Jumaat, November 17, 2006
Hari ini khutbah jumaat mengingatkan jemaah kepada isu Interfaith Commission (IFC) yang dulunya disebut Inter Religious Council (IRC) yang hangat diperkatakan pada akhir tahun lepas.

IFC, sebuah suruhanjaya yang dicadangkan penubuhannya seperti sebuah badan berkanun yang mempunyai kuasa undang-undang yang boleh mengubah ajaran sesetengah agama (baca: Agama Islam) akibat desakan penganut agama lain. Ia berfungsi mirip sebuah mahkamah dan segala keputusannya adalah muktamad ke atas agama yang bersabit.

Khutbah tadi juga mengingatkan umat islam IFC membolehkan mereka meminda beberapa ajaran asas Islam yang boleh merosakkan akidah umat Islam dan nyata lebih berpihak kepada orang bukan Islam.

Tapi yang musykilnya penubuhannya disokong oleh Sisters in Islam...!

Antara tuntutan orang-orang bukan Islam melalui IFC ini adalah;

  1. Seseorang anak yang dilahirkan oleh ibubapa Islam tidak seharusnya secara terus menjadi orang Islam.
  2. Orang-orang bukan Islam yang telah memeluk agama Islam hendaklah diberikan kebebasan untuk kembali kepada agama asal mereka (murtad) dan tidak boleh dikenakan tindakan undang-undang.
  3. Sebarang kes pertukaran agama orang Islam kepada bukan Islam tidak sepatutnya dikendalikan oleh mahkamah syariah tetapi dikendalikan oleh mahkamah sivil.
  4. Tidak perlu dicatatkan di dalam kad pengenalan seseorang Muslim bahawa ia beragama Islam.
  5. Orang bukan Islam tidak perlu dikehendaki menganut Islam sekiranya ingin berkahwin dengan orang Islam. Orang Islam hendaklah dibenarkan keluar daripada Islam (murtad) sekiranya ingin berkahwin dengan orang bukan Islam tanpa boleh dikenakan apa-apa tindakan undang-undang.
  6. Seseorang atau pasangan suami isteri yang menukar agamanya dengan memeluk Islam tidak patut diberikan hak jagaan anak.
  7. Orang-orang yang bukan Islam yang mempunyai hubungan kekeluargaan dengan seorang yang memeluk Islam hendaklah diberikan hak menuntut harta pusakanya selepas kematiannya.
  8. Kerajaan hendaklah menyediakan dana yang mencukupi untuk membina dan menyelenggara rumah-rumah ibadat orang bukan Islam sebagaimana kerajaan menyediakan dana yang serupa untuk masjid.
  9. Orang-orang bukan Islam hendaklah dibenarkan dan tidak boleh dihalang daripada menggunakan perkataan-perkataan suci Islam dalam percakapan dan sebagainya.
  10. Bibel dalam Bahasa Malaysia dan Bahasa Indonesia sepatutnya dibenarkan untuk diedarkan kepada umum secara terbuka.
  11. Pelajaran agama bukan Islam untuk penganut agama itu hendaklah diajar di semua sekolah.
  12. Program-program berunsur Islam dalam bahasa ibunda sesuatu kaum hendaklah ditiadakan. Program dakwah agama lain selain Islam pula hendaklah dibenarkan untuk disiarkan dalam bahasa ibunda masing-masing.
  13. Orang-orang Islam yang membayar zakat tidak sepatutnya dikecualikan daripada membayar cukai pendapatan dan wang hasil zakat sepatutnya digunakan juga untuk keperluan orang-orang bukan Islam.
  14. Sepatutnya Islam tidak disebut sebagai pilihan pertama masyarakat Malaysia seperti dalam soal pakaian menutup aurat kepada pelajar sekolah.
Khutbah tadi mengingatkan orang Islam perlu berwaspada dan jangan terpedaya dengan dakyah bahawa tindakan mereka ini hanya satu dialog antara agama. Ini agenda mereka untuk merosakkan akidah seterusnya menghancurkan Islam.


