Isnin, Jun 12, 2006

Malam minggu. Bravo’s. Restoran milik bumiputera paling happening di Bandar Puchong Utama. Di situ selain macam-macam menu ada, suasananya juga meriah.

Bravo’s penuh sesak. Meja di bahagian dalam penuh, di bahagian luar pun hampir penuh. Musim FIFA World Cup ini Bravo’s menyediakan 2 skrin besar. Itu tak termasuk 3 buah TV skrin leper. Tak hairanlah mampu menarik ramai orang.

Cuma agaknya malam minggu yang ini agak berlainan sedikit. Selain menjamu selera, masing-masing menunggu pertemuan England – Paraguay agaknya. Ada yang datang berkeluarga, ada yang berteman, ada yang berkumpulan. Lebih seronok menonton beramai-ramai. Barangkali.

Kami di baris ketiga. Tempat yang agak strategik juga. Aku, nasi goreng ikan masin, telur dadar, sup ayam dan air suam.

Perlawanan baru 4 - 5 minit. Goooool…….!!! Riuh rendah. Bingit. Tepuk sorak. Dan di antara bunyi sorakan itu termasuk sama sorakan seorang kakak. Bersemangat betul dia. Betul-betul di depan kiri meja aku. Dua orang anaknya bertepuk tangan. Suaminya nampak lebih cool. Siapa kata Piala Dunia ini cuma kegilaan kaum lelaki….. He he he.

Malam itu, kepuasan tergambar di wajah penyokong skuad Beckham itu walaupun cuma menang dengan gol free. Di Bravo’s itu juga, terasa keajaiban dan keunikan Piala Dunia. Sama-sama melupakan seketika perbezaan ideologi, fahaman politik, ras dan agama…..

Aku, tetap Brazil. Anda…?

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 6/12/2006 09:28:00 PG. |


49 Ulasan


Isnin, Jun 12, 2006 10:04:00 PG, Blogger Sastri

Memang ada kaum Hawa yang meminati bola sepak... World Cup la katakan... 4 tahun sekali... Ada yg memilih utk lepak di kedai2 bagi mendapat kepuasan menonton di skrin besar, ada juga yg prefer tgk kat rumah, keselesaan dan kepuasan yg berlainan...

Me root for Germany :)

 

Isnin, Jun 12, 2006 10:19:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

aku, tetap tak minat bola...

 

Isnin, Jun 12, 2006 10:25:00 PG, Blogger Alpha

Memang ada pompuan minat bola dah boleh discus taktik dan gameplay...tapi rasanya lagi ramai yang minat bola sebab Beckham, Del Piero, Raul, Cristiano Ronaldo....

...Argies pilihan aku.

 

Isnin, Jun 12, 2006 10:26:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

aku? aku tetap sekolah menengah teknik!

 

Isnin, Jun 12, 2006 10:40:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

aku??? my team hehe

 

Isnin, Jun 12, 2006 10:51:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

sastri
Germany? tau dah... hehehe

neeziee
Habis kau minat apa neeziee? Guli? :D

Alpha
He he he. betul. Dorang suka player yang macho2 jer....tapi yang tak macho macam Ronaldindo tu pun ramai jugak perempuan minat...

kingbinjai
Sek Men. Teknik Cheras tu ke? he he he

Faizah
Kau ni minat Myteam ke minat kat KJ? atau Shebby? atau Jason Lo? :D

PB
BRAVO'S.... Puchong Utama.. he he he..

 

Isnin, Jun 12, 2006 11:36:00 PG, Blogger Kaklong Syikin

saya? cuma minat tendangan cantik masuk gol aje..hehe.

ada kawan perempuan sorang tu, nampak sempoi aje,tp minat bola giler betui, majalah bola luar negara tiap2 bulan mesti beli.

 

Isnin, Jun 12, 2006 11:48:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

bola? saya tak reti nak hadam bagaimana..

