Isnin, April 17, 2006

Hujung minggu, di sebuah kompleks membeli belah terkenal di KL, seorang kanak-kanak perempuan, mungkin dalam lingkungan umur 5 - 6 tahun dengan asyik memerhati sekumpulan gadis melayu lalu bertanya pada ayahnya; “Ayah, kenapa kakak tu semua pakai baju budak-budak?".“Baju budak-budak?” ayahnya bertanya dengan hairan. “ Yelah ayah, tengok tu baju kakak tu kecik, pusat kakak tu nampak, seluar dalam dia pun nampak….”

Blackpurple: Nasib baik lah kanak-kanak tu tak perasan yang lurah di punggung kakak tu pun nampak…!!! Isk...isk…isk…

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 4/17/2006 09:27:00 PG. |


50 Ulasan


Isnin, April 17, 2006 9:52:00 PG, Blogger tuan tanah

blackpurple,
di sini,saya pun pakai baju budak-budak.
maksud saya, saya boleh pakai baju saiz budak-budak 14-16 tahun saiz orang putih.
muat, dan terlebih besar pula. murah pulak tu!
hahaha...

 

Isnin, April 17, 2006 10:27:00 PG, Blogger Sastri

hmm... itu pemandangan biasa di tempat awam masa kini hunny... apa indahnya berpakaian sedemikian ek? tak terasa malu ker dorang bila seorang budak yang berusia 6 tahun menegur mereka yang jauh lebih tua darinya mengenai tatasusila pakaian ek?

 

Isnin, April 17, 2006 10:31:00 PG, Blogger semut

..tapi, ayahnya perasan sangat-sangat dengan lurah di punggung kakak tu dan memang itulah yang direnung oleh ayahnya sejak dari tadi..

 

Isnin, April 17, 2006 10:46:00 PG, Anonymous kadok

yeye..aku rasa seluruh lurah yg ada mau ditonjolkan..sungguh tidak ada kemaluan..

 

Isnin, April 17, 2006 10:54:00 PG, Blogger blackpurple

tuan tanah
hehehe... no saiz tak penting TT...

sastri
hunny, dulu-dulu pemandangan luar biasa, sekarang dah jadi biasa..jangan sampai jadi budaya....

semut
sebenarnya ayahnya juga perasan lurah di dada gadis melayu itu..

kadok
Lurah2 yang menghangatkan mata2 yang melihatnya di dunia, nanti di 'sana' ke lurah yang panas pula..... nauzubillah...

 

Isnin, April 17, 2006 10:56:00 PG, Blogger Hamka

wanita hari ini(bukan semua)

KAT RUMAH PAKAI BAJU 'MAK'
KAT LUAR RUMAH PAKAI BAJU 'ADIK'..

OH...

jadi mayat org tutup habis ngan kain kapan...ps:

 

Isnin, April 17, 2006 10:57:00 PG, Blogger babydiana

kesian pada mereka yea..anugerah Tuhan yang indah tu tidak dapat disimpan dengan baik...

 

Isnin, April 17, 2006 11:10:00 PG, Anonymous Faizah

hmm, ntah .. tp colorful hheheh ... kalau tengok baju budak2 zaman sekarang plak, semua nya besar2, labuh2 .. agaknya parents diorang beli extra bsar .. supaya tahan lama .. budak2 kan cepat membesar

 

Isnin, April 17, 2006 11:14:00 PG, Blogger ibuVouge

sinis sungguh bp..tapi ingatan untuk semua..

Mungkin sepemakai tu kata'aku dah cukup cantik dgn pakaian ini"

 

Isnin, April 17, 2006 11:28:00 PG, Blogger blackpurple

hamka
agaknya mereka nak tunjuk benda yang sepatutnya ditutup dibuka sepuas-puasnya, nanti bila dah berkain kapan dah tak boleh tunjuk......

babydiana
bukan semua gadis KL begitu, mereka cuma nila yang setitik.......

faizah
minyak naik 30 sen, harga barang semua naik... kena beli baju saiz budak-budak...lebih murah kot...