BP : Cuma menyampaikan pesan tuan khatib ...




TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 11/17/2006 03:06:00 PTG. |


49 Ulasan


Jumaat, November 17, 2006 5:02:00 PTG, Blogger .:HalogamoRa:.

ni cam lebih kurang undang undang panca sila je nih..isk...nauzubillah.

tq for sharing.

 

Jumaat, November 17, 2006 5:05:00 PTG, Blogger Sastri

hmmm... isu serius di petang jumaat...

 

Jumaat, November 17, 2006 6:00:00 PTG, Blogger Mr PenyuBiru

samalah khutbah kat masjid kelana jaya ari nih.ari tu masa pi masjid tu,ada hamba Allah tu ambik tandatangan sape nak bantah penubuhan IFC tu.boleh katakan seme tandatangan la.pahtu tak tahu apa citer.

 

Jumaat, November 17, 2006 6:08:00 PTG, Anonymous Am

Terima kasih kerana sudi ingat mengati sesama kita umat islam BP

 

Jumaat, November 17, 2006 6:25:00 PTG, Blogger 13may

mcm penyubiru gak...dulu ada turun tandatangan...pastu taktau gak apa jadi...

 

Jumaat, November 17, 2006 9:18:00 PTG, Blogger Lan Rambai

apsal kat masjid negara pasal Badan Pencegah Rasuah pulak? oooo.. teks KL ngan selangor lain kannnn

Ingatlah.. sesungguhnya kerajaan bersungguh mahu membenteras rasuah dgn menubuhkan BPR.. bla bla bla bla....

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

 

Jumaat, November 17, 2006 10:05:00 PTG, Anonymous mazudi

Thanx for sharing bro.
Aku nampaknya masih lagi leka dan tak prihatin dengan isu isu yg begitu kritikal cenggini.

 

Sabtu, November 18, 2006 3:13:00 PG, Blogger debik

Lagi satu Sister In 'Islam' cakap, "Ulama sekarang jangan ingat Al-Quran milik mereka.Semua orang boleh menterjemahkan Al-Quran menurut fahaman mereka sendiri". KO tak rasa bodoh tak Sister In 'Islam' ni? Islam ke macam tu?

 

Sabtu, November 18, 2006 7:27:00 PG, Blogger zino

musuh musuh islam akan terus berusaha dengan pelbagai cara untuk merosakkan akidah umat islam.. sama sama lah kita mempertahankan kesucian nya dan berpegang teguh dengan ajaran nya..

 

Sabtu, November 18, 2006 1:53:00 PTG, Blogger Orochi

eh, sama la kat masjid yang aku pegi.. khutbah sama.. hahaha.. untuk ingatan kita semua.

 

Sabtu, November 18, 2006 2:02:00 PTG, Blogger blackpurple

Amora
Itulah dia....

Welcome..

sastris
Sesekali kena serius..... :)

mr penyu
Masa mula-mula timbul isu ni memang hangat diperdebatkan..sekarang macam senyap kejap....

am
Kalau bukan kita sesama ingat-mengingatkan, siapa lagi Am...

13may
Itulah dia..

Lan Rambai
Bilis dijala jerung dibiarkan..

Datuk Z apa cerita Lan...? :D

Mazudi
Sama-sama.

Orang kita lebih suka sibuk pasal Datuk CT dah mengandung ke belum... :)

debik
Susah nak komen fahaman SIS ni. Liberal tak bertempat....

Zino
..dan jangan leka, alpa, khayal.......

Orochi
Sesekali khutbah jumaat kena bagi isu-isu sebegini...biar kita sentiasa 'sedar'...

 

Sabtu, November 18, 2006 2:56:00 PTG, Blogger MULAN

blackpurple: salam, balas visit nih. sini ramai gak jowo2. sama2 lah kita saling ingat mengingati, supaya tidak mudah lupa..

