Selasa, September 23, 2008
Image Hosted by ImageShack.us

"Lawan tetappppp Lawannnn hihihihi." Frasa ini Ujang mintak saya tulis di bawah gambar. Hee hee hee!

"Kalau kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti." Meminjam frasa Ujang dalam Jibam.


TTFN

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 9/23/2008 01:27:00 PTG. |


40 Ulasan


Selasa, September 23, 2008 2:15:00 PTG, Blogger Sastri

macam muka Alam pun ada budak sebelah Ujang tu ek... :p

 

Selasa, September 23, 2008 2:19:00 PTG, Blogger Mr PenyuBiru

tu ko ke bp ? yg sblah ujang tu. masa nie ko tak reti taruk tangan kat dahi lagi kan?kan? hehe..

 

Selasa, September 23, 2008 2:25:00 PTG, Blogger pB

mana satu bP nie ???

 

Selasa, September 23, 2008 2:28:00 PTG, Blogger Si Kachak Suparjo

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

 

Selasa, September 23, 2008 2:29:00 PTG, Blogger Si Kachak Suparjo

Budak jawa vs Budak Minang, musti lah Budak Jawa yg menang.

ha ha.

Abg Nan, posing ko cute la. Aku nak print gambo ko, bleh tgk puas2 seblom tido.

Nanti bleh mimpi ko lagi.

ha ha!

 

Selasa, September 23, 2008 3:03:00 PTG, Blogger Hambali ┬«

ujang. Hoh antara kartunis bertahap dewa di malaysia ni.

Apa jadi la kat kolam mancing dia. wujud lagi ke tak.

 

Selasa, September 23, 2008 3:32:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Sas,
Sapa entah budak sebelah Ujang tu. Boleh tahan kacak juga budak itu kan? Ha ha ha!

Alam mana? Alam penari budak Muor itu ke?


En Penyu,
Bukanlah. Masa itu budak tu baru lepas SPM kalau tak silap aku. Ha ha ha!


pb,
Errr....Saya tak ada kena mengena dalam cerita ini. :D


Si Kachak,
Apa pasal kau padam komen kau. Kau mencarut ek...


Si Kachak,
Hidup Budak Jawa!

Kau nak buat poster tampal kat dinding ruang tamu rumah kau pun boleh. Baru meriah rumah kau Hari Raya nanti.

Macam tak ada orang lain kau nak mimpi. Ha ha ha!


Flip,
Gambar Mamat mana entah dengan peminatnya. Eh! Silap, gambar Ujang dengan peminatnya.


Hambali,
Hidup Ujang!

Entah ek.

 

Selasa, September 23, 2008 3:36:00 PTG, Blogger muor76

hehehehehh yer ker nih?
eh yer ke ko tu? heheheh muke cam adik ko. kekekekek..
ko kurus eik dulu.. skang nih dah berisi...
kekekek muke tak matang.. muke bebudak... kekekkeek nih mesti tgh nak membentuk lawi nih...
ko nampak cute ler...
nih mase nih dah tos ke belum? heheheh
ni mesti zaman rambut ade ekor..
bla bla blaa

ini ler antare komen komen apebile seseorang menunjukkan gambor lame nyer.. hehehhe kadangkale.. gambor tu boleh mengundang 1000 kenangan yg tak boleh dirasai oleh orang lain.. orang lain takkan tau ape yg dirasai dan ape perasaan org dalam gambor tu..

aku rase (nih aku agak) org dlm gambor tu mesti dok cakap dlm hati 'ok ke amek gambor cam nih?' 'nih mesti hensem nanti' 'nanti leh tunjuk kat adik aku' dll... tu aku agak jerk... aku tak dpt jadik org tu.. so aku tak tau perasaan orang tu.. heheh aku ade gak amek gambor ngan ujang... heheheh

 

Selasa, September 23, 2008 3:58:00 PTG, Blogger Manjlara

oh! itu pun gambar dia tak sempat nak tutup muka :D

 

Selasa, September 23, 2008 4:41:00 PTG, Blogger NBK466

Kenapa rupa Ujang tak macam Ujang sangat? Sebelah macam Ujang tuh SAPA? Sbb tuan rumah pasti takkan tunjukkan rupanya yg tak berapa kacak itew..he.he..he..

