Khamis, Mac 15, 2007

Seekor katak telah terlekat di atas kepala seorang ahli politik, berpangkat Datuk ( tak perlulah dinyatakan dari parti mana. Sensitif. :D ). Beliau menjadi susah hati kerana puas dihalaunya, katak itu tetap tidak mahu pergi juga. Lalu beliau memutuskan untuk berjumpa doktor. Sebaik sahaja beliau berjalan masuk ke bilik doktor, katak itu bersuara, “Doktor, doktor, bolehkah tuan doktor buangkan kutil besar ini dari punggung saya ?”

TTFN

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 3/15/2007 11:45:00 PG. |


35 Ulasan


Khamis, Mac 15, 2007 11:50:00 PG, Blogger blackpurple

Sdra Karim Raslan. Tq. Dalam sungguh maknanya tu... :)

 

Khamis, Mac 15, 2007 12:24:00 PTG, Blogger Sastri

pergh... mencabar minda sungguh...

 

Khamis, Mac 15, 2007 12:49:00 PTG, Anonymous Am

mendalam maksudnya tu pada sesiapa yang nak berfikirlah

Betul Sas memang mencabar minda minda dan boleh membotakkan kepala hehehe

 

Khamis, Mac 15, 2007 1:36:00 PTG, Blogger INDERA KENCANA

Adakah maksudnya dia seorang yang sengaja membuang keburukan hasil dari keburukan yang lain?

Hmm..??

 

Khamis, Mac 15, 2007 1:46:00 PTG, Blogger orochi

owh, sungguh mendalam maksud tu, dan aku tak faham.. haha...

 

Khamis, Mac 15, 2007 2:07:00 PTG, Blogger lindosh

hurm.. apekah? aku akan teros berpikir hehe

 

Khamis, Mac 15, 2007 2:20:00 PTG, Blogger achik

kesian katak tu... ;p

 

Khamis, Mac 15, 2007 2:29:00 PTG, Blogger yus

dalamnya maksud....tak fahamlah...

 

Khamis, Mac 15, 2007 2:31:00 PTG, Blogger Pa'chik

kita rasa orang lain menjadikan kita hodoh/terbeban, tapi, kita lupa, kita juga mungkin menjadi punca kehodohan/beban orang lain.

arr.. apa la aku melalut ni.. haha..

awat datuk tu tak katak katak tu?

 

Khamis, Mac 15, 2007 3:19:00 PTG, Blogger blackpurple

Sas
Faham tak yang tersirat..? :D

Am
He he he. Agaknya sebab itu biasanya ahli politik berkepala botak... he he he..

Indera
Terpulang untuk kau mentafsirkannya Indera :)

Siapa yang 'buruk' dan siapa 'beban' sebenarnya ek..? :)

K Binjai
Ha ha ha.
Kau mesti lebih arif kan..

Orochi
Alah..kau buat-buat faham jer la. He he

Kena mengkaji 'permainan' politik baru kau betul-betul faham kot.

Lindosh
He he he. Fikir..fikir...

achik
Besor betul kutil katak itu kan... he he he

Yus
Tak apa Yus. Fahamkan yang tersurat pun tak mengapa. :)

Pa'chik
Sesetengah ahli politik memang tak reti berfikir sebab itu tak di'katok'nya katak itu... He he he

 

Khamis, Mac 15, 2007 4:05:00 PTG, Blogger debikdebuk

hahahaha........ mana satu yang jadi kutil ni sebenarnya???

 

Khamis, Mac 15, 2007 5:08:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Cehh!!! Kurang Ajor katak tu:p

 

Khamis, Mac 15, 2007 7:08:00 PTG, Blogger Ainin Naufal

Kah kah kah, katak lebih pandai dari datuk tu.

"Datuk, jangan main-main. Walaupun aku katak, aku pun ada 'power'!"

Ya, dalam dan tajam maknanya. Aku rasalah...

 

Khamis, Mac 15, 2007 10:56:00 PTG, Blogger izinni

hhehhe .. apabila diri merasa orang lain membawa masalah tapi sebenarnya dirinya itulah masalah terbesar pada orang lain... hmmm terus teringat pada "GO TO HELL" dan "RUMOURS"! heheheh

 

Khamis, Mac 15, 2007 11:36:00 PTG, Blogger artisticklytouch

Katak sangat sinonim dalam hidup kitakan..itu yang aku faham

 

Khamis, Mac 15, 2007 11:45:00 PTG, Blogger Ajzie

hahahhah. minda sedang berfikir..apa yg patut Datuk nak cakapkan pada Doktor pula....alasan alasan...

 

Jumaat, Mac 16, 2007 10:31:00 PG, Blogger NBK466

Takat nie nampak KATAK tuh jerk yg HAMPEH...ada kisah selanjutnya ker?

