Ahad, Ogos 13, 2006
Di salah sebuah universiti di Asia Barat, sedang seorang penuntut, berasal dari Beirut, berwudhuk di satu sinki, dia dihampiri seorang pensyarah bertaraf professor dari Amerika.

'Bagaimana boleh kamu mencuci kaki kotor kamu di tempat yang biasa kami guna untuk mencuci muka kami...? Angkuh benar professor berbangsa Yahudi itu. Bongkak nada suaranya.

'Berapa kali tuan mencuci muka tuan dalam sehari.....?'. Penuntut itu bersuara. Tenang.

'Sekali pada waktu pagi...'. Professor itu. Tambah angkuh.

'Saya membasuh kaki saya paling sedikit pun lima kali sehari....Tuan fikirkanlah sendiri mana lebih bersih...kaki saya atau muka tuan...?'. Penuntut itu bersuara berani, mengurut-urut jambangnya dan berlalu.

BP: Kau dan regim kau, bangsa laknatullah, tidak layak mendiami bumi Allah ini walau seinci pun, wajah kau berjuta kali lebih kotor dari kaki-kaki saudara kami di Lubnan yang diselaputi debu dan darah kering itu....

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 8/13/2006 08:43:00 PTG. |


34 Ulasan


Ahad, Ogos 13, 2006 8:48:00 PTG, Blogger Sastri

Bangun laa umat Islam... Bersatulah... Agar dapat kita hapuskan bangsa laknat ni dari terus menindas dan melakukan kekejaman demi kekejaman...

 

Ahad, Ogos 13, 2006 10:07:00 PTG, Blogger weAr

takbir~!!
terbayang..kami juga mngambil wuduk disinki tandas awam.pernah dimaki hamun jg.solat di parking lot,bwh eskelator,tgh pdng,stesen subway,even dlm church..
bersyukurlh kamu yg hidup aman dinegara islam..

 

Isnin, Ogos 14, 2006 1:48:00 PG, Blogger debikdebuk

Ya Allah, kurniakanlah kemenangan untuk tentera Islam. Kau hancurkanlah tentera2 yahudi,kafir dan sekutu2nya. Amin.

 

Isnin, Ogos 14, 2006 8:11:00 PG, Blogger Nieys

huh.. berderau darahku tika membacanya.. teruskan perjuangan menebarkan cerita-cerita sebegini.. :)

 

Isnin, Ogos 14, 2006 10:26:00 PG, Blogger Ted

bagus cerita anda ini...

 

Isnin, Ogos 14, 2006 10:56:00 PG, Blogger Alex Lacey

sukerrr sangat...alangkah bagusnya kalau berpeluang berbuat benda yg sama....jom umat Islam, kita bersatu...

 

Isnin, Ogos 14, 2006 1:17:00 PTG, Blogger kingbinjai

bp, mana dapat cite nie? aku punya versi lain, ulamak dengan pramugari. tapi jalan cite sama, ayat dan dialog pun lebih kurang

 

Isnin, Ogos 14, 2006 1:54:00 PTG, Blogger blackpurple

sastri
Sama-sama kita doakan kesejahteraan saudara-saudara kita di sana. Semoga Allah pelihara mereka.

Wear
Syukur... walaupun anda di negara kafir, anda masih dapat menunaikan kewajiban dan yg hak.......

Lan rambai
Allahuakbar..!

Debikdebuk
Amin..

nieys
Itu saja sumbangan kecil kita untuk membangunkan kita-kita dari terus terlena..

ted
Tq... olahan semula ni sebenarnya..

alex lacey
Semangat yang bagus tu...!

Kingbinjai
Cerita ini aku ubahsuai...disesuaikan dengan situasi semasa di Lubnan... :)

 

Isnin, Ogos 14, 2006 1:56:00 PTG, Blogger cuaca

Bersatu kita menentang

 

Isnin, Ogos 14, 2006 2:19:00 PTG, Blogger zizie ali

di malaya. hanya org melayu prihatin dgn kekejaman yahudi.

 

Isnin, Ogos 14, 2006 3:37:00 PTG, Blogger ontahsapo

kadang2 kita terasa sangat kehilangan hitler......!!!

 

Isnin, Ogos 14, 2006 4:46:00 PTG, Blogger MAMARISYIA

Memang membakarkan semangat aku!!!

 

Isnin, Ogos 14, 2006 5:00:00 PTG, Blogger NBK466

Yahudi mmg hampeh...nasib baik dia tanya ULAMA..kalau den mmg hinggap ler kaki tuh kat muka dia!

 

Isnin, Ogos 14, 2006 6:39:00 PTG, Blogger Syikin

bagus jawapan ni :).

 

Isnin, Ogos 14, 2006 7:13:00 PTG, Blogger Mazudi

Jagalah amal ibadat kita agar doa kita dimakbulkan, berdoalah untuk tentera islam di Lubnan.
Allahuakbar.

