Rabu, September 27, 2006
3 Ramadhan itu semalam.

Minda pandai memujuk, "kau tak payah la masuk ofis hari ni... Rehat-rehatkan badan saja lah di rumah...". Aku termakan juga dengan pujukan minda.

Dekat seharian, resah, gelisah. Duduk salah, diri tak kena, baring pun tak selesa. Untuk tidur rasa mengantuknya tiada. Buka TV, tutup TV. Belek-belek majalah i, Dewan Masyarakat tapi hilang nafsu untuk membaca.

Arghhh...segalanya serba tak kena.


Bersin yang tujuh lapan kali itu berterusan bertalu-talu. Mukus dari hidung merimaskan. Batuk menyesakkan dada.

Tapi puasa tetap puasa...

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 9/27/2006 10:10:00 PG. |


34 Ulasan


Rabu, September 27, 2006 10:26:00 PG, Anonymous sastri

Bila tak sihat, mmg mencabar tapi puasa tetap puasa... hari ni ok dah kan hunn? i plak dah nak kena selsema ni...

 

Rabu, September 27, 2006 10:33:00 PG, Blogger PB

Salam di hari ke4 ramadhan.
Camner hari ni, dah ok ker?? Tak makan ubat ker..?? Oppss..lupa posa..

apa apa pun, PB doakan BP cepat sembuh dari segala jenis sakit.

 

Rabu, September 27, 2006 10:53:00 PG, Blogger Mazudi

Demam ker bro?
Jangan dilayan sangat demam tu, buat tak tau jer, baru kuat sket semangat nak puasa.Makin dilayan nanti makin terasa nak tak puasa dia.

Semoga cepat-cepat sembuh.

 

Rabu, September 27, 2006 10:58:00 PG, Blogger kingbinjai

oh sama la kita, tapi aku dah ok sket dah. minum air masak masa buka dan sahur. yang panas dan manis tinggalkan dulu. try la

 

Rabu, September 27, 2006 11:06:00 PG, Blogger Aku Bukan Bidadari

BP ..sure ke tak terbatal puasa..
masa bersin2 tu ada tak air hidung yg meleleh.. pehtu lidah rasa masin2 heheheheheheee

* Bykkan makan vitamin C (Oren pun bagus)

 

Rabu, September 27, 2006 11:09:00 PG, Anonymous jamri

yang best tu bika dengo
' Tapi puasa tetap puasa... '
tahniah teruskan usaha mu itu untuk melawan anasir-anasir sekeliling :-)

rumah atuk Tuk tu kat parit apa BP?

 

Rabu, September 27, 2006 11:09:00 PG, Blogger marlinabaharom

semoga cepat sembuh... tak gi keje tak apa.. jangan tak puasa!!

 

Rabu, September 27, 2006 11:28:00 PG, Blogger NBK466

Kadang2 bila kat tpt keje lagi tak terasa masa tuh berlalu...tau2 dah nak balik & dah dekat masa berbuka. Kalau dok rumah....lambatnya rasanya masa..

 

Rabu, September 27, 2006 12:08:00 PTG, Anonymous kadok

dah tu ko buat apa je bp selepas semuanya serba tak kena?...semoga cepat sembuh...kire ko mcm sendiri la ekkk? hehehe

 

Rabu, September 27, 2006 12:41:00 PTG, Blogger Lan Rambai

alaaa.. bukak je posa tu hahaha.... bila dah bukak .. menyesal tak sudah sebab selsema tetap selsema hahaha

 

Rabu, September 27, 2006 12:59:00 PTG, Blogger Syikin

SALAM,

alhamdulillah...

selagi kuat n larat, puasalah ya tak..

 

Rabu, September 27, 2006 1:23:00 PTG, Blogger esis

buleh caya kerrrr.. hahahahehehe

 

Rabu, September 27, 2006 1:27:00 PTG, Blogger Ted

takpe dugaan tu kalau kita hadapi dengan sabar, pahala besar.Tapi kalau merungut je makin kurangla pahala..hehe..sabar ye mukus2...


laki2 tade sebab nak ponteng puasa lainla dah nazak sangat.heehehhehe...

oi, selamat puasa!

 

Rabu, September 27, 2006 1:42:00 PTG, Blogger Asya

hmmm...barulah sampai k.cni.
lambang confius dgn post komenan nie..
aisey..selsema yeak..merujuk drpd pakar yg bertauliah..anda kurang antibodi yg kuat & merujuk sbagai se org muslim , anda sedang d uji oleh tuhan.
hoho..kena mkn sup..jgn hanya goreng pisang tandok jer ..utk b'buka petg nie..smile always!

 

Rabu, September 27, 2006 1:51:00 PTG, Blogger blackpurple

Sastri
Hari ini Alhamdulillah... Dah boleh blogging pun..

U rest & take care k..

PB
Alhamdulillah...dah ok sikit..

Thanks

Mazudi
Betul. Jangan difokus sangat sakit yang sikit2 nih... Psikologi juga tu...

Kingbinjai
Dah ok sikit. Tq ekk.

Tiara
Mana tau masin..? Macam ada pengalaman jer ni...? hehehe

Dah ambik extra dose Vit C masa buka dan sahur...Nutrilite ... :D

Jamri
Takkan baru selsema pun nak cuti puasa.. ye tak..?