 

Sabtu, November 18, 2006 4:35:00 PTG, Blogger weAr

patut la Muhammad SAW sblm wafat 'ummati..ummati..ummatii...'

dlu melayu itu islam..tp skrng...

 

Sabtu, November 18, 2006 9:21:00 PTG, Blogger sh_alkhair

hmm...berkata tentang IFC, satu isu yang amat menggerun kan dan mengundang kerisauan yang amat besar.

Kalau sekiranya benda ni terjadi, parah bagi kita semua, rosak hancur!

Ayuh kita sama-sama berdoa bebanyak agar negara kita yang tercinta di lindungi Allah s.w.t dari segala kehancuran, kekecauan dan yang sama waktu dengannya,

Amin Ya Rab

 

Sabtu, November 18, 2006 11:20:00 PTG, Blogger MerapuMan

Salam kenal dari jowo paling ensem di merapuland. (btw, aku sorang je duk sana). The problem with sisters in Islam is they like to interpret Islam as they see it not as what it is supposed to be... nak buat macam mana kalau dah fahaman sekular .. itu pandangan aku la .. so far apa yg aku faham macam tu la .. kalau diorang kata tak ,then they hv to prove it.

btw, regarding ICF tu, aku rasa Pak Lah hv made his stand kan ? so jangan risau le. yg penting, kita sama2 membantu umat kita

 

Ahad, November 19, 2006 8:39:00 PG, Blogger zwitterion

ya kita kena waspada!...Islam tu awal kedatangannya asing, pengakhirannya pun akan terasing, berbahagialah kiranya kita menjadi terasing..

awal Islam, sket je yang ikut, akhirannya pun mcm tu jugak..

 

Ahad, November 19, 2006 8:53:00 PG, Blogger Alpha

Ya jangan kasi muka pada IFC! Bukan sahaja merosakkan Islam malah point2 depa tak adil semuanya nak menekan Islam, kenapa depa tak kata 'semua agama'??? KMA IFC!!

Pasal SIS pulak...aku memang dah tak suka sejak 1994 lagi...pasal depa dok berucap panjang2, orang nak tengok M. Nasir la!!

 

Isnin, November 20, 2006 12:08:00 PG, Blogger Titicaca

Isu SIS ni dah lama dah tp baru sekarang diwar2kan...aku tak larat/menyampah bila orang yg tak de pengetahuan/ilmu tentang islam, berani buat interpretation tentang AlQur'an. ikut logik akal jer..liberalisme dan pluralisme..
Semoga Allah memberi petunjuk kepada mereka dan kita semua, insyaAllah..

 

Isnin, November 20, 2006 2:57:00 PG, Blogger Syikin

salam,

itulah pasal ada org kata sisters in islam ni as SISTERS AGAINST ISLAM..

mmg menakutkanlah bila sis ni bagi pnadangan ttg agama.itulah masalahnya depa ni kalau dalami syariah tanpa belajar aqidah..tu senang2 nak pertikaikan hukum ALlah, kalau bab aqidah ni depa kuasai, no hal punya bab2 syariah yang lain.. contoh paling dekat bab tutup aurat..seboleh mungkin depa nak justifikasi yg tutup aurat tu tak wajib, walhal dah terang benderang dlm ALQURAN yg TUTUP AURAT tu WAJIB..hmm..banyak lagilah idea depa yg bercanggah ngan islam tu..mana boleh ikut logik aje..itu blm lagi bab pluralisme tu..
depa ingat senang agaknya nak menafsir Al-QUran... anyway, tq highlight isu ni..

 

Isnin, November 20, 2006 9:23:00 PG, Blogger Pegawai Khalwat

SIS?

Heh... Semua pakai logik saja.

Depa tak pernah dengar perkataan Intifada kot.

 

Isnin, November 20, 2006 9:32:00 PG, Blogger marlinabaharom

sekarang ni macam macam agenda DERANG buat untuk memporak perandakan Islam..

 

Isnin, November 20, 2006 11:25:00 PG, Anonymous cikin

tak leh nk imagine camner anak2 kita nnt.. nauzubillahi minzalik...