 

Isnin, Ogos 14, 2006 8:10:00 PTG, Blogger esis

TAKKBBIIIIIIIRRRRR ALLAHHUAKBAR!!!

 

Isnin, Ogos 14, 2006 8:31:00 PTG, Blogger yus

Bagus betul jawapan yang diberi. Baru dia terdiam...

 

Selasa, Ogos 15, 2006 11:30:00 PG, Anonymous gitartong

sambil-sambil tu, feel lagu ni:

http://www.bolt.com/gitartong/audio/1832473?cn=STREAM_gitartong_audio_large_PAGE1

 

Selasa, Ogos 15, 2006 11:39:00 PG, Blogger Dong

pernah dgr citer ni..tp version lain...memang israel Laknat kan..

AllahuAkbar

 

Selasa, Ogos 15, 2006 11:47:00 PG, Blogger blackpurple

cuaca
Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh..!

zizie ali
Melayu mudah simpati....
..mudah terpedaya juga....

ontahsapo
Muslim perlukan pahlawan seperti Salahuddin AlAyubi, Khalid Al Walid....

mamarisyia
Apa sumbangan kita..?

nbk466
Diciptakan Tuhan menjadi bangsa yang bijak tapi bang*at...

Syikin
Pedas....

Mazudi
Ya...Doa salah satu senjata kita...

Esis
Allahuakbar...!

Yus
Muslim tak mudah diperkotak-takikkan..

Halogamora
dan tajam...!

Cikgugitar
Ya...ya... amat mengesankan....!

Dong
Allahuakbar...!

 

Selasa, Ogos 15, 2006 1:12:00 PTG, Blogger Ayu

semoga Allah laknat yahudi2 semua tuh....

 

Selasa, Ogos 15, 2006 1:45:00 PTG, Blogger Orochi

semoga rakyat lubnan terus tabah berjuang menentang yahudi..

 

Selasa, Ogos 15, 2006 8:09:00 PTG, Blogger Raiedzall

musuh2 Islam memang patut dihapuskan bukan setakat orang yahudi sahaje...

 

Selasa, Ogos 15, 2006 9:33:00 PTG, Blogger mfaizalzul

semoga org islam tidak meninggal kan solat lima waktu..jgn islam pada nama sahaja..

 

Rabu, Ogos 16, 2006 1:31:00 PG, Blogger Rush Murad

Memandangkan ramai dari kita yang mempunyai blog, kenapa tidak kita beramai2 buat entry mengenai kekejaman Israel dan konco2nya? Kita tunjukkan pada dunia pendirian rakyat Islam-Melayu-Malaysia melalui blog, kita kutuk kekejaman Zionis, kita paparkan melalui media blog, kita jelaskan perkara yang sebenar, kita sebar maklumat dan gambar2 pembunuhan rakyat Lubnan dan Palestine. Kalau boleh kita tulis dalam Bahasa Inggeris atau mana2 bahasa yang kita mahir. (kalau nak minta translate, tak der masalah).

 

Rabu, Ogos 16, 2006 9:35:00 PG, Blogger Pnut

Saya tersentuh hati bila anak saya berusia 5 tahun membelek surat khabar dan melihat gambar-gambar kanak-kanak seusia dia bumi Lebanon mati terkena bedilan, dan dia tanya, "mama budak ni mati ke?" bila di jawab "ya" dia ucapkan, "kesian mama dia, anak dia mati,"

 

Rabu, Ogos 16, 2006 2:10:00 PTG, Blogger blackpurple

Ayu
Sama-sama kita berdoa...

Orochi
Doakan mereka sentiasa dilindungi dan dterus diberi kekuatan oleh Alah..

Raiedzall
Betul...

Mfaizalzul
Setuju dengan anda...

Rushmurad
Betul. Blog satu lagi platform yang berkesan untuk bersuara...

Pnut
Fikirkan...Betapa bersyukurnya anak-anak kita dilahirkan sebagai muslim di sini....

 

Rabu, Ogos 16, 2006 10:27:00 PTG, Blogger Kak Lady

Entah bila agaknya umat Islam khasnya di negara2 Arab akan bersatu menentang bangsa Laknatullah itu...

Allahu Akbar!!

 

Rabu, Ogos 16, 2006 11:25:00 PTG, Blogger NBB

yeah! mari doa ramai ramai.

 

Khamis, Ogos 17, 2006 3:57:00 PTG, Blogger blackpurple

kak lady
...dan OIC..?

nbb
InsyaAllah...

Arianna
Betul...!

 

Rabu, September 13, 2006 1:28:00 PG, Blogger Izhal

dulu saya pernah dengar crita ni tapi wataknya lain... tok imam naik kapal trbang dengan peramugari ;)