 

Jumaat, Mac 16, 2007 12:32:00 PTG, Blogger Jowoboi

kodok tu lanang ker wedok?

 

Jumaat, Mac 16, 2007 2:59:00 PTG, Blogger .:HalogAmora:.

the katak is trying to be smart unfortunately he is not smart enough. eh mcm tu ke..? rollin' rollin' rollin'

 

Jumaat, Mac 16, 2007 3:07:00 PTG, Blogger Pisces

pandai katak tu bercakap erk..

 

Jumaat, Mac 16, 2007 3:09:00 PTG, Blogger Pa'chik

dia berfikir di luar kotak, tu sebab tak katok katak tu.

 

Jumaat, Mac 16, 2007 3:21:00 PTG, Blogger tedungS

haha.. aku paham aku paham

 

Jumaat, Mac 16, 2007 3:24:00 PTG, Blogger Titicaca

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

 

Jumaat, Mac 16, 2007 3:26:00 PTG, Blogger Titicaca

simpati pada katak...err..tak paham laaa...

 

Jumaat, Mac 16, 2007 4:00:00 PTG, Blogger blackpurple

Debik
He he he. Mana satu yang selalu bawa 'masalah' dalam masyarakat ek...

Anony
ha ha ha. Katak pintar tu...

Ainin
Dalam menikam kalbu tu. Bagi politician yang makan cili terasa la pedasnya kot.... :D

izinni
Kebanyakan politician memang macam tu.....Lagi-lagi kalau dah pegang kuasa. :D

Art
Dalam konteks cerita ini begitulah. :)

Ajzie
Kalau doktor itu ahli politik juga, entah-entah kepalanya pun ada katak juga..! he he he..

nbk
Yang tersirat memang ada jang. Dalam situasi politik sebenar, siapa agaknya yang 'kutil' ? Katak atau Datuk itu..?

Dalam masyarakat kita, 'kutil' itu apa maknanya ? he he he

Zizie
Aku amat bersimpati pada katak yang terpaksa memikul 'kutil' gergasi di punggungnya :)

Jowoboi
Emboh la kang. Opo orak podo waey bentuk ey.....? :D

 

Jumaat, Mac 16, 2007 4:05:00 PTG, Blogger Lan Rambai

kalau doktor tu perempuan, suruh dia cium katak tu...


walahhhhh... dia akan bertukar menjadi putera raja dan datuk itu akan menjadi mamak bendaharanya hahahaha

 

Jumaat, Mac 16, 2007 4:10:00 PTG, Blogger blackpurple

Amora
Kau nak pro politician tu ke atau pro katak...? Up to you..! :)

Pisces
Katak memang genius dan punya kuasa walaupun kerdil, buktinya boleh memanggil hujan..! :)

Pachik
Ini katak yang berfikir di luar tempurung pa'chik...!

TedungS Apa yang kau faham tedung..? :p

Titicaca
Kau akan jadi faham bila kau sendiri faham kenapa kau simpati pada katak itu. :)

Lan
Ha ha ha. Sungguh bernas komen kau..

(Tapi sayang, kau macam dah tersasar jauh dari topik la Lan... ha ha ha)

 

Jumaat, Mac 16, 2007 5:49:00 PTG, Blogger 13may

ong! gedek gedek gedek...


katak panggey hujan:D

 

Jumaat, Mac 16, 2007 6:02:00 PTG, Blogger Kak Lady

Lerrr....bukan ke katak tu kulitya memang berkutil...??

 

Jumaat, Mac 16, 2007 11:20:00 PTG, Blogger KAMATO

BP, banyak perkara boleh ditafsirkan dalam entry ini...

 

Sabtu, Mac 17, 2007 12:52:00 PTG, Blogger zino

masih tercari2 apa yg tersirat..

 

Sabtu, Mac 17, 2007 2:32:00 PTG, Blogger blackpurple

13may
Jangan dia kencing atas kepala Datuk tu dah la.. :LOL:

Kak Lady
Tapi dalam cerita ini Datuk itulah yang katak itu anggap kutil..! :)

Kamato
Ya , ya. Terpulang dari perspektif mana kita mentafsirkanya. Kalau fikir positif, positiflah jadinya. Begitu juga sebaliknya :)

Zino
Cuba Zino fokuskan kepada 3 perkataan, katak, 'ahli politik' dan 'kutil'... :)

 

Isnin, Mac 19, 2007 9:12:00 PG, Blogger ayu_mkay

kalau dah katak pun berusaha nak menyahkan kutil tu, apatah lagi kita yang punya iman & aqal fikiran. jadi jom kita beramai2 menyahkan kutil tu. tapi saper ekkk kutil tu...?

emmmm jeru temen sih makna ne.