 

Selasa, September 23, 2008 5:11:00 PTG, Blogger sya

Sebab ni bukan blog Ujang jadi kak sya nak kata budak yg kat sebelah Ujang tu lagik hensem.

 

Selasa, September 23, 2008 5:16:00 PTG, Blogger valsa nine

knp dak baju putih tu tersenget2 sambil senyum simpul2 bahasa tu?
isk. lentok tak tahan.. siap pesen rambut ade ekor lagik tu.

sungguh nostalgic. huk huk

 

Selasa, September 23, 2008 5:17:00 PTG, Blogger valsa nine

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

 

Selasa, September 23, 2008 5:45:00 PTG, Anonymous achik

muka inesen abis.. :)

 

Selasa, September 23, 2008 6:26:00 PTG, Blogger Water Lily

Sanagt chumil budak di sebelah bro Ujang itu.

Si khacak mesti jeles hehehe..

Salam Aidilfitri Purp :)

 

Selasa, September 23, 2008 10:21:00 PTG, Blogger Mdm.Zend

nggarang kancan ne Ujang kui yo...keskeskes...

 

Rabu, September 24, 2008 12:02:00 PG, Blogger kawaii_desu

nampaknya saya tak sempat tgk gambaq tu..

saya suka tapi dah lama tak baca majalah bertaraf lawak antarabangsa tu

 

Rabu, September 24, 2008 12:16:00 PG, Blogger a t i q a h

Haa..saya tau kamu yang mana! Sebab saya pernah jumpa Ujang masa Pesta Buku hari tu. Hehehe.

 

Rabu, September 24, 2008 2:24:00 PG, Blogger Semut Si Jurulatih

kau pakai boot cut kah? ke carrot cut..haha

 

Rabu, September 24, 2008 4:09:00 PG, Blogger kel@mbu

mana filem jibam?
entah siap ke blum?

 

Rabu, September 24, 2008 10:35:00 PG, Blogger asuhara

amboiii rambut ada ekor lagi tuuuu!
ngaranggg nge kuwe yo kang?

 

Rabu, September 24, 2008 1:38:00 PTG, Blogger Bunga Rampai

Salam BP,

Dua-dua kacak habis!!
Cuma yang berbaju putih tu terlebih sikit manisnya :))
Siapa ek, gerangan pemuda terlebih sikit manisnya itu?

 

Rabu, September 24, 2008 2:01:00 PTG, Blogger tasikmerah

itu kamu ye... hah! jgn tak mo ngaku...

:)

 

Rabu, September 24, 2008 2:04:00 PTG, Blogger Penoreh Getah

teringat zaman rok kangkang 80'an.. seluar jean ketat berbelang dan rambut panjang berekor..

 

Rabu, September 24, 2008 2:32:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Muor76,
Hee hee hee! Kelakor la komen engko Muor.

Hari tu kawan aku ada terserempak dengan adik aku kat Cheras. Mati-mati dia ingat itu aku. Isk!

Rambut berekor. Macam engko tak tau zaman itu. Kita kan lebih-kurang sebaya. Haa haa haa!

Memanglah. Dulu badan sekeping sekarang dan berketul-ketul. :p

Errr...Aku bercerita secara umum jer nih. Sebab gambar di atas itu tak ada kena-mengena dengan aku pun. Haa haa haa!

Lepas ini aku nak tangkap dengan Gayour pulaklah :D


Manjlara,
'Dia' siapa? :D


nbk,
Gambar siapa entah! Ujang masa itu muda lagi. Masa itu, budak yang sebelah dia itu baru lepas SPM kalau tak silap. Hee hee hee!


Arts,
Lentok itulah yang mahal!


Kak Sya,
Kecik hati bro' Ujang kalau terbaca komen kak Sya. Tapi memang saya setujulah, budak sebelah Ujang itu memang lagi hensem. :D :p


Valsa,
Mungkin sebab budak baju putih itu pemalu kot.

:D


Achik,
Remaja sunti. Biasalah. :D

 

Rabu, September 24, 2008 6:15:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Kak WL,
Chumil? Ha ha ha! Anak sapa entah!

Memang saja nak bagi si Kachak jeles pun. :D

Salam Aidil Fitri. Salam dunia!


Mdm Zend,
Ha'ah. Nggarang tenan. Ha ha ha!


