Selasa, Februari 06, 2007
Kurang sempat untuk bercerita. Masa tersimpul dan terkelepet. Tunjuk gambar sajalah ek.


Terubuk bakar memang sedap tapi durinya banyak....


Kembong bakar pun lemak tapi kalau makan banyak gatal-gatallah pulak ..


Sotong dan udang bakar. Lepas makan kepala berpusing...


Huh...habis licin...!


Sisanya rezeki kucing jalanan....


Maaf la ek. Kualiti visual kurang cantik sedikit......



TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 2/06/2007 02:52:00 PTG. |


53 Ulasan


Selasa, Februari 06, 2007 3:54:00 PTG, Blogger debikdebuk

ye la tuh... gatal la, kepala pusing la... abis gak semua tuh!!!

 

Selasa, Februari 06, 2007 4:05:00 PTG, Blogger Pa'chik

bagus-bagus.. makan sampai abis, ini aku suka kamu bro.

Kembong bakar tu, aku kalau makan banyak-banyak nanti jadik di samping jadik gatal-gatal tu, jadik kenyang.

 

Selasa, Februari 06, 2007 4:08:00 PTG, Blogger Sastri

keskeskes... bestkan? mula2 ada org tu kata, byknya... tapi last2 licin gak... LOL...

 

Selasa, Februari 06, 2007 4:32:00 PTG, Blogger achik

terubuk bakar... uish sedap lagi2 cecah ngan air asam...

 

Selasa, Februari 06, 2007 4:32:00 PTG, Blogger sya

eh tpt kat Jalan Bellamy tu ek? Dibuka ke pada waktu malam.. dengar dr dulu tapi tak pernah ada peluang nak pergi

 

Selasa, Februari 06, 2007 5:07:00 PTG, Blogger INDERA KENCANA

Aduuuhh.. Tengah lapar cenggini tengok gambar tu suma..

Makk!! terseksa jiwa raga...

 

Selasa, Februari 06, 2007 5:19:00 PTG, Anonymous wan

Wah, open table ek?

Ikan terubuk atau ikan parang bakar cecah dgn sambal kicap cili padi, lauk lemak daun turi makan dgn nasi putih panas2..fuh, power kedemak!..meleleh hingus..heeheehee!...jelles la, saya pun nak masaklah ikan bakar..bila ek?

FYI, ikan kembung jangan dimakan kalau anda ada buat surgery nanti lukanya bernanah. :)

 

Selasa, Februari 06, 2007 5:31:00 PTG, Blogger blackpurple

Debik
Itulah. Tak sengaja pulak terhabis...! he he

Pa'chik
Itulah. Tak sia-sia kalau ada yang nak belanja makan. Aku on jer.. he he

Satri
Terpaksalah habiskan. Jangan membazir.... Tak baik.. he he

Achik
Betul tu. Pernah makan di situ..?

Sya
Ha ah. Gerai yang Seri Menanti itu. Malam pun diaorang buka. Memang puas hati....!

Indera
Maaf la Indera ek. Tak sengaja.....

Wan
Lebih kurang macam itulah.....he he

Di KL ni bila teringin nak makan ikan bakar power memang ke situlah tempatnya.

Isk...masih terasa kesedapannya...!

 

Selasa, Februari 06, 2007 7:06:00 PTG, Anonymous neeziee

dulu..pernah pergi..
sekarang..tak pernah pergi

 

Selasa, Februari 06, 2007 7:47:00 PTG, Blogger Kak Lady

Yang no. 1...banyak tulang...yang no. 2 tu...gatal-gatal...yang no. 3 tu...bikin kepala pusing...Eh!! Licin jugak...

Lepas tu ade kene tulang, gatal2, sakit kepala tak?...hehehehhe

 

Selasa, Februari 06, 2007 10:29:00 PTG, Blogger Sikenit Comel-AminBakish

Sas suke tunjuk gambar makan2 ni... dah berjangkit kepada kamu ke?? hehe :D

 

Rabu, Februari 07, 2007 7:55:00 PG, Blogger Orochi

huh.. sodap tu.. makan sampai tinggal tulang jer..

 

Rabu, Februari 07, 2007 10:37:00 PG, Blogger Lan Rambai

kesiannya kucing itu... dapat 100% tulang semata-mata hehe

 

Rabu, Februari 07, 2007 11:42:00 PG, Blogger Mamamanja

selalu p sana ari jumaat jer... waktu org semayang jumaat.

 

Rabu, Februari 07, 2007 12:35:00 PTG, Blogger blackpurple

Neeziee
Nanti turun KL jangan lupa sms, nanti aku belanja kau.. Sungguh..!

Kak Lady
Tak pulak. Tersadai kekenyangan ada la...he he he

Aminbakish
Ambil alih tempat dia jap..he he

Kingbinjai
Aku nak ajak tapi aku tak ada nombor kau...

orochi
Aku kalau makan ikan memang suka tinggal tulang. Mata ikan tu pun aku ratah tau...

Lan Rambai
Kucing tu pun datang mengendeng lepas kami dah siap makan. Nak buat macamana.. ha ha

Mamamanja
Owh...belum pernah lagi ke situ siang hari.....