 

Isnin, November 20, 2006 11:55:00 PG, Anonymous wongwetan

dalam bulan 8 aku ada tolong kutip tandatangan utk menentang IFC nih...

yg heran ada org melayu sokong benda nih.
tapi lebih heran Nori binti abdullah ialah org kuat SIS.Begitu gak marina bt mantan TDM....heran....heran

 

Isnin, November 20, 2006 12:00:00 PTG, Blogger NBK466

Udah lapok cite2 Dr Az*ar, murtad, Sister In Islam, etc disebarkan melalui IT. Masalahnya dunia IT nie tanpa sempadan & susah nak dibuktikan salah benar sesuatu maklumat itu...wallahualam...

 

Isnin, November 20, 2006 3:13:00 PTG, Blogger Orang Biasa

SIS menyebarluaskan fahaman femenist mereka yg melampau tanpa sebarang sekatan. Malahan salah seorang pengasasnya, Sharifah Zuriah Aljeffri (juga seorang pelukis) sering diundang untuk memberikan talk di peringkat antarabangsa sbg wakil Malaysia/Islam. Apekejadah!!

 

Isnin, November 20, 2006 6:34:00 PTG, Blogger blackpurple

mulan
Jawa ada di mana-mana.. hehe

Sama-samalah kita..InsyaAllah.

wear
Melayu sekarang ada yang cuma Islam pada nama..

sh alkhair
Kalau 'penguasa' kata tidak insyaAllah tidak akan terjadi...

merapuman
Merapuland tu kat mana... ? hehe

SIS oh SIS....

Zwit
Kita sekarang kan dah di hujung zaman....

Lama dah tak dengar Terasing - Sudirman..:)

Alpha
InsyaAllah, IFC tu tak akan jadi kenyataan punyalah.....

Orang2 kuat SIS tu kat mana agaknya diaorang belajar agama ekk.....

Aminbakish
Samalah kita..!

Titicaca
NGO yang ni boleh 'bebas' pulak mengamalkan fahaman diaorang ekk..

InsyaAllah...

Syikin
Fahaman diaorang banyak yang terlalu liberal... bagi yang baru nak berjinak2 dgn Islam, mesti buleh jadi keliru dengan fahaman diaorang tu..

pegawai khalwat
Logik mereka berdasarkan dalil-dalil, hadis dan ayat AlQuran yang mana agaknya ekk..?

Marlina
Dunia akhir zaman...

Cikin
Sebab itu pendidikan agama sejak anak2 di dalam perut lagi itu penting.....

Wongetan
Itu yang musykil...

nbk
Isu IFC ni isu serius. Kalau kita ikut desakan 'diaorang' ..hancur Islam di Malaysia ni..

Orang biasa
Itulah dia.
Harap-harap 'orang2 di atas' tu jangan asyik memantau ceramah agama parti bulan tu, pantaulah juga NGO2 yang boleh menyesatkan umat...

 

Isnin, November 20, 2006 8:12:00 PTG, Blogger tedungS

Ya betul, kita kina ingat sama sindri, didik diri sindri, anak2, bini2(opss..), tinggalkan apa yg dilarang agama, patuhi segala ajaran, insyala... dan slalula refer kat org2 yg betul faham pasal agama ni, jgn buat interpretasi sindri. Iman kina kuat.

Aku ni pandai cakap je, kdg2 tu selalu tersasul gak

 

Isnin, November 20, 2006 8:25:00 PTG, Blogger amanitium

mereka berkata bahawa bicara soal agama bukan hak eksklusif ulama'. mereka kata mereka pun ada hak untuk bicara soal agama.

keadaannya seperti,

tukang buat roti yang membantah cakap seorang mekanik kenderaan tentang nisbah udara dan minyak yang sesuai dalam karburator.

