Isnin, September 17, 2007
Lewat malam itu, ketika saya mahu mencetak kertas kerja saya, saya dapati dakwat hitam pencetak itu telah habis. Saya merasa agak kecewa lalu saya pun terus tidur. Malam itu kalau saya tidak silap, saya telah bermimpi tetapi saya tidak ingat mimpi apa.

Esoknya saya pergi membeli katrij pencetak baru jenama HP di sebuah kedai alat tulis di Taman Melawati. Taman Melawati itu dekat dengan Zoo Negara. Sudah lama saya tidak ke Zoo Negara. Banyak binatang di Zoo Negara itu sekarang sudahpun tua-tua. Amoi kedai alat tulis itu tidaklah lawa sangat. Tapi walaupun dia tidak lawa tetapi dia baik hati. Orang tua-tua selalu kata, biarlah muka tidak lawa asalkan hati baik.

Katrij itu berharga RM68.00. Saya segan untuk menawar harganya. Bukan kerana Amoi itu baik tetapi kerana di kotaknya sudah ada tanda harga tertulis RM68.00. Saya tidak sangka rupanya saya mendapat hadiah bila membeli katrij itu, iaitu sebuah kipas angin USB berwarna hijau yang sangat comel. Saya sangat gembira tidak terkata kerana mendapat hadiah itu.

Saya terus memasang kipas angin itu pada lubang USB di buku nota Dell lama saya. Saya sangat suka hati.

Sekarang saya tidak lagi akan merasa rimas bila menaip kertas kerja atau blogging kerana saya sudah mempunyai kipas angin yang comel.

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 9/17/2007 01:27:00 PTG. |


53 Ulasan


Isnin, September 17, 2007 2:08:00 PTG, Blogger Sastri

LOL... entri ni macam catatan harian yang cikgu suruh buat masa di darjah dua atau tiga... keskeskes... memang terhibur membacanya... kipas angin kecil yang comel tu boleh dipinjam tak? :p

 

Isnin, September 17, 2007 2:09:00 PTG, Blogger shahril aley

wah kalau mcm tu semakin bersemangat la ko menulis dlm blog ni. hehehehe...sejuk?

 

Isnin, September 17, 2007 2:53:00 PTG, Blogger NONIE AZIZ

heran...biasanya sebelum ni entry ko panjang2 kalu ni dah dapat kipas comel tu pendek plak entry ko BP...psstttt...pinjam bleh?

 

Isnin, September 17, 2007 3:13:00 PTG, Blogger Pa'chik

udah rasa nyaman tu.. entri nya pendek juga...kekekek...

 

Isnin, September 17, 2007 4:01:00 PTG, Blogger Unknown

Saya juga berasa sangat senang hati kerana saya baru sahaja membeli mesin pencetak baru semua dalam 1, jenama HP. Tapi tidak ada pula hadiah yang saya terima kerana membeli jenama HP itu. Kipas itu sangatlah comel. Tetapi kalau saya dihadiahi kipas itu, tentu saya menjadi lebih comel daripada kipas itu. hahaha...

Eh, baru lima hari ek? hehe.. tak sabar nak raya nih.

 

Isnin, September 17, 2007 4:05:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Walaupun entri ini pendek tetapi falsafahnya tinggi. Peniaga baru Melayu yang sombong dan berlagak patut belajar dengan amoi yang tak cantik tetapi pandai ambil hati pelanggan. Masih ramai orang Melayu yang mudah lupa rukun orang berniaga.

 

Isnin, September 17, 2007 4:12:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

comel memang comel. mungkn secomel amoi yang menjual @ mungkin secomel si pembeli.. ahakssss.

:)

 

Isnin, September 17, 2007 4:16:00 PTG, Blogger ILA

salam buat Bp:D
wahhh...kalau mcm tu ila pun nak beli cartridge tersebut(pgguna HP juga)..tpi errr..hanya dpt free kat kdai tu ajer @ free dr suppliyer?

 

Isnin, September 17, 2007 4:25:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Sastri,
Saya merasa sungguh terharu kerana awak terhibur membacanya... Terima kasih..

