Jumaat, September 19, 2008
Saya di Bandar Puteri, Puchong. Di lorong berdekatan Citibank [Saja nak cerita, di Puchong pun ada Citibank tau!] Saya terjumpa kes kejadian langgar lari. Mungkin mangsa di langgar kereta kerana kecederaannya agak serius. Kepalanya remuk. Mangsa sudah maut sewaktu saya sampai. Kasihan.

Saya tak sampai hati untuk memaparkan gambarnya di sini. Agak mengerikan juga. Tapi bagi yang teringin nak tengok bolehlah klik di sini.

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 9/19/2008 04:27:00 PTG. |


48 Ulasan


Jumaat, September 19, 2008 5:36:00 PTG, Blogger Sastri

tak habis2 dengan kebanggaannya menjadi penduduk puchong ek... :p

begitu sadis sekali keadaan mangsa... selain langgar lari, mungkinkah mangsa itu menjadi mangsa kejadian lain... :0

 

Jumaat, September 19, 2008 5:49:00 PTG, Blogger Roti Kacang Merah

CISSS bedebah. nyampah akewwww kena tipuuuu.

 

Jumaat, September 19, 2008 9:11:00 PTG, Blogger Ajzie

sabar aje ko nih........ sungguh-sungguh kak azi nak tgkkkkkkkkkkk.. cissss

 

Jumaat, September 19, 2008 9:49:00 PTG, Blogger Mr PenyuBiru

ngeri sungguh keadaanya.sampaikan tak dapat dikenalpasti.(nyesal aku klik.hampess sungguh!)

 

Jumaat, September 19, 2008 10:04:00 PTG, Blogger Mdm.Zend

ciss...endasmu....ngguyu...sampai kuar mata nih....

 

Jumaat, September 19, 2008 10:19:00 PTG, Blogger SHIMI

Muakakkakakakaaakakakakkaa
pasal apa tak citer Bank Al Rajhi sekali

 

Jumaat, September 19, 2008 11:15:00 PTG, Blogger hakim dirani

Saya masih belum nampak sepenuhnya gambar tu kerana ada masalah apa ntah. dalam erti kata yang lain saya tak tau la apa yang kena langgar lari tu. haha. kenapa macam ada yang tak kena ja.

Saudara, selamat menyambut bulan ramadhan. saya tak dapat tinggalkan komen semasa di Syria kerana ada masalah. sekarang ok lah.

 

Jumaat, September 19, 2008 11:27:00 PTG, Blogger A t i Q a h

Tsk tsk.
Sangat ngeri hokey!!

Tapi saya pernah berlaku lebih kejam dari itu pada kawan spesis dia. Habis tempurung dia saya kopakkan sebab nak tengok otaknya. Masa dalam makmal Biologi. Huhuhuhuhu.

 

Sabtu, September 20, 2008 12:36:00 PG, Blogger zizie ali

ujian klinikal menunjukkan mangsa sedang hamil. oleh kerana mangsa tidak diletupkan dgn c4, ujian dna specimen dari rahim mangsa mungkin memberi petunjuk siapa punya angkara.

 

Sabtu, September 20, 2008 2:42:00 PG, Blogger MsCinderella

huhu....mmg ngeri la...simpati kepada kelaurga mangsa...





:P

 

Sabtu, September 20, 2008 2:42:00 PG, Blogger MsCinderella

huhu....mmg ngeri la...simpati kepada kelaurga mangsa...





:P

 

Sabtu, September 20, 2008 6:59:00 PG, Blogger xiiinam751, musafir denganMu

Ish...ish...ish...Abang kucing manalah yang telah meobek-robek mangsa...lalu tega meninggalkan terbujur kaku gitu...

p/s: Howalah...tole...tole...poso-poso ngerjak ke wong wae

 

Sabtu, September 20, 2008 8:58:00 PG, Blogger addyaholix

Ngerinya cuma tuhan yg tahu.

Melampau-lampau tahapnya !

 

Sabtu, September 20, 2008 9:06:00 PG, Blogger zino

dah repot polis ke belum ni? hehe

 

Sabtu, September 20, 2008 11:10:00 PG, Blogger PINATBATE

Huh..
idup-idup Blek tipu aku...
mati-mati aku percaya...

Sabar jer lah...

 

Sabtu, September 20, 2008 11:27:00 PG, Blogger Si Kachak Suparjo

Ek eleh!

Tikus mondok kene langgar pon nak cerita.

HA HA HA!

 

Sabtu, September 20, 2008 12:43:00 PTG, Blogger Puteri Ezza

Adehhhhh... suspentos tol ar dia ni. Huhu. Tipah tertipu. Uwaaaaaaaaaaaaaaa...