 

Isnin, November 20, 2006 10:25:00 PTG, Blogger KAMATO

kuthbah macam ni patut selalu diulang supaya umat islam tak lalai

 

Selasa, November 21, 2006 8:11:00 PG, Blogger Ungku Nor

Mengerikan. Tak dapat nak bayangkan kalo semua tu bisa jadi kenyataan, NAUDZUBILLAHIMINZALIKH.

 

Selasa, November 21, 2006 10:35:00 PG, Blogger blackpurple

tedungS
Sama-samalah kita ingat-mengingatkan ekk...

Amanitium
Kalau betul cakapnya tak apalah juga kan..... Ini....?

Itulah. Baru hari tu, ada seorang kontraktor buat jambatan ni nak kelentong aku pasal landscape architecture... silap orang la beb..hehehe

Kamato
Betul. Lagipun khutbah isu semasa memang lebih menarik minat jemaah...

ungku nor
InsyaAllah, tak akan berlaku. Allah sentiasa bersama kita....

 

Sabtu, November 25, 2006 1:08:00 PG, Blogger MerapuMan

MerapuLand adalah antara 'Nyata dan Maya'

 

Khamis, Disember 07, 2006 9:59:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Good moning. Afftar zzot!
viagra
viagra
Thanks

 

Sabtu, Disember 09, 2006 7:32:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Good moning. Good work!
Visit my site viagra
buy http://delta-space.info/phentermine.htm viagra online
Thanks.

 

Ahad, Disember 10, 2006 2:29:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Hello Super site!
buy viagra
cheap viagra online
Bye

 

Ahad, Disember 10, 2006 11:55:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Very-very interesting!
buy viagra
cheap viagra online
Bye

 

Isnin, Disember 11, 2006 11:42:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Hello!
buy viagra,
cheap http://viagra.alldating.org/viagra.htm online
G'night

 

Khamis, Disember 14, 2006 10:40:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Hi all, try our products!
buy phentermine online,
cheap http://xrjuhosting.info/phentermine.htm phentermine
Bye.

 

Jumaat, Disember 15, 2006 8:39:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Hello, nice site.
visit smoking stop
http://stop-smoking-aid.batcave.net/smoking-stop.htm smoking stop
Bye.

 

Rabu, Disember 20, 2006 6:11:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Hi, Dear All!
[url=http://wikkimikki.fortunecity.com/msg001.htm]levitra[/url]
levitra

Thanks.

 

Khamis, Disember 21, 2006 11:16:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Hi Cool site.
cheap [url=http://tuoppi.oulu.fi/kbs-bin/readbeer?Nr=626]viagra[/url]
http://tuoppi.oulu.fi/kbs-bin/readbeer?Nr=626#viagra online
Bye.

 

Jumaat, Disember 22, 2006 3:37:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Hello, very interesting. Look at my site.
cheap [url=http://www.rhodesschool.com/blogcomments/default.asp?blogID=23193]phentermine[/url]
http://www.rhodesschool.com/blogcomments/default.asp?blogID=23193 phentermine
Bye

 

Ahad, Disember 24, 2006 8:55:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Good morning, interesting information.
my home page [url=http://viagra-store.info/]viara[/url].
Take http://viagra-store.info#viagra cheap.
Bye-bye.

 

Isnin, Disember 25, 2006 9:57:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

How do you do?, cool site.
Look at my site [url=http://www.jahk.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=113]viagra[/url].
Test http://www.jahk.org/forum/topic.asp?TOPIC_ID=113#viagra online.
thanks.

 