Mana boleh pinjam, kalau saya bagi awak pinjam saya nak pakai kipas apa? Panaslah saya nanti :p


Shahril,
Tak juga. Tengok mood dan ilham juga... :D


MM,
Eh! Sebelum ini panjang-panjang ke? Tak perasan pulak...:)

Maaf! Tak boleh! Kalau nak, beli sendiri... :p


pa'chik,
Dah leka menggodek kipas, entri pun terpendeklah.... :p


Ainin Naufal,
Itu pencetak yang di rumah, pencetak di pejabat saya guna Lexmark 3 dalam 1. Tapi saya tak suka pakai sebab katrijnya mahal, lagipun tak dapat hadiah kipas angin comel.. :p

Wah! Wah! Dah kemaruk nak berayalah tu... Koyok bocah-bocah waey ... :D :p


Rastom,
Terima kasih kerana ulasan saudara.

Saudara bijak membaca dan mentafsir sesuatu yang tersirat dari yang tersurat. :)

Ya, benar. Orang Melayu harus banyak belajar dari bangsa mereka kalau ingin maju dan bersaing dalam perniagaan. Itu kita kena akui.


ayu-mkay,
Pembeli tidak comel tapi sedang-sedang-sedang [baca : kacak] saja. Harap maklum. :p


ila,
Tak semua model dapat hadiah ila. Sekarang HP memang tengah promosi, siap ada peraduan, kalau menang boleh dapat Suzuki Swift lagi.... :D

 

Isnin, September 17, 2007 4:29:00 PTG, Blogger debikdebuk

aku lak dapat pemanas mug USB. (tak sesuai ketika siang hari di bulan puasa.

 

Isnin, September 17, 2007 4:37:00 PTG, Blogger aku

kedai mana tu???boleh la gak nak usha-usha...

 

Isnin, September 17, 2007 5:46:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

salam singgah.
macam komen bibik sas. ayat yang 'comel'. saya suka.
kipas yang comel tu rasa ke anginnya?
salam ramadhan.
wak kerja dah kan? buleh la saya mintak duit raya. (hussyy malu la pulak) hikhikhik

 

Isnin, September 17, 2007 7:44:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

aku sebuah kipas.

aku dilahirkan di sebuah kilang di shah alam. aku dibuat dari plastik. badanku amat comel dan kiyut.
pada suatu hari aku telah dibungkus dan dibawa oleh sebuah lori ke kedai. seorang lelaki telah membeliku dan meletakkan aku di atas meja di samping komputernya.

demikianlah kisah hidup aku sebuah kipas.

 

Isnin, September 17, 2007 8:53:00 PTG, Blogger aNIe

Hehehe...comel kipas angin tu...pinjam boleh?...bahasa BP macam bahasa dalam karangan budak sekolah rendah...hehehehhe...kiut

 

Selasa, September 18, 2007 2:05:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

waa...comelnya, kat mana boleh dapat satu?

 

Selasa, September 18, 2007 3:19:00 PG, Blogger Unknown

tunggu aku cari usb aircond!!

 

Selasa, September 18, 2007 3:55:00 PG, Blogger akirasuri

entri yang comel..
he he he..
terhibur membaca ;)

 

Selasa, September 18, 2007 6:26:00 PG, Blogger arsaili

wei brother, nape ayat tu macam skima plak...ekekekeke..adesss ada2 jer...cute nya kipas..patut la hati berbunga2 riang.

 

Selasa, September 18, 2007 8:11:00 PG, Blogger NJ@Goboklama

alalalalaaaaa...comelnya BP secomel kipas comel tuh,hikhik.. :)

 

Selasa, September 18, 2007 9:13:00 PG, Blogger me3n

kat mane kedai amoy tuh? area yg ade restoran pha pha tuh ke? ke belah2 giant? ku nak pegi neh hehe.

 

Selasa, September 18, 2007 9:51:00 PG, Blogger Orked

dulu2 sy p melawati gak..time print plan ke... tp skrg ni ade satu kedai kt sri gombak..org melayu..kira ok la service dia..sbb pernah tempuh byk pengalaman nk wat blue print kt kedai2 org2 kita ni...berniaga mcm nak tak nak je..serik nk p 2-3 kali nak pula time kita mmg kecemasan.


