Jumaat, September 05, 2008
Saya mengambil masa beberapa hari untuk menyediakan 3 tag ini. Rajin sungguh saya kan? Isk!

I

Tag pertama dari seorang gadis Jawa bernama Cikin. Termasuk yang ini beliau sudah mengetag saya sebanyak 17 kali. Memang nak kena beliau nih!

5 tabiat buruk anda time sekolah..
1. Panas baran. Masa sekolah rendahlah. 2-3 kali bertumbuk di dalam kelas.
2. Suka ponteng kelas bahasa Arab [sekolah agama]
3. Dating di belakang bangunan makmal. Err… boleh kira tabiat ke tu? Ha ha ha!
4. Pengawas yang nakal. Rambut pernah kena gunting cikgu disiplin selepas perhimpunan.
5. Ganas di padang bola. Pernah mematahkan kaki striker lawan semasa wakil sekolah.

3 favourite subject anda...kenapa?
1. Biologi – Subjek sains yang selalu score
2. Sejarah – Tak payah fikir, tak payah kira-kira.
3. Munakahat [sekolah agama] – Budak2 lelaki Johor semua suka subjek ini.

3 subjek yang anda tidak suke..kenape?
[Bukan tak suka, tapi kurang suka]
1. Matematik Tambahan – Cikgu garang giler!
2. Kimia – sebab tak ada chemistry. He he he!
3. Pendidikan Jasmani – sebab pendek sangat masanya. He he he!

Menarik pada kamu...
Atok Tuk kata saya nggarang. [Bukan garang tau, sila rujuk kamus Jerman. Hehehe!]. Kembar Phoebe Cates kata bulu mata saya lawa. Nonie pulak kata tangan saya gebu. Itu kata merekalah. Bukan saya yang kata. [Jangan muntah, nanti batal puasa kamu] Ha ha ha ha ha ha ha!

Kamu paling suka..
Memandu kereta sukan laju-laju. Tapi itu dulu-dululah. Sekarang paling laju pun cuma 170km/j jer.

Anda tidak boleh hidup tanpa..
Roh dan jiwa!

Setiap malam sebelum tidur, siapa yang anda hubungi
Siapalah pencipta tag ini ek. Bagi-lah soalan mencabar keintelektualan sikit! He he he!

Aku nak sebarkan virus tag ini kepada:
Saya tak sampai hati nak sebar-sebarkan virus ini. Tak baik.

------------------------------------------------------------------------------------------------

II

Tag kedua datangnya dari Puan Inaz.

Nama-nama timangan oleh org tersayang
Contohnya? He he he!

Anda seorang yang...
Kacak tapi pemalu [mesti Si Kachak berbulu kalau terbaca ni] Ha ha ha!

Insan teristimewa. Describe apa yg membuatkan die terlalu istimewa di mata anda.
Errr… di mata atau di hati? Ada 5 orang. Rahsia. Noktah.

Makanan favourite anda
Nasi ambeng. Mi bandung Muor. Beryani Gam. Asam pedas ikan mayong. Semur ayam kampong. Sambal tutuk. Lodeh Jawa. Sambal goreng Jawa. He he he!

Favourite kaler
Biru

Favourite song metal n any group of them
Song metal
ke metal song? Apalah punya soalan. Metallica.

Sikap yg membuatkan anda stress
Suka mendesak dan memaksa. Menunggu. Kurang ajar di jalan raya. Pemimpin bebal.

3 benda yg mesti ada dalam handbag anda
1. Kamera digital
2. Segala macam kunci
3. Kaca mata hitam

Kali terakhir anda menangis beria-ia
Tak adalah sampai beria-ia. Setakat mengalir air mata. 2 minggu lepas. Sakit sangat. Mungkin kifarah, mungkin dugaan Tuhan.

Tag 5 rakan anda
Tak apalah. Saya bunuh tag ini di sini sajalah.

-------------------------------------------------------------------------------------------------

III

Ini pula tag dari Arianna Adrizal. Lain macam saja tag-nya. Tapi saya jawap jugalah. Isk!

What is the most important thing in your life?
Piousness.

What is the last thing that you bought with your own money?
The Star.

Where do you wish to get married?
Kebumen, Jawa Barat. Ha ha ha!

How old do you think you will be permanently owned by your love?
Hmmm….This question is confusing….

Are you in love?
Jiwang betul soklan nih. He he he!

Where was the last restaurant you had dinner?
Bravo’s, Puchong Utama.

What is your full name?
Qusnan Munazarif [Ha ha ha!]

Do you prefer your mother or father?
Both.