Isnin, Januari 22, 2007 8:27:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Hi all! why needs the diet? [url=http://med911.t35.com/lipitor.html]lipitor[/url] [url=http://med911.t35.com/tramadol.html]tramadol[/url] [url=http://med911.t35.com/soma.html]soma[/url] [url=http://med911.t35.com/viagra.html]viagra[/url]
[url=http://lipus.o rg/zoloft.html]zoloft[/url]http://soma-911.blogspot.com http://tramadol-911.blogspot.com/ [url=http://tramadol-911.blogspot.com ]tramadol[/url] [url=http://soma-911.blogspot.com]soma[/url] and else [url=http://med911.t35.com/cramp-leg-lipitor.html]cramp leg lipitor[/url] and [url=http://med911.t35.com/cost-lipitor.html]cost lipitor[/url] and this :[url=http://med911.t35.com/lipitor-vs-lovastatin.html]lipitor vs lovastatin[/url] look this [url=http://med911.t35.com/akane-soma.html]akane soma[/url] viagra [url=http://med911.t35.com/buy-soma.html]buy soma[/url] or [url=http://med911.t35.com/soma-side-effects.html]soma side effects[/url] else [url=http://med911.t35.com/cruises-soma.html]cruises soma[/url] or [url=http://med911.t35.com/chicos-soma.html]chicos soma[/url] look this [url=http://med911.t35.com/zoloft-side-effects-mayo.html]zoloft side effects mayo[/url] or [url=http://med911.t35.com/zoloft.html]zoloft[/url] and [url=http://med911.t35.com/paxil-zoloft.html]paxil zoloft[/url] or [url=http://med911.t35.com/zoloft-suicide.html]zolof
t suicide[/url] cool info : [url=http://med911.t35.com/zoloft-price.html]zoloft price[/url] zoloft [url=http://med911.t35.com/order-viagra.html]order viagra[/url] viagra [url=http://med911.t35.com/inurl-trackback-viagra.html]inurl
trackback viagra[/url] and this :[url=http://med911.t35.com/viagra-prescription.html]viagra prescription[/url] else [url=http://med911.t35.com/purchase-viagra.html]purchase viagra[/url] tramadol [url=http://med911.t35.com/buying-online-risk-viagra.html]buying online risk viagra[/url] and else [url=http://med911.t35.com/norco-viagra.html]norco viagra[/url] or [url=http://med911.t35.com/-tramadol.html]tramadol[/url] or [url=http://med911.t35.com/acetaminophen-hcl-tramadol.html]acetaminophen hcl tramadol[/url] zoloft [url=http://med911.t35.com/tramadol-withdrawal.html]tramadol withdrawal[/url] and [url=http://med911.t35.com/overdose-tramadol.html]overdose tramadol[/url] viagra [url=http://med911.t35.com/description-tramadol.html]description tramadol[/url] Much respect!

 

Rabu, Februari 07, 2007 4:53:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Hi dude! Please check out some relevant information on

index.html index1.html soma akane soma order soma argento soma soma carisoprodol or aura soma soma restaurant look this soma sd cialis index.html index1.html cialis online cialis viagra and cialis pack sample 20mg cialis and else buy cheap cialis online buy cialis online statistics usage cheapest cialis generic and cialis comparison levitra cialis generic tadalafil look this cialis navn online weblog cialis reviews viagra vs cialis drug other index.html buy viagra cheap viagra generic viagra buy viagra online female viagra buy viagra branded viagra gel tab viagra viagra viagra cialis levitra or free viagra sample viagra cialis viagra story viagra online viagra prescription online viagra for woman information and index.html 2dir tramadol buy tramadol and tramadol order tramadol buy tramadol addiction tramadol acetaminophen tramadol look this pill tramadol other |index.html zoloft side effects mayo zoloft for premature ejaculation weaning off zoloft zoloft litigation and this :zoloft night sweats and this : zoloft index1.html other insomnia on zoloft or zoloft half life zoloft online claritin reditabs and this :claritin d24hour low cost claritin claritin vs clarinex and elseclaritin during pregnancy look this index.html zithromax antibiotic medication zithromax online and this :feline zithromax and index1.html zyrtec medication zyrtec tablet and zyrtec use other diflucan thrush diflucan durante noche diflucan 150mg buy imitrex online imitrex tablet index.html joint lipitor pain lipitor rhabdomyolysis buy lipitor for cheap link lipitor lipitor memory index.html neurontin gabapentin neurontin information neurontin withdrawal side effects neurontin recall cialis generico sildenafil citrate sildenafil zenegra 3mg kg sildenafil zenegra citrate generic silagra sildenafil 100mg kamagra sildenafil tablet
.G'night