Pt # 3... :D

marlinabaharom
Tq. Betul tu...

nbk
Betul la tu. Masalahnya tak larat la nak drive pergi n balik ofis..Memanjang 'Jem' pulak tu....

Kadok
Last2 tengok TV cerita Indon...hehehe
Sorang la....hehehe

Lan rambai
Baru selsema sikit nak cuti puasa..tak kacak la macam tu Lan....hahaha

Syikin
Salam..

Betul tu. Bukan teruk mana pun....

Esis
Tak baik kau berburuk sangka Sis... hehehe


Ted
Kalau cerita dalam entri bukan merungut kan namanya...? hehehe

Selamat berpuasa...

asya
Dugaan.. juga tanda Tuhan sayang... :)

 

Rabu, September 27, 2006 2:14:00 PTG, Blogger ontahsapo

baik kau ke opis, sebarkan virus tuuu...

 

Rabu, September 27, 2006 2:46:00 PTG, Blogger zino

OS
baik sungguh nasihat tu.. hehe

BP
bagaimana hari ni sok sek sok sek lagi ke? cabaran di bulan puasa..

 

Rabu, September 27, 2006 2:53:00 PTG, Anonymous Am

Anak Am dah deman, Am pun semalam dah mula bersin dua, tiga kali, harap2 tak demam atau selsema. Apa2pun jaga kesihatan BP

 

Rabu, September 27, 2006 3:08:00 PTG, Blogger MAMARISYIA

Alhamdulillah...Semoga ko cepat sihat...aku suruh kawin cepat2 asik ubah topik jer..kan senang kalau dah kawin..boleh orang rumah jelum2kan kepala ke, sapu minyak kat dada ker...

 

Rabu, September 27, 2006 4:02:00 PTG, Blogger .:HalogamoRa:.

semoga lu cepat sihat bro!

MR! kalu dah kawin sapu minyak kat dada dah jd lain mcm tu...he he

 

Rabu, September 27, 2006 4:19:00 PTG, Blogger yus

Tak sihat ke BP?? Semoga cepat sembuh. Cepat2lah kahwin, InsyaAllah tahun depan puasa mesti senyum jer..hehe

 

Rabu, September 27, 2006 9:55:00 PTG, Blogger Alpha The Kerastangan

Aku kalau selsema ubat dia satu aje...ngorok!! Dapat sejam Ok le...

 

Rabu, September 27, 2006 10:07:00 PTG, Anonymous bagonk

tak dongakke ben ndang waras kang... :)

 

Khamis, September 28, 2006 7:31:00 PG, Blogger 13may

aku selsema hari nih...jangkit dari hang ler....hehehehe...

 

Khamis, September 28, 2006 8:39:00 PG, Blogger blue_cherry

harap hari nih mu dah sembuh dr selsema.. get well soon.

 

Khamis, September 28, 2006 9:42:00 PG, Blogger blackpurple

Basri
Tak payah la nak tabik tabik... Dugaan kecik jer tu...hehehe...

Ontahsapo
Huh... Tak baik tou...!! :D

Zino
Alhamdulillah. Ok dah..

Am
Ok dah Am. Thanks. Musim kot sekarang ni. U take care too.

Mamarisyia
'Jelum2' tu apa MR...? hehehe

halogamora
Alhamdulillah. Dah ok dah... :D

Yus
Alhamdulillah. Dah ok dah.. hehehe

Gitartong
Syukur. Tak tumpas...!

Alphawolf
Hahaha. Betul tapi tak boleh lama-lama nanti lagi tambah sakit kepala...

Bagonk
Alhamdulillah, wes waras.... :)
Berkat doa konco-konco..

13May
Kesian kau....kalau kau tak larat puasa sehari, kau puasa la sekerat hari...hehehe

Get well soon...

Blue_cherry
Alhamdulillah. Sihat dah...

 

Khamis, September 28, 2006 10:22:00 PG, Blogger FarahChan

baguslah pose gak walaupun sakit... ada setengah org tu xnak pose ...

apa pun selamat berpose ...;)

 

Khamis, September 28, 2006 10:54:00 PG, Blogger MaNiQ KaYaNgaN

minda gak yg salah erk.. hehehe!! dah elok ker hidung tue..?

 

Jumaat, September 29, 2006 11:54:00 PG, Blogger Kak Lady

Kalau selsema je nak bukak pose...memang sah le nak kene BP ni...

 

Jumaat, September 29, 2006 11:58:00 PG, Blogger arianna adrizal

alahaii kasihannya.. mcm dpt rs ketakselesaan tu. cuaca tak menentu, berpuasa pula memang mudah dapat selsema dan demam.
jaga kesihatan & selamat berpuasa.

 

Jumaat, September 29, 2006 12:16:00 PTG, Blogger blackpurple

farahchan
Alah...sakit sikit jer pun...

Selamat berpuasa gak..

Maniq
Alhamdulillah. Ok dah.

Kak Lady
Itu la. hehehe

Arianna
Selamat berpuasa gak. Tq. :D

 

Selasa, Oktober 03, 2006 5:05:00 PTG, Blogger shahril aley

ko dah sembuh ke dari selsema? camane persediaan bulan ramadhan? kuatkan iman walaupun aiman tak kisah ko tak pose ;)