* mmg comei kipas tu, lagi pun kaler ijau tu :)

 

Selasa, September 18, 2007 11:44:00 PG, Blogger Bunga Rampai

Salam,

Ya, dalam santai ada pengajaran terselit dalam entri ini.

Ooh, tak sanggup pandang lama-lama kipas comel tu - hati kata: "beli satu, beli satu!" :)

 

Selasa, September 18, 2007 11:58:00 PG, Blogger achik

entri yg comel.. kipas pun comel.. :D

 

Selasa, September 18, 2007 12:20:00 PTG, Blogger tulip

salam singgah,
comelnya kipas tu..

 

Selasa, September 18, 2007 1:13:00 PTG, Blogger DeeN

He he .. kaler hijau yg tak tahan tuh. Sampai bila promosi tuh? Nak gak hadiah kipas comey kaler hijau yg comei!

wak kerja dah kan? buleh la saya mintak duit raya...hak hak hak ..!

 

Selasa, September 18, 2007 2:40:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

kau patut bawa balik. amoi tu sekali..

selamat berpuasa.

 

Selasa, September 18, 2007 3:52:00 PTG, Blogger zwitterion

comelnya..kipas tu, bukan ko..hehe.gurau je..:)

 

Selasa, September 18, 2007 8:20:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Royo ki balik endi?

 

Selasa, September 18, 2007 11:33:00 PTG, Blogger zino

patut tak tawar lagi amoi tu dah umpan dengan kipas.. hehe

 

Rabu, September 19, 2007 1:13:00 PG, Blogger khairyn

kipas angin awak comel. amoi itu tidak comel. katrij awak beli mahalkah? harga dia termasuk juga dengan harga kipaskah?

oohhhh saya di sini kedinginan. Musim luruh terawal pula.

sekian terima kasih
pecah kaca pecah tong
sila sambung

 

Rabu, September 19, 2007 7:58:00 PG, Blogger Mummy Rizq

macam pelik aku baca entry ko kali nie...!!!???

apa apa pun kipas tu memang kiut ler!

 

Rabu, September 19, 2007 8:21:00 PG, Blogger kingbinjai

eleh aku pun ada la... tapi lain skit la bentuknya heehehehe

 

Rabu, September 19, 2007 8:52:00 PG, Blogger Iza'Izz

Tahniah... mendapat kipas yg comel dan kecomelannya telah mengatasi keglamouran anda.. hehehehe...
Salam Ramadhan... sihat??

 

Rabu, September 19, 2007 9:31:00 PG, Blogger Aku Bukan Bidadari

keciknyer kipas.. ekleh org ada aircond (ekekekeek)

 

Rabu, September 19, 2007 9:49:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

comeinyer kipas.. nnt kalau ade member kawen bleh la bg adiah kipas tu. hahahha...

 

Rabu, September 19, 2007 10:40:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

debik,
He he he. Tak apa, pemanas mug tu bulan depan boleh pakai …

Bagus betul HP itu kan, macam-macam hadiah comel dia bagi.… Boleh buat koleksi….:D


aku,
Mana-mana kedai alat tulis yang menjual barangan HP rasanya ada… Selamat mengusha! :D


eisraa,
Salam kembali,

Terima kasih. :D

Seeeejuk sangat! Sampai menggigil-gigil kesejukan..He he he.

Nak duit raya? Boleh. Bagi akaun bank, nanti saya masukkan…. :p


sitilina,
Saya bagi 7/10 markah untuk karangan kamu itu. He he he

Pembetulan: Lelaki itu beli katrij la…..Kipas itu percuma……… :D


Kak Lady,
Tak boleh pinjam! Nanti kalau rosak siapa nak ganti…haaaaaa.. :p

Karangan ini ditulis oleh kanak-kanak antik yang riang…… he he he


mudin,
Jealouslah tu…he he he.. Carilah di mana-mana kedai alat tulis yang menjual barangan HP…. :D


kel@mbu,
Kalau adapun hadiah aircond, 0.07 kuasa kuda punya kot… ha ha ha.


akira,
Terima kasih. Tiba-tiba saya terasa seperti begitu comel sekali. He he he!


arsaili,
Karangan kanak-kanak riang begitulah…he he he…Di Australia ada jumpa tak kipas macam itu…. :D


qistina,
Terima kasih.…terima kasih……terima kasih…..He he he..