Kawaii,
Tak rugi apa pun kalau tak tengok gambar itu. :D

Saya lagilah lama tak baca. :)


Tiqah,
Isk! Kamu salah orang ni. Saya tiada kena mengena dalam ini cerita dan itu gambar la. Harap maklum.


Semut,
He he he!


Kel@mbu,
Entah ya. Nanti aku tanya bro' Ujang.


Asuhara,
Entah apa-apa mamat itu kan?

He he he!

 

Rabu, September 24, 2008 6:19:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

B Rampai,
Waalaikumussalam.

Kurang pasti pula saya. He he he!


Tasik,
Bukan-lah.


Penoreh,
Dan jangan lupa, kasut Aliph. He he he!

 

Rabu, September 24, 2008 7:28:00 PTG, Blogger Amiene Rev

Ini gambar era 80-90an ini.

 

Rabu, September 24, 2008 8:35:00 PTG, Blogger en_me

sonoknyerrr kang ono gambaran kambek bintang selebriti.. kannns

 

Rabu, September 24, 2008 10:36:00 PTG, Blogger ad3ck

persoalannya yang mana satu remy yang mana satu roy?

 

Khamis, September 25, 2008 3:41:00 PTG, Blogger aNIe

Bp...yang tersenyum simpul sebelah Ujang tu BP ke...amboi...tersimpul betul senyuman tu...hehehe

SELAMAT HARI RAYA BP...

Jemput amik ekad raya kat blog akak...tak sempat kalau nak antar yang betul2...hehehhe

Balik kampung nanti hati2 ye...jgn lupa ...kalau ada gambar2 yang nostalgia masa raya nanti...upload tau...

 

Khamis, September 25, 2008 4:17:00 PTG, Blogger .:HalogAmora:.

ini masa jaman korang gile2 remaja ek...wakakaka..

 

Jumaat, September 26, 2008 10:05:00 PG, Blogger Rajuna

kang
tanya ujang napa dia stop bikin majalah knock out mazmumah dulu?
best. mana ada majalah komik ala2 islam lagi?

 

Jumaat, September 26, 2008 11:16:00 PG, Blogger butaseni

ni zaman rock kapak ni bro,yang pakai kemeja tu man greng gersang ka?

 

Jumaat, September 26, 2008 11:46:00 PG, Blogger Mr PenyuBiru

Buat Bp,
Dikesempatan ini aku ucapkan
Slmt Hr Ry Mf Zhr & Btn,
Semoga ceria di Aildilfitri.
Peace ya! :)

 

Jumaat, September 26, 2008 12:37:00 PTG, Anonymous cikin

akhirnya dapat jugak tengok wajah kacak tuan blog. takyah dah tertanya┬▓ rupe tuan blog di sebalik tapak tangan. ekekek.

Selamat Hari Raya. Maaf zahir batin! ;)

 

Jumaat, September 26, 2008 3:09:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Amiene,
Gambar era 90-an. Di penghujung era 'Rock Kapak.' :D


en me,
Ujang selebriti. Tapi bocah seng sebelahe kuwi pun kiro selebriti jugak kuwi. Ha ha ha!


ad3ck,
Remy & Roy mana pulak nih? :p


Kak Anie,
Anak siapa entah! He he he!

Selamat menyambut Aidil Fitri juga buat Kak Anie sekeluarga.

Insya-Allah saya ingat pesanan itu. :)

Buat rumah terbuka nanti jangan lupa jemput pulak ye... He he he!


Amora,
He he he! Taklah. Zaman hujung-hujung 'Rock Kapak.' :D


Rajuna,
Ok. Nanti kalau aku jumpa dia aku tanya-tanyakan. Kalau aku jumpa dia lah... :D

Bacalah komik Ana Muslim. Komik berunsur Islam juga apa.... :D


Butaseni,
Man Greng bukan rambut gondrong ke dulu? Hehehe!

 

Jumaat, September 26, 2008 3:12:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

En Penyu,
Salam Aidul Fitri juga buat kau sekeluarga. Maaf Zahir & Batin.

Hati-hati di jalan raya!


Cikin,
Kau jangan cepat tertipu dengan wajah itu cikin. He he he!


Selamat Hari Raya juga buat kau, keluarga dan 'abang' kau. Maaf Zahir & Batin. :)