Name a person that you really wish to meet in real life for the first time.
Osama Laden

Christina or Britney?
Eva Longoria. Ha ha ha!

Do you do your own laundry?
Why? You want to help me?

The most exciting place you want to go?
Mecca & Medina

Hugs or kisses?
Isk! 18sx!

8 things I am passionate about:
1. Nissan Skyline GTR34.
2. Book / Novel
3. Blogging
4. Writing
5. Music
6. Fruit
7. Landscape architecture
8. Balik kampung

8 things I say too often:
1. I
2. You
3. Saya
4. Ok-lah tu…
5. Eh! Mana ada….
6. …. ek!
7. Tak tau……
8. Ye ke?

8 books I’ve read recently:
1. The Kite Runner – Khaled Hosseini
2. Mea Culpa – Amirul Fakir
3. Biduan – Marsli NO
4. Hati Muda Bulan Muda – A. Samad Said
5. Keganasan, Penipuan & Internet – Hishamuddin Rais
6. The Thinking Man’s – Treasury of Wisdom Inspiration Fun & Humour
7. Di Benua Buta – Mana Sikana
8. Keadilan Illahi - Hamka

8 songs I could listen to over and over again:
1. M Nasir’s
2. Patience – Guns n’ Roses
3. November Rain – Guns n’ Roses
4. So Lonely (Japanese version) – Loudness
5. So Lonely (English version) – Loudness
6. The Man Who Sold The World – Nirvana
7. Mengintai Langit – Coco
8. Berita Kepada Kawan – Abiet G Ade

8 things I learned last year:
1. Patience has its limits. Take it too far, and it's cowardice.
2. Don't believe everything you hear
3. The man who has the money makes the rules.
4. Anger management
5. Persistence
6. Persistence
7. Persistence
8. Persistence

5 people to tag:
-

TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 9/05/2008 02:27:00 PTG. |


51 Ulasan


Jumaat, September 05, 2008 3:28:00 PTG, Blogger Brader Black

Abg Nan,
aku ketawa sorang2 bacha jawapan tag ko ni.

Cute jugak chara ko menjawab.

ha ha.

p/s: Semalam aku bermimpikan ko. Sungguh, aku x tipu.

 

Jumaat, September 05, 2008 3:41:00 PTG, Blogger Sastri

isk isk... susah betul nak bukak kotak komen ni... server ni... isk...

er... bukan ke had laju yang i pesan setakat 110km/j je ke? caner leh meningkat sebanyak 60km/j nih... :p

hmmm... perkara yang membuatkan stress tu...

 

Jumaat, September 05, 2008 4:18:00 PTG, Blogger Lily Abdullah

Woo..rajinnya menjawab tag. Si kachak mesti dengki tu hahahaha!

 

Jumaat, September 05, 2008 6:11:00 PTG, Blogger Mak Su

kesian kat si kachak...huhuhu

eh... kamu pandai mesin rumput kah? oops!

 

Jumaat, September 05, 2008 8:00:00 PTG, Blogger Pa'chik

awek ko macam jpj lah dude... hahaha...

pasal lagu metal tu.. ingatkan ko nak jawab metallian.. ekekek...

 

Jumaat, September 05, 2008 8:01:00 PTG, Blogger me3n

eh yang ku tag ko 2 thn lepas tak jawab lagi! ;p.

 

Jumaat, September 05, 2008 8:41:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

cerita tag mmg xkan habis.salam kenal!!!

 

Jumaat, September 05, 2008 10:38:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

ya betul..munakahat la subject yg paling best..belajo kawen2...hahahahhaahahahha

 

Jumaat, September 05, 2008 10:44:00 PTG, Blogger ::.. a t i q a h ..::

Banyak saya nak komen nih...
Salah satunya, err..saya tak tau nggarang tu apa. Huhuhu.

 

Jumaat, September 05, 2008 11:10:00 PTG, Blogger meen

budak laki johor sajakah yg minat bab munakahat ni??hahha ekstrim..

 

Jumaat, September 05, 2008 11:25:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Alah bro ...

Belajar munakahat sapa saje la yang tak terbukak mata dan minda ... mmg senang gila nak score A ... cuba la muamalat ke, fiqh ibadat ke, daku hanya mampu score C .. huhu ...

 

Sabtu, September 06, 2008 5:06:00 PG, Blogger kawaii_desu

uuuu skla agama rupanya...

masih panas baran?? tapi pemalu?? unque combination hahha

 

Sabtu, September 06, 2008 11:43:00 PG, Blogger ubilepih

aslmkm!
Gua tag luuuu....
Lu masih sambut raya stail tradisi lagi tak..main-main mercun,meriam kabid ke...ha..ha saja lawak2..