 

Isnin, Jun 12, 2006 12:13:00 PTG, Blogger Aku Bukan Bidadari

wah..ini sorang lagi "Penggila" bolasepak..hati2 jgn sampai demam mcm "Beckham" aku..Beckham aku demam ni mata bengkak2, hidung berair..isk..teruk tul kalo dah jadi "Penggila" bola sepak nih..

sigh!!!

Menurut ramalam "Beckham" aku brazil atau england.. leh menang piala dunia ni..

 

Isnin, Jun 12, 2006 12:49:00 PTG, Blogger kasutVINCCI

Kita sokong England sbb players dia org ensem.Boleh gitu? Hikhikhik

 

Isnin, Jun 12, 2006 12:53:00 PTG, Blogger hamka

aku suka tengok gelagat penonton bola..itu sahaja..

 

Isnin, Jun 12, 2006 1:28:00 PTG, Blogger ontahsapo

aku pun frust, game yg aku ingat akan menarik rupanya hambar...england tak sepatutnya menang, malah seri mungkin...tapi itu yg orang kata rezeki atau tuah...

 

Isnin, Jun 12, 2006 2:01:00 PTG, Blogger Mamamanja

MM? ntah ler... minat tgk tang masuk gol jerk!

 

Isnin, Jun 12, 2006 2:49:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

aku pun tetap Brazil+Portugal hehehe, bolehker Brazil jumpa Portugal agaknya, dalam padang payah sikit tapi kalau luar padang senang kot

 

Isnin, Jun 12, 2006 3:04:00 PTG, Blogger Pegawai Khalwat

Bola? Bola apa?

Ohh... World Cup dah mula...

Errr... World Cup tu apa?

Pss.... game lewat sangat, mengantuk....

 

Isnin, Jun 12, 2006 3:09:00 PTG, Blogger zino

dah mula ulasan selari bola.. hehe

zino tak sokong mana mana team dan tak minat mana mana team.. pasal tu angah pegi cari geng dia bila nak tengok bola..

kalau alang ada ok gak.. tapi sensorang tak syok kot.. org lain tak layan bola kat rumah tu.. hehe

 

Isnin, Jun 12, 2006 3:12:00 PTG, Blogger Rie

hahahhaa bola? umah aku xde tv lagi... sok tgk paper je la.

 

Isnin, Jun 12, 2006 3:31:00 PTG, Blogger NBK466

Time WC nie...kedai2 yg ada Giant Screen...maysuk pun GIANT gak oooo...he..he..he..

 

Isnin, Jun 12, 2006 3:44:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

syikin
hehehe.... ramai perempuan yang dah gila futsal sekarang ni....

gitartong
Tak perlu dihadam GT... tengok jer.. :D

aku bukan bidadari
Jangan abaikan team underdog... hehehe

Sokong biar lah berpada.... :D

kasutvincci
Dah agak dah.... pemain2 Trinidad & Tobago tak minat ke KV? hehehe

hamka
Sama la kita... :)

ontahsapo
Kira menang nasib la kot...

Kita tengok dulu macamana game seterusnya.....

mamamanja
he he he. neutral la ni..

Am
Yes.. Brazil..!

pegawai khalwat
Kalau nak tengok siang, kena tengok kat Germany tuan pegawai.... :D

Zino
Kalau tengok sorang2...sunyi sepi..memang tak seronok bang.... :D

esis
Tak apa.. kau boleh tengok bola lain.... he he he..

nbk
Tapi ramai yang order air jer kot... hehehe

 

Isnin, Jun 12, 2006 4:12:00 PTG, Blogger Unknown

biasa musim WC, bravo to tmpt mamak yek? eh ye ke?

aku? France...

 

Isnin, Jun 12, 2006 6:13:00 PTG, Blogger JBM8141

aku pilih
1. pasukan asia...
2. england...
3. pasukan yg ada player manchester united...

 

Isnin, Jun 12, 2006 7:03:00 PTG, Blogger Bunga Rampai

Sudah tentu setia pada Brazil, kalah atau menang. Kedua, Portugal.

Itali? Cuma sukakan pastanya :))

Salam.