 

Rabu, September 19, 2007 11:21:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

debik,
He he he. Tak apa, pemanas mug tu bulan depan boleh pakai …

Bagus betul HP itu kan, macam-macam hadiah comel dia bagi.… Boleh buat koleksi….:D


aku,
Mana-mana kedai alat tulis yang menjual barangan HP rasanya ada… Selamat mengusha! :D


eisraa,
Salam kembali,

Terima kasih. :D

Seeeejuk sangat! Sampai menggigil-gigil kesejukan..He he he.

Nak duit raya? Boleh. Bagi akaun bank, nanti saya masukkan…. :p


sitilina,
Saya bagi 7/10 markah untuk karangan kamu itu. He he he

Pembetulan: Lelaki itu beli katrij la…..Kipas itu percuma……… :D


Kak Lady,
Tak boleh pinjam! Nanti kalau rosak siapa nak ganti…haaaaaa.. :p

Karangan ini ditulis oleh kanak-kanak antik yang riang…… he he he


mudin,
Jealouslah tu…he he he.. Carilah di mana-mana kedai alat tulis yang menjual barangan HP…. :D


kel@mbu,
Kalau adapun hadiah aircond, 0.07 kuasa kuda punya kot… ha ha ha.


akira,
Terima kasih. Tiba-tiba saya terasa seperti begitu comel sekali. He he he!


arsaili,
Karangan kanak-kanak riang begitulah…he he he…Di Australia ada jumpa tak kipas macam itu…. :D


qistina,
Terima kasih.…terima kasih……terima kasih…..He he he..


ad3ck,
Bukanlah. Nama kedai itu Advanco….Jangan lupa singgah ofis aku sekali nanti ekk…..:D


Jie,
Ofis saya memang di Melawati. Memang betul, kebetulan di sebelah kedai amoi itu kedai alat tulis Melayu. Saya pernah ke situ sebelum ini, tapi perkhidmatannya kurang memuaskan hati. Itulah kali pertama dan terakhir ke situ. Bukan tak nak tolong bangsa sendiri tapi saya ini cerewet sikit, kalau boleh semua nak sempurna. :D

Suka sungguh warna hijau ekk, patutlah blog hijau segala…he he he…


ah kim,
Waalaikumusalam,

He he he…


bunga rampai,
Waalaikumusalam,

Apa agaknya pengajaran yang BR dapat cungkil dari cerita ini..? 

BR beli satu katrij HP, kemudian BR ambil kipasnya, katrijnya itu bagi saya ya… :D


achik,
Tukang ceritanya saja yang tak comel…He he he…


tulip,
Salam kembali,

Kesimpulannya, kipas itu memang comel…. :D


nur@,
Kalau boleh nak warna biru tapi tak ada….. he he he…

HP selalu buat promosi. Macam-macam hadiah ada. Semua comel-comel belaka….. Kalau nak kipas angin comel kena cepat-cepat beli sebelum stok kehabisan….he he he

Kamu salin dan tampal komen adik eisraa itu ekk…he he he…


cikgu gitar,
Isk! Bukan selera saya amoi tu… Ha ha ha..

Selamat berpuasa. Anak kau dah pandai apa?


Zwit,
Saya memang tak layak dipanggil comel, kalau dipanggil sasa tu layaklah…[uwek!]

 

Rabu, September 19, 2007 12:58:00 PTG, Blogger ~LoVeLyZz CoRnErZz~

wahhh...bestnyerr...leh la belikan tuk psang kat sroller afif nih

 

Rabu, September 19, 2007 1:32:00 PTG, Blogger flush

skima giler ayat yg last2 tu.. belasah la janji dpt kipas free.. tggu aircond usb le plak..

 

Rabu, September 19, 2007 2:01:00 PTG, Blogger Pegawai Khalwat

Aku pakau Epson. Boleh dapat kipas HP jugak ka?