 

Sabtu, September 06, 2008 12:46:00 PTG, Blogger tasekM

kacak, yg mimpi jp tu apa hal? :p~~

bro, aku pun tak de chemistry dgn kimia lah... aku rasa bebal semacam haih~

 

Sabtu, September 06, 2008 1:35:00 PTG, Blogger 13may

errr...saya nak berguru munakahat ngan anda, bleh??? hehhe hehhe

 

Sabtu, September 06, 2008 1:39:00 PTG, Blogger Butaseni@Wan Raja

bro,sebab apa Munakahat tu kesukaan melayu johor?apa yg dia ajor?

 

Ahad, September 07, 2008 2:46:00 PTG, Blogger ckLah @xiiinam

1 antara frasa yang kau suka sebut "Eh,mana ada...". Itu juga yang anak2 aku suka sebut bila buat salah!
1 frasa yang aku suka sebut masa kecik "Uhhh, mana aci!" (sebab aku budak yang kuat jeles)Dan bapak aku akan jawab, "Aci tengah giling rempah!"

 

Isnin, September 08, 2008 10:30:00 PG, Blogger KV

byk nya tag!

wah, tangan kamu gebu yer?

 

Isnin, September 08, 2008 10:48:00 PG, Blogger Unknown

cuba cek ada tiket saman x?

munakahat yeeee banggg (yang ni kene baca mcm aziz satar sebut dlm seniman bujang lapok)

nnt aku nk ty nonie ada x segebu tangan DS Najib he he

 

Isnin, September 08, 2008 12:47:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Si Kachak,
Janganlah sebut nama betul aku, nanti orang tau-lah. Kau nih!

Hidup kena sentiasa cute baru bermakna.

p/s. Tahniah! Kau satu dalam berjuta yang Tuhan pilih untuk mimpikan aku. :D


Sas,
Agak lembab nak loading page ini sekarang. Kenapa entah!

Biar laju asal selamat. He he he!

Perkara2 itu agak subjektif. Mungkin stress bagi kita, tapi tidak bagi orang lain….. Kelmarin menunggu arkitek di site dari pukul 10 pg, pukul 2 lebih baru dia nampak muka... isk!


Kak WL,
Saya pemblog yang bersemangat kesukanan, tak suka menghampakan orang. Ahaks!

Memang sengaja nak buat dia dengki pun. He he he!


Mak Su,
Kesian kenapa? Sebab dia mimpikan saya ke?

Nanti saya minta budak-budak saya datang rumah Mak Su potongkan ya…..


Pa’chik,
3 saman kena speed trap empat - lima tahun dulu pun aku tak bayar-bayar lagi. He he he!

Lagu-lagu Metallian pun ok apa. Suara Thana power tu… He he he!


ad3ck,
Kau tag sekali lagilah. Nanti aku jawap. :p


Nini,
Ini tag yang ke 27 saya jawap kalau tak silap. Salam kenal. Trimas!

 

Isnin, September 08, 2008 12:50:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Kadok,
Ha ha ha! Tak syak lagi!


Atiqah,
Eh! Tak banyak pun…!

Nggarang itu lebih kurang macam kacaklah. Tak percaya cuba tanya emak atau ayah kamu. Ha ha ha!


Meen,
Sebab saya budak Johor, saya kata macam itulah. He he he!


Picha,
Tapi kalau tak study tak boleh score juga. Lainlah kalau masa ujian sorok kitab bawah meja. He he he!

Faraid pun boleh tahan mencabarnya. :)


Kawaii,
Panas baran itu dulu-dulu, sekarang dah di tahap yang rasional. Tapi bab malu, memang pemalu sungguh. He he he!


ubilepih,
Waalaikumusalam.

Tumpang sekaki dengan anak-anak buah main mercun dan bunga api memang ada. He he he!

Budak-budak kampong kami masih main lagi meriam buluh pakai karbaid bro’…. Tak meriah kalau tak ada meriam buluh.


aoc gold,
I love manuka honey! :D

 

Isnin, September 08, 2008 12:57:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Tasik,
Dia rindukan aku agaknya. :D

Dari ting. 4 sampailah ke matriks, memang alergik dengan kimia. Lagi-lagi kimia organik. Hu hu hu!