 

Isnin, Jun 12, 2006 10:08:00 PTG, Blogger aNIe

Yesss....Brazil....!!!...England jatuh no. 2....

 

Isnin, Jun 12, 2006 11:16:00 PTG, Blogger Unknown

Saya..sokong yang menang ler..heheh. Tak minat sgt, tgk sikit2...bila dah nak akhir tu, rasa team yg tu nak menang..ha..sokong dia..hihi. Tapi husband saya..Argentina.

 

Selasa, Jun 13, 2006 2:37:00 PG, Blogger sherrina

errr...pasukan My Team tak masuk dlm list ek? hehehe....

 

Selasa, Jun 13, 2006 8:38:00 PG, Blogger arianna adrizal

whoa, cerita demam bola.. :)

england pasukan selebriti. sbb tu ramai pmpuan suka.

vote for germany! *err.. takde 'WCundi' yerr??* :P

 

Selasa, Jun 13, 2006 9:57:00 PG, Blogger NONIE AZIZ

aku mana2 pun aku tak sokong...cuma aku suka bila game yg sama2 rancak..Tapi aku frust Jepun kalah semalam!!!

 

Selasa, Jun 13, 2006 11:13:00 PG, Blogger Izhal

tetap bersamamau bersama brazil!!!

 

Selasa, Jun 13, 2006 12:42:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

halomagora
Bravo's tu restoran melayu ala-ala SOULed out... hehehe

JBM
Pasukan Asia suka juga esp Korea... pernah menjadi saingan Malaysia suatu ketika dulu... kini meninggalkan kita jauh ke belakang..!

Bunga rampai
Brazil adalah kemestian... :D

Kak lady
Yeah... sorang lagi Brazil...! hehehe

Yus
First round ni belum panas lagi... masuk second round nanti baru betul2 best....

Sherrina
Myteam tu kena tunggu 15 tahun lagi baru masuk Piala Dunia kot.. Kena usaha lebih keras..!!!

Sleepless
Gigi dia dah tak penting, skill tu yang mahal....! :D

Arianna
Perempuan suka England bersebab....hehehe


Cuaca
Kirim jersi boleh? hehehe

mamarisyia
Jepun dalam 8 minit terakhir bolos 3 biji.... kesian.... :(

Izhal
Hidup Brazil....!

 

Selasa, Jun 13, 2006 1:02:00 PTG, Blogger LindaMunshi

Laki aku pi London hari tu...habis diborongnya jersey Brazil utk anak-anak aku. Dia tak suka England. Dia kata overrated.Lol.

Aku pulak? I don't understand anything about football. Yg aku tau pasal football ni ialah:

1. Masa aku kat France masa musim FIFA '98, ramai mat salleh hensem separuh bogel berpeleseran
2. BOCA tu adalah club dan bukan jenama sukan mcm NIKE
3. Ronaldinho takde kena mengena dgn minuman Drinho, dia buka adik beradik dgn Ronaldo dan dia bukan Jawa spt yg aku sangkakan tatkala mula-mula terlihat rupa dia. :P

 

Selasa, Jun 13, 2006 1:50:00 PTG, Blogger KAMATO

Brazil hehe, memang tunggu2 game esok dgn croatia

 

Selasa, Jun 13, 2006 3:40:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

hari ini
di klinik kesihatan kangar
seorang makcik
umur 80 tahun
membebel panjang
anaknya yang dikejut malam tadi
tidak mahu bangun menemannya
Puas ditampar tampar punggungnya
Penting
tapi anaknya tidak memahami
memang,
memang anaknya tak paham
langsung tak paham

hari ini
di klinik kesihatan kangar
seorang makcik
umur 80 tahun
membebel panjang
bagaimana jepun boleh kalah semalam
biarpun tok dan tokwan pemain itu mungkin pernah merampas ubi kayunya dulu

hari ini
di klinik kesihatan kangar
seorang makcik
umur 80 tahun
membebel panjang
tekanannya darah masih tinggi
doktor nasihatkan dia banyak rehat dan hati hati makan.

