nak tanam serai pun,kena cari pasu.

Tapi kan, spesis sayur apa yang ditanam kawan kamu si Djalut ni hahaha!

Kak WL

 

Isnin, April 19, 2010 2:13:00 PTG, Blogger asuharAsuE

tu biasa2 saja tu, rumah lpensyarah landskap saya lagi lah lalang sampai lutut! dia kata- tu natural landscape tu!

 

Isnin, April 19, 2010 5:38:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

YB,,
Waalaikumusalam,

Tapi tak semua orang bujang macam tu kot YB, ada gak orang bujang menyewa yg mengalahkan oranng kelamin ....hehehe..


Kak WL,
Waalaikumusalam,

Tapi spesis yang menjalar di rumah Djalut itu kalau akarnya dari tingkat bawah, tingkat paling atas pun boleh sampai rasanya dia memanjat tu, hehehe.


Asuhara,
Siapa nama pensyarah landskap kamu tu, boleh bagi contact no beliau pada saya tak?

 

Isnin, April 19, 2010 10:14:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Wahh...credit to tuan rumah, tanda sokong 'green technology'..:) n mengidam gril kerawang tu (itu dibiarkan aje) coz yg ori mahal...ha3

 

Selasa, April 20, 2010 10:18:00 PG, Blogger KAMATO

tenguk gaya macam pokok anggur, kalau betul senangla nak petik

 

Selasa, April 20, 2010 3:14:00 PTG, Blogger muor76

ermm memang mesra alam tol ler....
menambah oksigen atas muke bumi...
hehehhehehe
lagi satu.. daun pokok tu digunekan untuk memberentikan pendarahan akibat luke luke kecik... carenyer... kunyah (jgn makan yerk) pastu tepek kat luke.. insyaallah darah berenti kuo...

dlm umah tak masuk ker?

 

Selasa, April 20, 2010 6:23:00 PTG, Blogger MOKCIK AZWA

Ni memang sengaja dibela untuk seni lanskap ker, terover kerajinan bercucuktanam di farmville lantas mengabaikan kebun depan pintu rumah heheheh

 

Rabu, April 21, 2010 12:26:00 PTG, Blogger BuRuuj

dah lama tak dengar crita djalut bagaskara. rupa2nya rumpai dh tumbuh.

en. yunus badawi, harap maaf ye, tak semua org bujang malas.

tq;)

 

Rabu, April 21, 2010 1:09:00 PTG, Blogger Masy

mmg niat dia nk simpan kot hehehe

 

Rabu, April 21, 2010 11:33:00 PTG, Blogger Bunga Rampai

Salam BP,

Ringkas dan berjiwa. Saya suka. Redup hati memandangnya.

*Saya menyepi kerana mencari cermin ;)

 

Khamis, April 22, 2010 1:54:00 PG, Blogger Along Tapa

mungkin tuan rumahnya bercadang nak menjadikan rumah dia rumah hijau kot~~~

 

Khamis, April 22, 2010 7:57:00 PG, Blogger zwitterion

itu tak berapa hijau lagi tu...bagitau Jalut supaya tambahkan lagi...haha

 

Khamis, April 22, 2010 1:20:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Tanpa nama,
Kebetulan hari ini, 22 April 2010, Hari Bumi.


Kamato,
Itulah. Kalau pokok anggur, sy orang pertama nak galakkan dia, biar merayap sampai bilik tidur pun tak apa.


Muor76,
Mungkin rumpai bagi kita, tapi berguna bagi orang lain. Orang yang kita sokong mungkin jadi ‘musuh’ bagi orang lain. Kes di PRK Hulu Selangor misalnya, hehehe...

Akan datang kalau sempat, aku tunjukkan tingkap bilik stor rumah itu pulak eh...


Mokcik Azwa,
Natural Landscape dari satu sisi. Radical Landscape dari sisi yang lain. Hehehe.


Pa’chik,
Ulat bulu banyak.....termasuk orang2 dalam rumah itu sekali, hehehe.


Nizamsani,
Kau memang pandai menilai seni. Tahniah!


Buruuj,
Tak pasti samada dia menganggap itu ‘rumpai’.....


Masy,
Cuma dia yang tau ‘nawaitu’nya...


B Rampai,
Waalaikumusalam,

Sebab ‘suka’ jugalah saya berkongsi dengan kawan-kawan gambar ini.

O, carilah. Bila sudah berjumpa, tatap puas2, lap selalu, jaga betul2, kaca itu rapuh, mudah pecah...... 


Along tapa,
Untuk keselamatan juga.. Tak payahlah buka-tutup pintu bila dah betul2 subur nanti...


Zwitterion,
Yang dalam rumah memang belum berapa hijau lagi, tapi yang di belakang rumah dah lebih dari hijau dah...hehehe...

 

Khamis, April 22, 2010 9:36:00 PTG, Blogger Pa'chik

ULAT BULU??? eyy... rumah pakcik tak ada ulat bulu... ulat gong..gokk.. banyakkk...

ya Allah... ke mana orang tua ni...

eh.. aku tak ke mana-mana... aku ada di sini...

mampuss...

haa.. tikus banyak rumah pakcik...

ey apa daa tikoss...

 

Jumaat, April 23, 2010 10:28:00 PG, Blogger Cikgooden (Selumbar Emas).

biarlah dia......penyokong kempen green earth..hehehee..

 

Jumaat, April 23, 2010 3:59:00 PTG, Blogger achik

hijaukan bumi.. ehehe.. ;p

 

Ahad, April 25, 2010 3:39:00 PG, Anonymous Sahrul a.k.a nbk466

Ohhh..ingatkan mmg package dtg skali dgn grill tuh..he.he.he..

BP den dah pindah blog dari http://tanpamukusepi.blogspot.com/ ke http://www.sahrul.com. Sudi2kan singgah ya.

 

Selasa, April 27, 2010 3:20:00 PTG, Anonymous Jowopinter

Pa'chik,
Apa yang kau merepek ni Pa'chik :p


Cikgooden,
Ha ha ha!


Achik,
Bukan bumi la, tapi rumah....


Sahrul,
Wah! Dah jadi usahawan ye kau. Tahniah! Kau kenal Zaidi tak? Dia pun buat bisnes macam yang kau buat tu...

Bila nak ngeteh ni? :D