Jumaat, Oktober 13, 2006

Aku cuma mengenali rakan yang juga seorang penyanyi berbakat ini di alam siber. Dia yang baru sahaja menerbitkan album baru-baru ini dikatakan ditipu seorang yang mengaku sebagai seorang inspektor polis.

Ringkasan perbualan telefon antara penyanyi tersebut dan inspektor polis yang sempat diceritakan. Sama-samalah kita berhati-hati jangan sampai ditipu seperti penyanyi ini.

Inspektor : Assalamualaikum. Ini En dot dot dot ke ?
Penyanyi : Waalaikumusalam. Ya, saya.
Inspektor : Saya Insp. Mohammad dari Cawangan Jenayah Perdagangan. En Dot dot dot ada di mana sekarang ?
Penyanyi : Saya ada di rumah, di ……… (lokasi dirahsiakan)
Inspektor : Saya mendapat maklumat En Dot dot dot baru menerbitkan album ?
Penyanyi : Ya, cuma album demo.
Inspektor : En Dot dot dot ada apply permit ?
Penyanyi : Tak ada, kenapa.?
Inspektor : En Dot dot dot dah melakukan kesalahan dan boleh didakwa sebab menerbitkan album tanpa permit.
Penyanyi : (senyap…mungkin gelabah agaknya….)
Inspektor : Haha……Aku Blackpurple la….. hahaha
Penyanyi : Huh….….. Aku baru jer nak maki ni.... Siut la kau….








Kepada En dot dot dot. Relaks la cikgu.....Hehehe

Sama-samalah kita menyokong album Balada minah memulas mesin masa. Kalau tidak kita siapa lagi...

TTFN

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 10/13/2006 10:30:00 PG. |


34 Ulasan


Jumaat, Oktober 13, 2006 11:51:00 PG, Blogger Aku Bukan Bidadari

Oo BP selama ni tak update dok gi ngacau orang ekk..muekekkekeeee

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 12:17:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

o0o0 ni kije ko ek

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 12:22:00 PTG, Blogger arianna adrizal

hahahahhaa! cam bole terbayang je rupa cikgu kita tu tgh gelabah.

sori ye cikgu.. sy tumpang gelak.

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 2:08:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

haha! saya baru bercadang utk menyaman blackpurple kerana mengganggugugat ketenteraman saya. CD aku dah pos. tunggu depan pejabat nanti. sila baca versi aku pula. hahaha!

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 2:09:00 PTG, Blogger Unknown

hahaha... kena apply permit tu kalau nak buat konsert.. kesian cikgu gitar.. hahaha...

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 2:13:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

cd sample ada tak?hehe.

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 2:27:00 PTG, Blogger Sastri

u mmg... gurau maut selalu... :p

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 2:29:00 PTG, Blogger kingbinjai

ha ha ha cayalah beb! entri lebih kurang sama plak. ha ha ha. ada masa aku nak try la. ha ha

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 2:40:00 PTG, Blogger Rakimi

eh.. siapa penyayi tu? aku kenal ke?

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 2:53:00 PTG, Blogger Lan Rambai

ko ni BP... terencat semangat dia kang hahahaha

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 3:01:00 PTG, Blogger Kaklong Syikin

salam..

sabor jeklah. tahniah berjaya mendebarkan orang :D

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 3:07:00 PTG, Blogger weAr

promosi dlm cerita.hehe..free pnya tader?

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 3:13:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

tiara
Eleh...dia tu pun selalu 'kacau' Beckham apa...hehehe

Kurekure
Sah...Gitartong buat album secara haram..hehehe..

Arianna
Cikgu jer yang tau macamana..hehe

En Dot dot dot
Hahaha... Kau rakam ke hari tu....

Versi kau mesti kau edit punya ni...mesti kau jadi hero pulak dalam entri kau kan...hehehe

Orochi
Memang mencabar jadi artis ni...hehe

Neeziee
Tu kena tanya cikgu gitartong...hehe

sastri
Lepas ni siapa pulak jadi mangsa agaknya ek..hehehe

Kingbinjai
Bagi la no. tel. kau..nanti aku kenakan kau pulak...haha

Kimi
Cuba kau klik kat 'En Dot dot dot' & ' Balada....' kat bawah entri tu. Kira top juga la penyanyi ni..hehe

Lan
Wakenabeb... hahaha...

Syikin
Salam.

Gurau senda. Kawan tambah mesra dan akrab.. :)

Wear
Ni dah tolong promosi ni pun tak dapat free. hehehe

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 3:26:00 PTG, Blogger 13may

hahha...mesti Encik dot dot dot tu cuak gila...

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 3:56:00 PTG, Blogger Rie

ilham baru timbul kat otak cik dot dot tu berkarya. bagus bagus. hahahahaha.

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 4:14:00 PTG, Blogger Unknown

nakainya hang bp. sib baik en.dot dot dot x de heart attack.

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 4:19:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

muahaha
aku kena cari idea lain ni..
ish.. tak boleh jadi ni.