 

Selasa, Jun 13, 2006 3:40:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

ish, boleh buat entry ni
hehehe

 

Selasa, Jun 13, 2006 5:08:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

sarah's mummy
Ronaldinho tu ada rupa jawa ke? rupa jawa kebanyakan macam Beckham tu....ha ha ha ha

kamato
Dah alang2 kat sana tu, tengok kat stadium ke bang? :)

ron97
Apasal kau post entri kat tempat komen aku ni Ron...? hehehe...

 

Selasa, Jun 13, 2006 7:42:00 PTG, Blogger Romantis Selatan

masa dekat-dekat exam ni la nak demam bola... demam bola + demam exam + demam sedia ada = super demam.

macam kata pak naga, hidup ini umpama rolekoster.

 

Selasa, Jun 13, 2006 8:23:00 PTG, Blogger Literature Sushi

minat Hasbullah Awang jadi pengulas game world cup.. pasti lucu+bersemangat :)

 

Rabu, Jun 14, 2006 12:35:00 PG, Blogger kunci hilang

saya tetap England. Haha.
Apapun paling 'best' setakat ini ialah Rep.Czech dan Germany.
Pagi ini Brazil turun padang.

 

Rabu, Jun 14, 2006 3:53:00 PG, Blogger tuan tanah

uhhh...
saya tak sukakan Brazil sejak peristiwa Rivaldo berpura-pura cedera sehingga menyebabkan seorang pemain Turki dilayangkan kad merah dalam perlawanan Piala Dunia empat tahun lepas.

Namun, Ronaldinho yang bergigi mancung itu meneutralkan perasaan tak suka saya itu semula.

 

Rabu, Jun 14, 2006 8:20:00 PG, Blogger Sir Mute Key Chicks

aku sokong trinidad. dulu sokong senegal,tapi taun nih dia tak lepas la plak.hehe

 

Rabu, Jun 14, 2006 10:03:00 PG, Blogger BooK

bp:
aku brzil juga. dan ya! brazil berhasil!

 

Rabu, Jun 14, 2006 10:38:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

romantis selatan
Macam merry go round pun ya... :)

Raeidzall
He he he. Tapi dia tu kekadang terlebih bersemangat...

Kunci Hilang
Malam tadi Korea Selatan pun cemerlang..!

Tuan tanah
Gigi Ronaldinho tu jugak yang menjadi tarikan ekk..... hehehe

Semut
Trinidad? Wah... anih juga citarasa kau ni semut...

Book
Ramai peminat Brazil ni.... :D

 

Rabu, Jun 14, 2006 10:52:00 PG, Blogger Lan Rambai

Germany jumpa Chech Rep Final 9 July nanti

 

Rabu, Jun 14, 2006 11:46:00 PG, Blogger artisticklytouch

hanya menonton bola larut malam selepas latihan di SAFA, KG. MAKAM.

Aku kata England juara

 

Rabu, Jun 14, 2006 12:01:00 PTG, Blogger WRA

mmmm...bola ye? takat dengar aje la..hehehe

 

Rabu, Jun 14, 2006 2:39:00 PTG, Blogger Romantis Selatan

saya tetap menyokong MyTeam (dengan nada berbisik-bisik)

 

Rabu, Jun 14, 2006 2:59:00 PTG, Blogger Sya

kak sya kalau pasal bola hancus

 

Rabu, Jun 14, 2006 5:24:00 PTG, Blogger arianna adrizal

kunci hilang,
pentiruuu!! :D

 

Rabu, Jun 14, 2006 5:45:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

lan rambai
Wah... konpiden jer kau... Brazil nak buang mana? hehehe

artisticklytouch
Kita sama2 nantikan 9 July.... D

Alex lacey
Dengar pun dah kira participate tu... hehehe

Romantis Selatan
Myteam? ha ha ha.. tak berani nak komen... nanti KJ marah...!

Kak sya
Saya faham...... :)

Arianna
Apa yang dah kunci hilang tiru...? :D