Ahad, Disember 31, 2006
Tampi melukut di hujung tambak
Orang kota memasang ranjau
Kalau takut dilambung ombak
Sayulah mata memandang pulau



Bukan semua ditakdirkan bermula dengan PERMULAAN yang baik. Kerjaya, perniagaan, kehidupan peribadi, berkasih atau apa sahaja…
Pastikan peluang kedua yang datang menjadi yang TERBAIK.


SELAMAT TINGGAL 2006. SELAMAT DATANG 2007.


BP : Salam Eidul Adha 1427 .......

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 12/31/2006 10:37:00 PG. |


29 Ulasan


Khamis, Disember 28, 2006 12:20:00 PTG, Blogger nUr@dDeEn

ya, walau apa pun, kita masih akan menerima peluang ke 2.Terserah pada kita utk memanfaatkannya.
Selamat Tahun Baru brader Purp n Salam Eidul Adha!! Semoga tahun baru ni kita sama2 di anugerahkan rezeki yg mencurah dan menerima kebekatan dari ALLAH swt!!

 

Khamis, Disember 28, 2006 12:25:00 PTG, Blogger achik

aik hari ni bukan baru 28hb ke?? advance post ek hehehe ;p

selamat hari raya aidil adha
selamat tahun baru

 

Khamis, Disember 28, 2006 1:29:00 PTG, Blogger blackpurple

Nuraddeen
Tiada peluang kedua, masih ada peluang ketiga kan...? Hidup mesti diteruskan...

Ya..KEBERKATAN itu yang kita cari.

achik
Entri penutup 2006 kenalah bertarikh begitu... He he he..

 

Khamis, Disember 28, 2006 1:36:00 PTG, Blogger zabs

Orang kota memasang ranjau
Ranjau dipasang berselang selang
Sayulah mata memandang pulau
Dijajah oleh orang seberang

Tahun baru bermula sekarang. Jangan bertangguh lagi untuk meneroka peluang kedua, ketiga dan seterusnya, hingga berjaya.

 

Khamis, Disember 28, 2006 1:57:00 PTG, Blogger zwitterion

Bukan semua ditakdirkan bermula dengan PERMULAAN yang baik. Kerjaya, perniagaan, kehidupan peribadi, berkasih atau apa sahaja…


betul2..semoga terus berjaya

 

Khamis, Disember 28, 2006 3:18:00 PTG, Blogger Pa'chik

sayu memandang pulau sumatera ke?

memang tak semua bermula dengan baik, tapi, kan yang penting penamatnya.

p/s: Ruqaya yg menang emas 200m tu pun bermula agak lambat.

 

Khamis, Disember 28, 2006 5:11:00 PTG, Blogger arianna adrizal

salam aidiladha dan selamat menyambut tahun baru. moga dikurnia segala yg baik-baik :)

ps. tiba2 rs sayu pulak nk meninggalkan 2006.

 

Khamis, Disember 28, 2006 7:21:00 PTG, Blogger yus

Selamat Menyambut Aidiladha dan Salam Tahun Baru 2007 BP.

 

Khamis, Disember 28, 2006 9:01:00 PTG, Blogger ad3ck

salam eidul adh dan selamat tahun baru. semoga yang datang semuanya akan baik2 saja. insyaAllah.

 

Khamis, Disember 28, 2006 10:19:00 PTG, Blogger Alex Lacey

asal ada peluang ambik ajer...salam eidul adha dan salam tahun baru...dah buat azam belum?

 

Jumaat, Disember 29, 2006 12:29:00 PG, Blogger zino

selamat hari raya aidil adha dan selamat tahun baru.. jom kita puasa ramai2 sabtu nanti..

 

Jumaat, Disember 29, 2006 10:31:00 PG, Blogger MAMARISYIA

Sebenarnya BP ni tak sabo tak tunggu Sas balik M'sia ni!!itu yang macam cepat ucapan Tahun baru dia tu!!!Apapun aku nak makan nasi minyak ko ngan sas tahun 2007 gak!!! Balik Muo tak??

 

Jumaat, Disember 29, 2006 1:41:00 PTG, Blogger lindosh

Pastikan peluang kedua yang datang menjadi yang TERBAIK.

BAIKLAH!

selamat hari raya aidiladha n selamat tahun baru 2007

 

Jumaat, Disember 29, 2006 5:39:00 PTG, Blogger 13may

Selamat Hari Raya AidilAdha & Selamat Tahun Baru 2007...

peace!