IV
Mungkin... Cantik bagi mata diaorang dan mata-mata yang suka melihat diaorang berpakaian begitu...

 

Isnin, April 17, 2006 11:31:00 PG, Blogger cuaca

alah membeli memang memakai....bley pakai ker?

 

Isnin, April 17, 2006 12:01:00 PTG, Blogger zwitterion

orang yg pakai baju "budak kecik" ni sebenarnya tak layak keluar rumah.baju tu hanya sesuai pakai kat dalam bilik ke..
kita jgn hanya nampak org lain je, tgk2 jugak kot-kot adik beradik, sedara mara buat benda yg sama..
moga2 dijauhkan..

 

Isnin, April 17, 2006 12:08:00 PTG, Anonymous ron97

save budjet adik
minyak mahal.

 

Isnin, April 17, 2006 12:38:00 PTG, Blogger Moon®

BP, mungkin tuan punya diri nak tunjuk body dia yang cantik menawan... mmg fesyen sekarang ni lagi kecik & sendat lagi bagus.. cuma kita ni sakit mata & malu nengoknya..

 

Isnin, April 17, 2006 12:55:00 PTG, Blogger blackpurple

cuaca
apa kaitannya...?

zwitterion
you are right

saya dalam bilik berlenggeng !

ron97
rasanya baju 'budak-budak' tu lagi mahal....!

moon
ooo.....baru tau bahagian pusat tu cantik rupanya... :)

 

Isnin, April 17, 2006 1:50:00 PTG, Blogger NaSh

walaupun sakit mata melihatnya.. tapi kalau da melintas, tak berkelip gak tgk.. isk isk isk..

masyarakat oooii !!! tolong tutup orat!!!

 

Isnin, April 17, 2006 1:50:00 PTG, Blogger Ayu

Nasib baik lah kanak-kanak tu tak perasan yang lurah di punggung kakak tu pun nampak…!!! Isk...isk…isk… - hehehehe tapi BP nampak ek.. len kali g la tegur jer.. bebudak tuh hehehe

 

Isnin, April 17, 2006 2:33:00 PTG, Blogger sya

he he he tapi tang lurah punggung tu en BP nampak.. nasib baik anak2 tak nampak ek?

 

Isnin, April 17, 2006 2:51:00 PTG, Blogger blackpurple

nash
:)

ayu & sya
tak nampak tapi buat2 nampak..... eh silap nampak tapi buat-buat tak nampak. :)

 

Isnin, April 17, 2006 3:23:00 PTG, Blogger JBM8141

wife aku cerita. lepas solat kat masjid klcc, dia rehat sekejap, dan terdengar perbualan 'eh aku nak tarik sikit tudung ni naik atas la, nak bagi nampak t***k sket'...

aku tak leh cakap apa dah. bukan salah lelaki semata-mata nampaknya. dorang mmg nak bagi nampak.

*ini bukan lesen.tundukkan pandangan mata walau di mana jua anda berada - kecuali ketika memandu dan menyumpit*

 

Isnin, April 17, 2006 3:28:00 PTG, Blogger Mamamanja

salam...
ermmm... jangan kata remaja jerk yg suka pakai baju bebudak nih! sedangkan dalam dunia artis pun makcik2 yg dah berkedut seribu pun nak tunjuk seksi...
ntahler....

 

Isnin, April 17, 2006 4:01:00 PTG, Anonymous Am

bila kita komen dia kata jeles, sekrang bila budak komen apa agaknya jawapan dia, Am rasa lah dia nak berjimat kot, jimat beli kain hehehe

 

Isnin, April 17, 2006 4:12:00 PTG, Blogger Aku Bukan Bidadari

Aduh bisa...
err..tersengat lah..kirim salam ngan ayah budak tu yer wink wink :D

 

Isnin, April 17, 2006 4:24:00 PTG, Blogger KAMATO

Mungkin dia orang nak jimat kain kot

 

Isnin, April 17, 2006 4:24:00 PTG, Anonymous neeziee

ada skali tu aku jenjalan ada awek kat depan tu..perghh suar lowered giloss.suar pendek pink.dalam pakai gstring lak tu.skali dia toleh..perghhh..usah kata jerawat,jeragat pun ada.jerawat tu klo pecah mesti orang ingat kordial oren.