 

Sabtu, September 20, 2008 1:52:00 PTG, Blogger Yunus Badawi

Ngapusi wong puoso2. Tak darani temenan. Nek tikus, nang sawah Tg Karangpun akeh.

 

Sabtu, September 20, 2008 3:18:00 PTG, Blogger rudy bluehikari

kang, royo iki ngawe umah terbuko orak? nyong teko mareng umah koe nang puchong seng akeh temen tikus e. usah ngawe tikus panggang yo myahahahahaha~

 

Sabtu, September 20, 2008 7:10:00 PTG, Blogger e.i.s.r.a.a

salam ramadhan.
bila baca entry, tak berani nak klik 'sini'. takut muntah ijau. bila baca komen baru berani tengok 'siapa' yang dilanggar itu.
ngapusi nyong tenan wak ki! (betulkah ayat tu?)
=)

 

Sabtu, September 20, 2008 10:39:00 PTG, Blogger Water Lily

Nak ketawa tak sampai hati, sebab dia juga makhluk Tuhan.Tapi cara pencerita bercerita membuatkan kakak ini gelak berguling juga hahahaha! :)

 

Ahad, September 21, 2008 12:23:00 PG, Blogger aNIe

Nasib baik akak baca komen sebelum klik...heheheh...kalau tak saje2 je kene tipu...heheheh

Potong markah pose tu... :P

 

Ahad, September 21, 2008 2:28:00 PG, Blogger kawaii_desu

sib baik kita pun baca komen2 lain dulu...

kalau kucing skalipun tetap nyawa...
walaupun binatang life is value..

 

Ahad, September 21, 2008 2:28:00 PG, Blogger kawaii_desu

sib baik kita pun baca komen2 lain dulu...

kalau kucing skalipun tetap nyawa...
walaupun binatang life is value..

 

Ahad, September 21, 2008 5:42:00 PG, Blogger weAr

ishk2..tak ditutup lak jenazah tuh

 

Ahad, September 21, 2008 10:40:00 PG, Blogger zwitterion

beriya-iya klik..aiseh terkena.

ko tak alihkan mayat?..hehe

 

Ahad, September 21, 2008 1:56:00 PTG, Anonymous Tempe

innalillah... takziah pada keluarga mangsa.. sudah di buat report polis ke...

haru sungguh kejadian2 sebegini jadi dekat2 nak raya ni... mesti keluarganya sedih..


:p

 

Ahad, September 21, 2008 8:11:00 PTG, Blogger Amiene Rev

ia cuma seekor tikus
tetapi ia tetap punya perasaan

sakit, perit

keluarganya tentu berasa sayu,
rindu, tersedu

biarpun,
ia cuma seekor tikus


sob sob...

 

Ahad, September 21, 2008 9:06:00 PTG, Blogger artisticklytouch

baguslah dia dah mati, hidup pun menyusahkan aje

 

Ahad, September 21, 2008 11:40:00 PTG, Blogger david santos

Hallo, my friend! Good work. Terima Kasih.
Have a nice week.

 

Isnin, September 22, 2008 10:28:00 PG, Blogger muor76

ermm nih kene langgor.. tak baper ngeri... ko pernah tengok tak mangse letupan bom... heheheh dedulu aku ade ikan mercun katak kat katak... kekekke pakai mercun cine tu pon pernah.. kejam siot aku...

 

Isnin, September 22, 2008 11:01:00 PG, Blogger NONIE AZIZ

nak je aku kasut aku baling kat ko...aku dah beremosi siot!!!

 

Isnin, September 22, 2008 12:23:00 PTG, Blogger TokNabe

Kalau itulah kesnya....ini sengaja langgar dan lari.

 

Isnin, September 22, 2008 2:30:00 PTG, Anonymous cikin

Huh, ada yang nak kena jotos ni!

*sambil cekak pinggang. hahahaha

 

Isnin, September 22, 2008 4:16:00 PTG, Blogger butaseni

eeeeeeeee oucthh!ought!!(tutup mata)

 

Selasa, September 23, 2008 10:09:00 PG, Blogger Masy

errkk tak kisahlaha ape dia, ttp ngeri gak masa nk tgk huhuhuh

 

Selasa, September 23, 2008 10:49:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Sas,
Hidup Puchong! :D

Mangsa kejadian lain? Boleh terangkan dengan lebih lanjut tak? :D


Roti,
Mana ada tipu....


Ajzie,
He he he! Maafkan saya.


En. Penyu,
Nak dekat-dekat Hari Raya kena langgar pulak. Kasihan.