 

Rabu, Februari 07, 2007 2:34:00 PTG, Blogger yus

waah..itu BP makan sorang ker??...ikan bakar cicah dgn sambal asam..mmg sedap

 

Rabu, Februari 07, 2007 2:54:00 PTG, Anonymous Am

Am selalu juga pergi tenpat tu, selalunya Hari Jumaat boleh sembahyang disitu sekali, dua dalam satu hehehe

 

Rabu, Februari 07, 2007 2:58:00 PTG, Blogger areyoung

Terubuk bakar.. sedapnya!!

 

Rabu, Februari 07, 2007 3:31:00 PTG, Blogger tedungS

hu hu, ko ni mmg kejam la BP. apsal la ko igtkan aku tempat tu. dah la jauh bangat

 

Rabu, Februari 07, 2007 3:57:00 PTG, Blogger ayu_mkay

ishhh byknya alahan tapi bleh habis ler plak..isk isk iskkkk.

 

Rabu, Februari 07, 2007 4:25:00 PTG, Blogger zwitterion

terubuk manyak tulang, buat aku bantut selera..betui.

 

Rabu, Februari 07, 2007 4:42:00 PTG, Blogger nUr@dDeEn

Pergh!! Terubuk bakar Jln Bellamy ek hhaha.. dah lama tak pi sana. Slruuppp!!! Skang dah naik harga kan ikannya :D Makan ikan pekasam la jawabnyer huhuhu

 

Rabu, Februari 07, 2007 4:46:00 PTG, Blogger Mr PenyuBiru

baru2 ni masa ondeway balik dr outstation singgah di perkampungan ikan bakar terapung,Melaka. layan ikan bakar n seafood . syok beb!

 

Rabu, Februari 07, 2007 4:54:00 PTG, Blogger sinaganaga

kau makan kat kedai tengah atau kat kedai tepi kanan? dan satu lagi soalan, apsal gi makan ikan bakar kat belakang istana tak ajak aku? opis aku dekat je weh...

 

Rabu, Februari 07, 2007 5:13:00 PTG, Blogger NBK466

Mantap sangat ker seafood bakar2 ini? Kalau wa cuba tak sedap wa saman tau..ha.ha..ha..ha..

 

Rabu, Februari 07, 2007 6:17:00 PTG, Blogger kemat

penah try, memang best ikan bakar kat belakang istana nie.. kat KL memang susah ckit nak cari ikan bakar..cni antara yg top la

 

Rabu, Februari 07, 2007 7:12:00 PTG, Anonymous gitartong

oh! belakang istana ada gerai makan ke..

gitartong@nizam rusli. bukan rusli nizam. harap maklum..

 

Rabu, Februari 07, 2007 10:59:00 PTG, Blogger adadia

oo tak kusangka belakang istana ada ikan.

 

Khamis, Februari 08, 2007 8:43:00 PG, Blogger goboklama

orang kata,kalau makan benda bakar2 selalu,nanti.....

 

Khamis, Februari 08, 2007 9:24:00 PG, Blogger MerapuMan

hang makan tak ajak aku no

 

Khamis, Februari 08, 2007 11:39:00 PG, Blogger ILA

PERHHH!!!!smalam jenguk blog C 5sal, ari nie..blog BP pulak..pasallak korang tunjuk Ikan Bakar segala..tak kira minggu ni gakkk sya nak pastikan ikan bakar masuk kat tekak sya..hehe...
Lets go 2 my blog..jenguk k "flora fest"..:)

 

Khamis, Februari 08, 2007 12:18:00 PTG, Blogger blackpurple

Yus
Berdua..he he he.. Gambar tu dah sekerat jalan makan baru tangkap gambor, kalau tak lagi banyak...he he he

Am
Kedai nampak simple jer kan..

Areyoung
Tapi durinya banyak la...

Tedungs
Eleh..bukan kau tak boleh bakar ikan kat Ostrolia sana..ha ha

Ayu Mkay
Dah rezeki depan mata... he he

Zwit
Kau makan la ikan bakor lain...

nur@ddeen
Tak la mahal mana kalau nak banding makan kat Restoran Manhattan tu.. he he

Mr Penyubiru
Kat Umbai tu ke...? Situ memang dah terkenal. Kalau sotong & udang bakar kat Rompin punya yang aku rasa power..

Sinaganaga
Kat tepi kiri. Gerai Seri Menanti tuh.. Aku sengaja tak bagitau kau.. Lain kali la ekk.. ha ha

nbk
Selera masing-masing la.. he he

Kemat
Betul. Situ jer la yang dekat. Nak ke Muara Klang jauh sangat...

Gitartong
Tapi kalau nak ke situ jangan kau masuk ikut pintu utama istana pulak... Ikut Jln Bellamy tuh..

Nama tu keliru sebenarnya. Aku cuma copy AJ punya tu..

Adadia
Belakang istana ada macam-macam...!

Goboklama
Jangan la makan selalu. Sesekali ok la..

Merapuman
Meh kasi no. kau. Lain kali aku ajak kau pulak...