 

Isnin, April 17, 2006 4:25:00 PTG, Blogger blackpurple

jbm8141
Lelaki sekarang jalan nak kena tunduk la ni..? :)

mamamanja
selamat datang..

Bukan artis ke pelopornya....?

Am
Jimat? Lagi mahal ada....

Aku bukan bidadari
Pedas bagi yang makan cili.
Manalah nak cari ayah budak tu....? :)

 

Isnin, April 17, 2006 5:12:00 PTG, Blogger esis

diaorg teringin pakai baju adek dia tu.

 

Isnin, April 17, 2006 5:14:00 PTG, Blogger EdRyNA

rasanya zaman sekarang dah ramai yg tak mampu membeli pakaian yg menutup bahagian2 yg sepatutnya...tak tahulah 10 tahun akan datang macamana pula..

 

Isnin, April 17, 2006 5:24:00 PTG, Blogger blackpurple

kamato
ha ah, memang menjimatkan kain...

neeziee
nasib baik perut pun tak berjerawat ekk...

esis
eloklah. menyokong usaha kerajaan dalam kempen recycle.....

edryna
manusia kembali ke zaman batu...bercawat !

 

Isnin, April 17, 2006 5:24:00 PTG, Blogger Sayuti

salah satu sebab kenapa saya tak turun makan tengahari dan balik lewat malam.

godaan banyak.

bini jauh.

tekanan air tinggi.

tak elok membazir air.

 

Isnin, April 17, 2006 5:26:00 PTG, Blogger blackpurple

sayuti
Betul la kata emak, KL ni banyak godaan.... sungguh mencabar keimanan... sungguh...!

 

Isnin, April 17, 2006 6:10:00 PTG, Blogger cuaca

blackpurple kaitanya...."klu dah beli terpaksa pakai, tapi sayang si pembeli nampak sangat ukur baju di badan sendiri.....

mcm tak kena jer.....

 

Isnin, April 17, 2006 8:02:00 PTG, Blogger Orochi

mungkin budak tu tak faham lagi. Baju budak-budak boleh dipakai sehingga dewasa.. sebab diorang takde budget nak beli baju... ha ha ha..

 

Selasa, April 18, 2006 8:29:00 PG, Blogger blackpurple

cuaca
bukan lah... yang sebenarnya "ukur baju di badan adik"

orochimaru sama
hehehe

 

Selasa, April 18, 2006 9:38:00 PG, Blogger Romantis Selatan

tak paham kenapa dia orang suka pakai baju ketat dan kecik...

 

Selasa, April 18, 2006 9:46:00 PG, Blogger petiais

zaman moden dah kembali semula ke zaman batu(org pakai baju tak cukup kain)

 

Selasa, April 18, 2006 12:27:00 PTG, Blogger zino

agaknya itu salah satu cara berjimat cermat kot.. beli baju pun saiz bebudak je.. kan murah tu..

tapi baby zino kalau seluar dia dah senteng sikit pun dia dah tak nak pakai.. dia kata itu seluar baby, adik dah besar hehe..

 

Selasa, April 18, 2006 12:44:00 PTG, Blogger semut

Suatu petang yang hangat..

Berkata Khaty(bukan nama sebenar,"mak, mana baju adik yang abah belikan semalam?"

Ibu menjawab,"cuba adik tengok dalam almari tu.."

"takde,"pintas Khaty.

Lalu si abang dan menjawab dengan selamba,"tadi kak Diena pakai pergi shopping kompleks. Abang ada terserempak kak Diena melepak dengan kengkawan dia tadi".

"Apa?!Kan tu baju untuk budak lima tahun?"