May,
Boleh. Nak belajar teori atau praktikal? :D


Butaseni,
Tak semestinya budak Johor kot…. :D

Itu subjek nikah kahwin. He he he!


xiiinam751,
Itu semua kata-kata nak mengelak-lah tu. Nak sebut frasa “Eh, mana ada…” itu pun kena ada intonasinya. He he he!

Pandai bapak bergurau ye. He he he!


Asuhara,<
Kesuwun. Kuwi wong seng ngomong, dudu aku seng ngomong. Ha ha ha!


KV,
Sambil-sambil, bolehlah jawap 3 tag sekali gus.

Itu Nonie yang kata. :D


Amora,
Ada 3 saman speed trap tertunggak sejak 4-5 tahun lepas. Dua di Ipoh, 1 di Melaka. He he he.

Ha ha ha!

Eh! Dia gebu juga ke? He he he!

 

Isnin, September 08, 2008 1:14:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

ala BP, baru 17 kali. blum 77 kali lagi. hahaha..

i love blue color too!! heheheh..

 

Isnin, September 08, 2008 2:16:00 PTG, Blogger Sya

Kak sya bab ngetag2 ni lah malas.. tak sempat baca lagik BP tapi abca gak tentang saman speed trap tu.. kak sya kira lebih dr BP... ada 6.. 4 aje kat flyover susur kuar BBB.. satu nak ke melaka.. 1 lagi kat Nilai.. lama dah tak bayor

 

Isnin, September 08, 2008 3:17:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Gue sampe sekarang tak faham2 tag nih ... dan tak pernah layan tag2 ni, bikin mumet aje endas-e

 

Selasa, September 09, 2008 12:59:00 PG, Blogger khairyn

Jap, pasal pa spedometer aku tak sampai 170km/h

oh sebab aku tak ada kereta hahahahaha

selamat berpuasa

 

Selasa, September 09, 2008 9:18:00 PG, Blogger silversarina

salam ramadan.

panjang tag kena jawab ye... semoga panas baran semasa kecik2 dulu jadi kenangan saja , bahaya kalau dah dewasa masih baran ...semoga si kacak pemalu terus berjaya dalam hidup, InsyaAllah.

 

Selasa, September 09, 2008 12:01:00 PTG, Blogger NBK466

Bagus tul hang nie..rajin layan tag 'peminat'...

 

Selasa, September 09, 2008 12:05:00 PTG, Blogger Rajuna

mak ai.170 tak laju?
aku baru 110 dah berpinar mata tengok line jalan.

 

Selasa, September 09, 2008 12:31:00 PTG, Blogger Rush Murad

baca tags, dapat lebih kenal empunya blog ni.... macam tu kah? no more tags for me... nanti tercerita lelebih... ;D

 

Selasa, September 09, 2008 2:48:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Name a person that you really wish to meet in real life for the first time.
Osama Laden

part tu memang tergelak besar Am, lain dari lain. Baca tag ni sebenarnya baca rahsia BP tapi seronok dapat baca hehehe

 

Selasa, September 09, 2008 11:58:00 PTG, Blogger TedungS

Salam


8 things I am passionate about:
1. Nissan Skyline GTR34.

Haha.. sama sama sama! Tp kn tunggu puteri raja masuk meminang aku gamaknye

 

Khamis, September 11, 2008 5:31:00 PG, Blogger Shila

Tergelak saya membaca jawapan yg anda beri untuk tag tu..
Ada yang masuk akal walaupun nampak kelakar,ada juga yg ditinggalkan tak berjawab...
Anyway...saya pun suka sambal goreng jawa dan suka memasaknya..

Selamat menjalani ramadhan :)

 

Khamis, September 11, 2008 8:31:00 PG, Blogger NONIE AZIZ

mengekek aku baca komen Pa'chik...

Halog...kalau ngan tangan DS Najib gebu lagi tangan si BP ni!!!! Tangan macam budak pompuan yang tak pernah buat keje rumah tu....wakakakaka....

 

Khamis, September 11, 2008 10:32:00 PG, Blogger debikdebuk

...

Nak muntah tapi takut batal posa... tapi kalau tak sengaja takpe kan...???



..

 

Khamis, September 11, 2008 2:36:00 PTG, Blogger artisticklytouch

aku terus memastikan blog aku tidak di tag!!! ha ha tq bro

 

Khamis, September 11, 2008 4:18:00 PTG, Blogger Monster Mom

Mimpi apala pulak tuan JP ni rajin melayan tag...

Tahniah....

MM pun tak suka PJ sebab too short!!!

 

Jumaat, September 12, 2008 12:14:00 PG, Blogger aNIe

Rajinnya menjawab tag...akak dah malas dah...