 

Rabu, September 19, 2007 2:42:00 PTG, Blogger arianna adrizal

hahaha.. comel je.

selamat menyambut ramadan ye. :D

 

Rabu, September 19, 2007 3:02:00 PTG, Blogger 13may

hehhe....
tak sihat ker???

hahha hahha

 

Rabu, September 19, 2007 3:05:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

sf,
Balik njohor...Nang Muar... :)
Kue?


zino,
Harganya dah macam itu harganya. Kipas itu memang dapat percuma pun...... He he


khairyn,
He he he.
Apalah awak ni... Kalau dah percuma tentulah termasuk harga kipas sekali....

Pecah kaca pecah gelas
Sudah baca nak sambung malas... :p


N Rizq,
Apanya yang pelik??!!

Memang comel! Belikanlah Rizq satu MR :D


King,
Awak punya mesti tak comel macam saya punya kan...?

Ha ha ha!


iza,
Salam Ramadhan. Alhamdulillah.

Tak apa, biarlah kipas comel itu glamour sekejap... :D


Tiara,
Eleh..! Jealouslah tu....

Air cond kita pun ada.... :p


cikin,
Mana boleh! Sayang nak bagi kat orang.... :D


lovelyzz,
Sangat sesuai. Kena cepat beli sebelum kehabisan stok! :D


flush,
Itu karangan budak darjah dua..... ha ha!


Pegawai,
Epson tak ada. Baik kau tukar pencetak kau ke HP cepat-cepat. :D


arianna,
Dengan adanya kipas angin itu saya merasa sungguh nyaman ketika berpuasa... he he

Selamat berpuasa... :)


13may,
Sejak ada kipas itu saya rasa sihat selalu..

ha ha!

 

Rabu, September 19, 2007 8:49:00 PTG, Blogger Iman Mawaddah

Begitulah kisah hidup saya sebuah kipas angin usb..hehe.Teringat pula zaman mula2 belajar buat karangan dulu.

p/s: Sedap la lagu ni.

 

Khamis, September 20, 2007 12:16:00 PG, Blogger jinggo

salammualaikom........
nak pinjam kipas tu boleh tak...
salam ramadhan......
:-)

 

Khamis, September 20, 2007 6:20:00 PG, Blogger Unknown

haha comel kipas tu.. nak kene beli satu gak la camneh..

 

Khamis, September 20, 2007 10:04:00 PG, Blogger Unknown

Salam.

Bang. Ada cerita baru tak. Hapdet bang. He He He

 

Khamis, September 20, 2007 11:39:00 PG, Blogger NBK466

Kenapa ayat N3 ini sangat skema? Dan kipas itu sangat comel tetapi ada class...

 

Khamis, September 20, 2007 12:26:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

ko beli kt kedai mana weih? kedai depan 7E ke kt advanco?

 

Khamis, September 20, 2007 1:34:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

iman,
He he he. Setiap diri orang dewasa itu memang mempunyai jiwa kanak-kanak...:)

p/s. Memang asyik mendengar lagu ustaz Akil itu...Yang Perjalanan 2 dia nyanyi dengan Hijaz kan... :)


jinggo
Waalaikumussalam.

Isk! Termasuk kau dah 77 orang nak pinjam. Mana boleh!!! :D

Selamat Berpuasa....


lind,
Nak beli kena cepat. Nanti habis...! He he!


ah kim,
Salam kembali,

Dah ada di atas itu... :D


nbk,
Itu stail karangan budak sekolah rendah jang...he he he...

Belilah satu jang bagi kek anak ekau tu...


faizah,
Advanco. Mesti kau nak beli jugak ni kan..? He he he. Selain dari hadiah kipas USB yang comel, ada juga yang dapat frame gambar, tapi tak comellah...he he!

 

Ahad, September 23, 2007 9:14:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

hahaha... apik, apik...

aku melu nyilih yo mas... :)

 

Isnin, September 24, 2007 1:29:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

bagonk,
Memang apik tenan mas.. :D

Nang Indonesia nek tuku katrij HP orak entuk kipas angin cilik yo....? :D