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 5:01:00 PTG, Blogger ZaKiN

hahaha..hampeh jer... kalo aku yg kena siap aaa.. dish.. dish.. tumbuk kuak lentang.. mukakkaa

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 7:47:00 PTG, Blogger cipthowiryawanchannel

hehe..best gak buat gini sebenarnyer(slalu buat kat adik2 ku) tapi ku tak pernah kena lagi..hehe..kalau kena gemabah jugak kut

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 9:45:00 PTG, Blogger aNIe

Hahahah....nasib baik En dot dot dot tu tak kene serang sakit jantung...kalau tak naya...

 

Jumaat, Oktober 13, 2006 10:35:00 PTG, Blogger Amiene Rev

aku agak-agak itu mesti gitar tong?

berdasarkan daya penyiasatan sebagai seorang pengkritik blog, aku mengesyaki itu adalah gitar tong.

jika bukan... siapa lagi?

 

Sabtu, Oktober 14, 2006 11:38:00 PG, Blogger Airmas sz

hahahaha saya rasa si Gitartong tu kena mop lantai yang di landa tsunaminya sendirik ...

ps : bila saya keluar album nanti jangan ada yang buat macam ni ... jantung saya tak kuat nanti dia pecah ... kesian kat jantung saya

 

Sabtu, Oktober 14, 2006 2:05:00 PTG, Blogger Orang Biasa

BP..ko dah dapat album tu kang, upload la kat sinih..muakakaka! gurau meh..gitartong jgn marah.

 

Sabtu, Oktober 14, 2006 5:41:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

13may
Mana taknya...cuba baca versi dia pulak... hehe

Esis
Betul tu...!!! hehe

Amora
Kitaorang kalau bergurau memang brutal sikit..hehehe

Ron97
Kau nak kenakan siapa pulak ni ron....? haha

Maniq
Baik kau berhati-hati...hehehe

ais putih
Nak kenakan orang tengok gak mood orang tu, silap2 kita kena 'sembur' balik...haha

Kak lady
Tu sebab cepat-cepat saya cut & perkenalkan diri...hehehe

amiene rev
Kau memang bijak...!!!

airmas sz
Agaknya la kot...tu yang siap nak saman tuh....

ps: Cuba la, baru tau macamana rasanya 'terkena'..hehe

Oang biasa
Kang tak pasal2 aku pulak kena saman. Haha...alah, beli jer la.. sokong kawan2.....hehe

 

Ahad, Oktober 15, 2006 8:07:00 PG, Blogger zwitterion

ceh..baru terpikir yang penyanyi mana la dok berkenalan ng blackpurple nih..haha

 

Isnin, Oktober 16, 2006 9:44:00 PG, Blogger Bunga Rampai

Hahahaha...oopss...puasa... hehehe...apalah BP, ceh! (boleh bayangkan muka cikgu nizam masa tu..hehehe)

Terima kasih menceriakan pagi saya:)) Salam.

 

Isnin, Oktober 16, 2006 12:46:00 PTG, Blogger NBK466

Hebat ler hang BP..bergurau senda, berkawan ngan artis2...fuhyoooo...

 

Isnin, Oktober 16, 2006 12:59:00 PTG, Blogger JBM8141

hahaha kalau aku dapat panggilan camtu, aku cakap 'awak pegi siasat kambing je la' sebelum terminate perbualan tu. nak siasat, marile jumpa depan2. anyway, mmg seronok kenakan orang ekk.....

 

Isnin, Oktober 16, 2006 4:08:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Zwitterion
Bukan senang nak call celebriti..hehe

Bunga Rampai
Niat saya untuk menceriakan cikgu Nizam juga sebenarnya... :D

nbk
Itu la..hahaha

JBM
Tu sebab la sebelum kena 'sembur' cepat-cepat perkenalkan diri..hehehe

 

Selasa, Oktober 17, 2006 4:43:00 PTG, Blogger shahril aley

wei ko dah dapat cd lagu tu tak?apamacam kualiti die?aku dengar kat bolt tp tak abis. so tanye ko pasal nak dapat conclusion die je........

 

Selasa, Oktober 17, 2006 4:52:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Shahril
Staf aku bagitau dah sampai ofis. Esok baru rajin masuk ofis. Bila dah dengor nanti aku bagi tau kau ekk...

Alah...beli la satu, sokong kengkawan.... hehe

 

Rabu, Oktober 18, 2006 2:22:00 PTG, Blogger shahril aley

bab nak tolong kawan tak kisah tapi kena ade kualiti. aku ni bukan senang puas ati ape nak beli. klu boleh belek benda tu sampai besok pagi baru jadi beli. price+quality=beli

 

Rabu, Oktober 18, 2006 2:33:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Kira ok la..lagipun amatur lagi...... kira kualiti memuaskan la.... siap dapat kaset Real XPDC free lagi tu..hehehe

 

Selasa, Oktober 24, 2006 12:37:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

haiyah... sampeyan iki iso ae... :P