Ila
Kau situ dah dekat dengan Muara kan... he he he..

 

Khamis, Februari 08, 2007 12:34:00 PTG, Blogger ontahsapo

lama tak makan sini.... kalau kau belanja lagi best...

 

Jumaat, Februari 09, 2007 11:36:00 PG, Blogger .:HalogAmora:.

BP & SAS menganas di blakang istana. abis liccccin! nampak sotong bakar tu... aduuuhai.

 

Jumaat, Februari 09, 2007 12:44:00 PTG, Blogger zino

dah lama tak kebelakang istana tu...buat zino teringan nak pekena ikan kabar pulak.. tunggu le sabtu mem tak kerja boleh le kesana..

berpeloh kalau makan kat situ.. hehe

panehh hehe..

 

Jumaat, Februari 09, 2007 5:17:00 PTG, Blogger anita kema

oh BP,
saya ini terseksa tengok terubuk bakar dan sotong goreng yg enak itu... tunggu la bila saya berpeluang balik nanti, saya postkan gambar sotong goreng tepung yg super duper yummy itu..hehehe..:)

 

Jumaat, Februari 09, 2007 5:27:00 PTG, Blogger lindosh

sotong dan udang pilihanku

 

Jumaat, Februari 09, 2007 6:50:00 PTG, Anonymous kel@mbu

kau buat aku menggelupur lapar..
aduss...

 

Jumaat, Februari 09, 2007 8:45:00 PTG, Blogger tedungS

kat sini ikan dalam tin banyak le... nak bakar camno, hampeh tul huhu

 

Sabtu, Februari 10, 2007 3:54:00 PG, Blogger tuan tanah

Cis! Cis!! Cisss!!!
Dengkinya!!!

 

Sabtu, Februari 10, 2007 7:29:00 PG, Blogger KAMATO

huh... lama tak pegi tempat tu, nak kena gi jugak malam ni

 

Sabtu, Februari 10, 2007 3:08:00 PTG, Blogger Pa'chik

oit, oit, tak abis makan lagi ke?

 

Sabtu, Februari 10, 2007 4:48:00 PTG, Blogger Hanisumayyah

memang best situ macam2 ikan ada...tapi sesak nafas banyak asap dan atap rendah sangat...kalau tengahari berasap telinga dek sedap ikan + panas cuaca + org ramai sgt! Sblh mlm best kot!

 

Sabtu, Februari 10, 2007 8:31:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

'adik'...sedapanya 'akak' tengok 'adik' makan...ermmm kalau 'akak' pegi, lagiii licin 'akak' makan...
muehehehhehe...
aku jeles la..sedap tgk ikan tu....

pembetulan...
"ikan terubuk, bertulang, bukan berduri..."


Pnut

 

Ahad, Februari 11, 2007 7:16:00 PG, Blogger luthfi assadad

hmmmm
sedap ... sedap .........

 

Ahad, Februari 11, 2007 6:02:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

jom tengok

http://jamilkucingpondan.blogspot.com

 

Ahad, Februari 11, 2007 7:08:00 PTG, Blogger ad3ck

lapo la plak hehe. da lama ku tertanya tanya, TTFN tuh per?

 

Isnin, Februari 12, 2007 12:17:00 PG, Blogger Ajzie

wahh sedappp nya..rindu nak makan ikan bakau...

 

Isnin, Februari 12, 2007 12:27:00 PTG, Blogger Mamamanja

bila nak tuko n3 nih en bp?? ikan tu kalo dibakor, dah naik rentung dah.. lama bangat sih!

 

Isnin, Februari 12, 2007 1:24:00 PTG, Blogger blackpurple

Ontahsapo
Bila ? Jom...

13May
Memang...!

Amora
Itu gambar dah suku jalan makan tu.. he he

Zino
Lepas makan tu kena longgarkan butang seluar jugak.. he he

Anita Kema
Sotong goreng tepung paling lazat saya pernah makan di Rompin... Di sana udang dan sotong sebesar lengan pun murah..he he

Lindosh
Tak boleh makan banyak. Kepala pusing.....

Kel@mbu
Huh..lapor pun boleh sampai menggelupur..

TedungS
Dalam tin pun boleh bakar apa. ha ha

T Tanah
Tengok gambor aje la ekk..

Kamato
Tahniah bang...!

Pa'chik
Nak pergi lagi nanti. Meh la.....? He he..

Hanisumayyah
Malam sejuk sikit tapi tetap hangat sebab ramai orang dan banyak asap yang berkepul-kepul ...

'Kak" Pnut
'Akak' ni nak bergurau la pulak.. he he.

Orang Johor panggil tulang itu 'duri' la 'kak'...

lu.tv
Tengok gambor pun dah tau sedap ekk ?

anony
Nanti ek. Nak juga tengok kucing pondan macamana..

ad3ck
TTFN ? Cuba kau google kan.. ha ha

ajzie
Kat sana tak ada ikan bakor ekk...

Mamamanja
Tak sampai pun seminggu MM.. he he

 

Isnin, Februari 12, 2007 11:08:00 PTG, Anonymous bagonk

hmm... enak tenan kayane... :)