Mdm Zend,
Dhudu endas-ku. Endas tikus kuwi :D


Shimi,
Bank Al Rajhi dekat-dekat situ juga kan....? Tak apa, cerita lain kali. Takut nanti dikata riak pulak :D


Hakim,
Owh. Kamu tak akan rugi apa-apa kalau tak dapat tengok.

Salam Ramadhan juga untuk kamu. Beraya di mana tahun ini? Terima kasih masih sudi singgah sini. :)

 

Selasa, September 23, 2008 11:01:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Tiqah,
Takziah kepada keluarga mangsa.

Kejam sungguh kamu! Kami dulu belah-belah katak saja.


Zizie,
He he he! Kejam dan keji!


Ms Cind,
Di musim perayaan ini, berhati-hatilah di jalan raya. Ingatlah orang tersayang.


xiiinam751,
Bukan dikerjakan kucing. Dilanggar kereta la.

p/s wis ora eneng opo seng arek diceritak ne :D


addy,
Kehidupan. Begitulah. Ajal maut ditangan Tuhan.


Zino,
Malaslah. Leceh kena turun naik mahkamah jadi saksi. :D


Pinat,
Eh! Saya tipu? Mana ada..... Saya tak spesifikkan siapa yang kena langgar kan?

 

Selasa, September 23, 2008 11:15:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Si Kachak,
Kau jangan baca di permukaannya saja Kachak. Baca juga falsafahnya yang tersirat dan berselirat.

He he he!


Puteri Ezza,
Isk! Mana ada saya tak tipu....


En Yunus,
Aku ora ngapusi wong kang. Kuwi jenenge ngelirukne wong :D


Monster mom,
Pandainya MM mengagak.... :D


Rudy,
Wong bujang koyok aku ki, males arek njemput konco-konco maring omah. Ora eneng opo-opo arek dihidang. Nik arek teko yo keneng, tapi nggowo kueh dewek yo. Aku sediakne wedang sirap wae Hehehe!


eisraa,
Salam Ramadhan.

Alah, bukan ada apa-apa pun gambar itu.

Wah! Wis iso ngomong Jowo yo. Sopo seng ngomong aku ngapusi wong? :D


Kak WL,
Tak baik puasa-puasa gelak sampai berguling-guling. Tak manis kalau orang nampak kak. :p

 

Selasa, September 23, 2008 11:35:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Kak Anie,
O, mengelat ye Hehehe!

Mana ada saya tipu? Saya tak kata siapa yang kena langgar kan? :D


Kawaii,
Ya. Nyawa haiwan pun tetap ada harganya.


Wear,
Kena tunggu polis sampai baru boleh tutup jenazah tu....


Zwit,
Isk! Kau nih! Mana boleh suka-suka alih. Kena tunggu polis dan pakar forensik sampai dulu....


Penoreh,
Memang mengerikan kalau tengok dari dekat...


Tempe,
Ye ye o jer kau...

He he he!


Amiene,
"Kalau kau menjadi aku, aku yakin kau mengerti"

[Meminjam frasa Ujang dalam Jibam]

 

Selasa, September 23, 2008 11:46:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Arts,
Ulasan kau genius! Di luar kotak!


En Santos,
Thank you. Thank you. Thank you.


Muor76,
Kejamnya kau. Sempena bulan Ramadhan yang mulia dan penuh barakah ini, eloklah kau insaf dan bertaubat Muor...


Nonie,
Itu pun nak beremosi... He he he!


p/s Insyallah, aku jumpa kau esok. Satu lagi, biar pecah di perut, jangan pecah di mulut ye. Hahaha!


Tok Nabe,
Kita tunggu laporan siasatan pihak polis.


Cikin,
Buat apa nak jotos aku. Kan lebih baik kau jotos orang yang langgar dan lari tu.


Butaseni,
Mungkin kau patut memandangnya dari sudut seni, barangkali :D


Masy,
Jangan tengok lama-lama. Nanti kenan...

 

Selasa, September 23, 2008 1:24:00 PTG, Blogger ad3ck

ya Tuhan. dahsyatnye. Ko buat report polis tak? ke ko pong lari? ehehehhe.

 

Selasa, September 23, 2008 2:20:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

ad3ck,
Isk! Tak ada kerja aku nak buat report.... :D


tasik,
Hu hu hu!

 

Rabu, September 24, 2008 1:30:00 PTG, Blogger Bunga Rampai

Ceh!!! Dahlah tengahari nih letih semacam, tambah letih lagi tau klik kat gambar tu! Sungguh tak aci BP! :P

Salam :)

 

Rabu, September 24, 2008 2:08:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

B Rampai,
Maafkan saya. Maafkan saya. Maafkan saya. :D

Salam. :)