Patut le suka belajar munakahat...ada bab kawen2...heheheh

 

Jumaat, September 12, 2008 2:43:00 PTG, Blogger ubilepih

Yooo...bro bila hang nak hapdek entri hamg niiii...hang pose sakan nooo

 

Sabtu, September 13, 2008 12:13:00 PG, Blogger alifmimyanun

tag tak penting kang. tak perlu layan.

 

Sabtu, September 13, 2008 1:58:00 PG, Blogger RAJA GHAZALI

Bolehlah kalau awak nih nak cerite, pelajaran-pelajaran buat semua orang, saye pun nak ikut terkesan membace artikel-artikel awak nih, sye doakan lah awak selalu sekses ya?.... amin.........

 

Isnin, September 15, 2008 3:51:00 PG, Blogger zino

tag ni lah satu satu benda yg tak pernah di ceburi lagi.. agaknya berapa minggu nak kena peruntukan kalau cuba nak jawab agaknya hehe

 

Isnin, September 15, 2008 10:43:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Cikin,
Macamlah dah tak ada orang lain kau nak tag. Isk!

Kau semua nak tiru aku ek. Aku suka 7, kau ikut suka 7. Aku suka biru, kau pun ikut suka biru. :p


Kak Sya,
Ada masa-masanya datang rajin, bolehlah jawap kak Sya… :)

Selagi belum dapat waran tangkap, abaikan sajalah kak Sya… :D


SF,
Kuwi-lah. Takon seng ora-orak, jawapan ne pun orak-orak jugak-lah. :D


Khairyn,
Spedometer aku sampai 260km/j tapi tak pernah jejak lagi. Boleh tertanggal roda kalau jejak agaknya. Ha ha ha!


Kak Sarina,
Salam Ramadhan.

Alhamdulillah. Dah tua-tua ni panas baran dah terkawal.

Terima kasih. Insya-Allah. :)


Tasik,
Sila rujuk jawapan untuk Atiqah di atas ya…


NBK,
Itu namanya semangat kesukanan yang jitu. :D

 

Isnin, September 15, 2008 11:01:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Rajuna,
Kau tau tak, partner aku bawak 200km/j, dahlah pakai sebelah tangan, sambil makan kacang parang lagi!


Rush,
Barangkali juga Rush. Itupun kalau si empunya blog menjawap dengan jujur. :)


Am,
Tak adalah apa yang rahsia sangat Am. Kalau rahsia saya tak cerita di sini. :D


TedungS,
Waalaikumussalam.

Ada buah tangan dari Mekah untuk aku tak bro’? :D

Err… Monster Mom baca tak komen kau ni? He he he! Tapi kalau betul ada puteri raja yang nak masuk pinang kau, baik kau mintak GTR35 terus bro. RM700K++ tu.. :D


Shila,
Eh! Jawapan saya bukan serius ke?

Sambal goreng Jawa memang best!

Sama-sama :)


Nonie,
Pa’chik tu memang….

Terima kasih. Bila masa kau pernah pegang-pegang tangan aku ek? :p


Debik,
Kalau tak sengaja tak apalah. :D

 

Isnin, September 15, 2008 11:07:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Arts,
Nanti-nantilah, kalau ada tag yang betul-betul menguji keintelektualan, aku tag kau pulak...


Monster Mom,
Sekali-sekali… :D

Faham. MM kan ahli sukan… :D


Kak Lady,
Lepas ini malaslah nak jawap..

He he he!


Ubilepih,
Masa agak tersimpullah bro’…


Alif,
Tak apa. Nak menjaga hati kawan-kawan. :D


Raja,
Terima kasih. Cerita-cerita biasa saja. :)

Ameen.


Zino,
Berapa lama nak jawap bergantung kepada soalannya Zino. Kalau sehari jawap satu soalan, memang lamalah nak siap. :D

 

Selasa, September 16, 2008 9:12:00 PTG, Blogger Nonchalantly anxious

Aku nak pinjam Hati Muda Bulan Muda tu boleh>?
Nanti aku pinjamkan kau buku lain

 

Rabu, September 17, 2008 9:06:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Exotica,
Insya-Allah. O, kau minat juga baca buku-buku Pak Samad ek?

 

Rabu, September 17, 2008 1:48:00 PTG, Blogger Nonchalantly anxious

Minat . Aku ada beberapa antologi dia.

 

Rabu, September 17, 2008 2:01:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Exotica,
Tahniah! Aku ada juga simpan beberapa karya dia termasuk 2 yang berautograf. Hehehe! Aku tengah cari novel Salina. Nak baca balik.