 

Jumaat, Disember 29, 2006 8:59:00 PTG, Blogger Kak Lady

Betul tu BP....tak semua permulaan bermula dengan baik....

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA & SELAMAT MENYAMBUT TAHUN 2007

 

Sabtu, Disember 30, 2006 7:55:00 PTG, Blogger Sikenit Comel-AminBakish

Mudah-mudahan dilimpahkan kebaikan...

mungkinkah tahun depan akan saya terima jemputan makan nasi minyak dari tuan?? :D

Selamat Hari Raya Aidil Adha dan Selamat Tahun Baru.. :)

 

Sabtu, Disember 30, 2006 8:30:00 PTG, Blogger Orochi

salam idul adha dan selamat tahun baru..

 

Sabtu, Disember 30, 2006 8:36:00 PTG, Blogger Orochi

salam idul adha dan selamat tahun baru..

 

Isnin, Januari 01, 2007 9:24:00 PG, Blogger Ku Keng

yang pentingnya selamat di dunia dan selamat lagi di akhirat. untuk kita semua. amin.

 

Selasa, Januari 02, 2007 2:05:00 PG, Blogger Pa'chik

purp, mana pantun utk tol tu?
bila nak ada entri baru? 'keliru kamu belum hilang lagi ke? atau masih lagi sayu memandang pulau sumatera?

 

Selasa, Januari 02, 2007 8:23:00 PG, Blogger Bunga Rampai

Salam BP. Entri kelakon 1 & 2 tu cukup menarik.

dayung di tangan
kolek dikemudi
berpatah jangan
pulau kau hampiri

Selamat datang 2007 :)

 

Selasa, Januari 02, 2007 12:35:00 PTG, Blogger weAr

salam aidiladha n salam tahun baru..

 

Selasa, Januari 02, 2007 8:05:00 PTG, Blogger blackpurple

Zabs
Tampi melukut di tanah seberang
Orang kota memasang pelita
Jangan sampai dijajah orang
Dayung patah renangi jua

Zwitterion
PENGAKHIRAN itu yang lebih penting.. :)

Pa'chik
Ha ha.. Bukan Pulau Sumatera la bro' tapi kepulauan Jawa..

Ya. Turut kagum dengan Ruqaya itu..

Arianna
Semoga tahun 2007 lebih baik dari 2006 dan tahun-tahun yang dulu. :)

Yus
Alhamdulillah. Kita sama-sama masih bernafas lagi..

ad3ck
Yang buruk jadikan sempadan. Cari hikmah disebaliknya.

alex lacey
Saya jarang ada azam tahun baru .. :D

Zino
Tahun ini ada buat qurban ke zino..?

Mamarisyia
Kami tak suka makan nasi minyak. Banyak kolestrol la.. he he he.

Tak balik Muor... :(

Kingbinjai
Selamat..selamat...selamat...

 

Selasa, Januari 02, 2007 8:14:00 PTG, Blogger Pa'chik

kamu tengah jawab komen ye purp?

 

Selasa, Januari 02, 2007 8:24:00 PTG, Blogger Sastri

Selamat Hari Raya and Happy New Year Babe... Semoga segalanya lebih baik dari sebelumnya...

 

Selasa, Januari 02, 2007 8:43:00 PTG, Blogger blackpurple

Lindosh
BAIKLAH.. InsyaAllah.. :)

13May
Peace...!

Kak Lady
"PENGAKHIRAN yang terbaik" itu lebih penting.. :)

Aminbakish
Sekarang pun boleh cikgu. Meh turun KL, kitaorang belanja makan nasi minyak... he he he..

Orochi
Sama-sama.. :D

Ku Keng
Amin. Keberkatan hidup di dunia untuk bekalan hidup di akhirat..

Pa'chik
He he he. Ni tengah nak buat la ni......

Bunga Rampai
Terima kasih BR..

Ombak mengganas marah
Kolek terus dikemudi
Biar dayungku patah
Lautan gelora ku renangi

Wear
Sama-sama.. :)

Pa'chik
Ha ha ha.. Kau tengah 'skodeng' blog aku ke ni....?

sastri
InsyaAllah. Apa azam 2007..? :)

 

Rabu, Januari 03, 2007 5:02:00 PTG, Blogger ~LoVeLyZz CoRnErZz~

ermm..bab tol ni mmg aku tensennn...sib baik naik mot..x pyh byr tol...tensen..tensennn...

 

Khamis, Januari 04, 2007 9:32:00 PG, Blogger blackpurple

lovelyzz
Berdayung pun kena tol ke..?

Tu komen untuk entri atas kan..? he he he..