Di suatu petang yang hangat..


p/s: komen pasal kawan makan kawan di http://www.eisz.blogspot.com

 

Selasa, April 18, 2006 12:53:00 PTG, Blogger Alex Lacey

dunia akhir zaman...budak bertudung pun nampak gak lurah2 yg tak sepatutnya...kekadang rasa malu pulak bila kita jalan sebelah...entahla..bagi dorang memang itu dah cantik sangat dah tu...

 

Selasa, April 18, 2006 4:43:00 PTG, Blogger blackpurple

romantis selatan
atas nama fesyen......

petiais
orang zaman batu kalau nampak pun "geli" agaknya tengok fesyen gadis-gadis zaman sekarang.....

zino
hehehe..

bagus anak zino tu..

semut
nama betul kathy tu katijah kan?

alex lacey
..dunia akhir zaman..
..pakai tudung pun kalau setakat buat perhiasan, niat pulak ke lain pun jadi tabaruj...

 

Selasa, April 18, 2006 4:44:00 PTG, Blogger bunga rampai

Salam,
Sebelum membeli belah di pusat-pusat membelibelah yang bertaraf global, kita terlebih dahulu melihat pusat-pusat yang lebih lokal.

Menyahut seruan 'go glocal?'

:)

 

Selasa, April 18, 2006 9:50:00 PTG, Anonymous hisham

kih kih kih best tul cite ni...

 

Selasa, April 18, 2006 10:04:00 PTG, Blogger BooK

BP:
kalau ada 2 karipap. satu yang terdedah. satu lagi bertutup. bawah tudung saji. kamu nak makan yang mana?

aha. meluat aku tgk orang tunjuk celapong. kalau cantik takpe. huh!

semut:
lurah pongggong aku tak tengok. lurah yang satu lagi mungkin.

 

Selasa, April 18, 2006 11:21:00 PTG, Blogger Syikin

depa yg pakai camni pandai pulak terkial2 betulkan pakaian masing2 bila ada yg memerhati..nak betul camner, dah mmg tak leh nak betulkan dah..tak cukup kain.

sayanglah, depa ingat kalau tutup aurat takleh nak pakai camtu dah..blh pakai, tapi pastikan tpt tu takde lelaki ajnabilah n ;

 

Selasa, April 18, 2006 11:54:00 PTG, Blogger kunci hilang

'cost down'. Jimat kain dan benang. Ha ha.

 

Rabu, April 19, 2006 9:30:00 PG, Blogger blackpurple

bunga rampai
salam. sinis.......

hisham
:)

bukhariramli
tengok jugak karipap apa? kalau karipap kentang tak suka sangat...hehehe... tapi kalau yang terdedah elok jangan makan, banyak lalat sekarang....!

syikin tapi bila masuk tv tau pulak malu, tutup muka... masuk mahkamah syariah, bertudung litup....

kunci hilang
hehehe....

 

Rabu, April 19, 2006 10:30:00 PG, Blogger semut

jowo,
ya.ya.betul tuh.nama dia khatijah.hehe.

bukhari,
bukan kau mahu main di situ.kamu akan main di lurah satu lagi.betul kan?haha.

*emoticon mata dijegil-jegilkan sambil kening terangkat-angkat*

p/s: aku sudah mula berfantasi macam-macam.

 

Rabu, April 19, 2006 12:31:00 PTG, Blogger MAMARISYIA

pasti enak si bapa memandang lurah2 itu!!!muahahah

 

Rabu, April 19, 2006 3:25:00 PTG, Blogger blackpurple

semut
suka nyer semut....hehehe

mamarisyia
bukan semua bapa-bapa jenis yang sebegitu MR..hehehe

 

Sabtu, April 29, 2006 8:20:00 PG, Blogger viki

Console Best Payout Casinos are more commonly referred to as "video Online casinos". They are played on a computer specially made for game play called a video game console. The player interacts with the game through a controller. Video and sound are delivered to the player via a television or, as with newer video game consoles, high-definition video monitors. Previous generations of personal computers, such as the Commodore 64, were commonly connected to televisions and even today consoles take both their name and peripherals from the personal computer world.