 

Jumaat, Februari 09, 2007 4:39:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Hi! We just opened our cool site about marriage and diet
index.html index1.html soma ash of soma soma drug soma triathlon soma online and soma drug order soma online interesting:soma wine or index.html index1.html cialis online cheap cialis interesting:buy cialis online best cialis price or buy cialis in the uk buy cialis online now cheap generic cialis buy cialis online cialis effects side cialis levitra viagra cialis online cialis online shopping cialis purchase viagra cialis and index.html buy viagra cheap viagra generic viagra buy viagra online order viagra other branded viagra gel tab viagra viagra viagra cialis levitra viagra online viagra sample cialis vs viagra discount viagra online and viagra wholesale viagra on line and else index.html 2dir tramadol buy tramadol or buy online tramadol acetaminophen hcl par tramadol look this purchase tramadol hci tramadol and buy cheap online tramadol or |index.html zoloft side effects mayo zoloft for premature ejaculation weaning off zoloft zoloft litigation other zoloft and pms zoloft zoloft generic zoloft cool info : zoloft weight other zoloft commercial cool info : claritin d12hour look this claritin d24hour low cost claritin claritin zyrtec other claritin medicine and elsezithromax z pak zithromax alcohol buy zithromax online and zithromax and dairy or allegra combined zyrtec zyrtec d12 hour zyrtec ingredient other singulair zyrtec online diflucan yeast infection buy diflucan diflucan one imitrex dosage imitrex and serotonin index3.html joint lipitor pain adverse effects lipitor crestor lipitor lipitor and alcohol lipitor prices 300mg neurontin lawsuit neurontin pfizer medication neurontin drug effects more neurontin side davis lawsuit neurontin parke pfizer citrate sildenafil ups cheapest citrate sildenafil zenegra sildenafil citrate citrate generic silagra sildenafil citrate india sildenafil zenegra

Good luck!

 

Sabtu, Februari 10, 2007 11:28:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Hi! Take your time to visit some helpful info in the field of
index.html index1.html soma ash of soma soma drug soma by chicos divine hallucinogen soma cool info : soma fm soma muscle relaxer soma drug soma san diego ca and very creative : index.html index1.html cialis online cheap cialis cialis online cialis generic awstats by cialis created online look this buy cheap cialis generic online tadalafil vs buy cialis link move online cheap cialis online purchase look this cialis discount us cialis generic online buy cialis online cialis online rezeptfrei cialis uk generic cialis price other index.html buy viagra cheap viagra generic viagra buy viagra online female viagra and this :discount viagra gel tab viagra viagra viagra cialis levitra and viagra sample order viagra online viagra substitute viagra how does viagra work viagra soft tab and this : index.html 2dir tramadol buy tramadol buy tramadol cheap tramadol index1.html and this :effects hcl side tramadol hci tramadol cool info : buy prescription tramadol and |index.html zoloft side effects mayo zoloft for premature ejaculation weaning off zoloft zoloft litigation and this :zoloft and pms and zoloft zoloft effects and zoloft and breast feeding cool info : zoloft commercial or claritin d12hour cool info : claritin claritin d side effects claritin zyrtec allegra and this :child dosage claritin look this zithromax generic zithromax dosage zithromax indication and zithromax for ear infection and this :index1.html zyrtec zyrtec allergy medication and this :pill zyrtec cool info : diflucan yeast infection diflucan for infant thrush diflucan for oral thrush imitrex and pregnancy date expiration imitrex patent doctor lipitor vs zocor joint lipitor pain ache lipitor muscle ca lipitor generic lipitor lipitor warning gabapentin neurontin neurontin gabapentin neurontin dosage drug more neurontin use effects of neurontin index1.html citrate sildenafil tablet zenegra sildenafil vardenafil vs zenegra citrate generic silagra sildenafil kamagra sildenafil viagra

.G'night