Isnin, September 15, 2008
Malam yang lewat. Saya berdiri di tepi jendela ini. Dingin, pegun, diam dan keseorangan. Pandangan saya berlegar-legar di sekitar objek dan imej di hadapan saya. Kenderaan yang bertali arus. Lampu-lampu jalan yang suram. Jejeran spesis Polyalthia longifolia. Objek-objek tertulis Petronas, Honda dan Perodua. Semuanya menjadi saksi bisu, yang saya pernah hadir di kamar ini.

Angin malam menyapa saya. Dan bertanya. Untuk apa sebenarnya saya berada di sini. Mencari penawar kesakitan yang panjang? Atau mengejar sesuatu yang belum pasti? Entah. Saya mungkin tak pernah akan menemui jawapannya.

Malam ini, dan di kamar ini. Ada seribu cerita. Cerita indah, cerita gundah.


UH
12/09/2008
12.27 tghmlm.

TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 9/15/2008 10:27:00 PG. |


30 Ulasan


Isnin, September 15, 2008 11:33:00 PG, Blogger Sastri

semoga cerita gundah itu akan bertukar menjadi indah... :)

 

Isnin, September 15, 2008 11:37:00 PG, Anonymous mamaranggie

semoga akan ceria selalu ya..lupakan kisah gundah tu ye!

 

Isnin, September 15, 2008 11:46:00 PG, Blogger muor76

kadangkale kite rase keseorang.. takde orang dikeliling kite.. kite hanye tengok dinding.. dan disebalik dinding tu ade org yg kite nak jumpe.. tapi kite lupe sebenornya kite tak keseorangan.. ade orang yg selalu ingat kat kite..
dan dikir kanan kite ade peneman kite.. peneman yg setia yg berade bersame kite walau dimane kite berade.. peneman yg tak lupekan kite.. tapi selalunya kite terlupe akan kewujudan peneman kite.. oleh itu.. kite jgn ler lupekan teman,kawan, member, geng, regu dll... doakan ler kesejahteraan mereka..

 

Isnin, September 15, 2008 11:46:00 PG, Blogger -flip.flop-

bila la naka de jusco day lagi nie... er, polyalthia longifolia tu ape ek?

 

Isnin, September 15, 2008 11:54:00 PG, Blogger achik

dalam indah ada gundah..
dalam gundah ada indah..

:)

 

Isnin, September 15, 2008 12:02:00 PTG, Blogger ::.. a t i q a h ..::

dan kadangkala sepi itu indah. ;)

 

Isnin, September 15, 2008 12:38:00 PTG, Blogger sya

jangan gundah2.. bulan2 pose ni kena gembira tau sebab syaitan tak de.. banyak2 buat ibadah mesti dpt ketenangan

 

Isnin, September 15, 2008 1:42:00 PTG, Blogger rudy bluehikari

kabare kang? UH opo University Hospital?

 

Isnin, September 15, 2008 2:37:00 PTG, Blogger PINATBATE

UH kuwi opo Universitiy Hospital?
Meriang ker kang Blek ki..? Tak dungak neyy kabeh waras lah yo..

 

Isnin, September 15, 2008 2:52:00 PTG, Blogger Si Kachak Suparjo

Abg Nan,
ko sakit ape sebenonye ni?


Asik gundah gulana je.
Ape kate ko luang kan mase berborak2 dgn P. Gunalan, pasti terubat skit gundah gulana tu.

 

Isnin, September 15, 2008 3:17:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Sas,
Moga-moga. Insya-Allah. :)

Pak Hamka kata, "Hidup terbina antara pahit dan manis. Kalau selalu sahaja pahit, hati akan menjadi rawan dan kalau sentiasa manis hati akan menjadi bosan "


MR,
Tak ada apalah MR. Saya ok.


Muor,
Aku memang ternanti-nanti komen kau Muor. Hehehe!


Flip,
Saya tak ada kad Jusco. Kad MPH dan Popular adalah. :D

Nama biasanya Asoka, Ashok Tree, Mast Tree, Sorrowless Tree.


Achik,
Pandaiiiiii....!


Atiqah,
Kadangkala-lah. :D


Kak Sya,
Tak ada apalah kak Sya. Saya ok :)

 

Isnin, September 15, 2008 3:38:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Rudy,
Awak'e waras, tapi endas se seng mumet. Cerito kuwi abstrak sitik. UH kuwi dudu sepitel kuwi Rudy. :)


Pinat,
Dudu.

Kesuwun. Dungak ne aku sugeh sekali yo.
:D


Si Kachak,
Sakit dalaman. Tapi bukan sakit batin tau. Ha ha ha!

Aku dah try call P. Gunalan banyak kali hari ni. Dia tak angkat pun. Sms pun dia tak balas. Mana tak makin gundah gulana aku dibuatnya!

 

Isnin, September 15, 2008 6:34:00 PTG, Anonymous meen

hurm...get well soon BP

 

Isnin, September 15, 2008 10:00:00 PTG, Blogger Kerp (Ph.D)

aiseh wak purp, kurang sihat lagi ke? dugaan bulan ramadan la ni kot. moga cerita indah belaka lepas2 ni, insyaAllah.

 

Isnin, September 15, 2008 11:05:00 PTG, Blogger aNIe

Buat aper pi UH tengah2 malam tu...mencari ilham ke?

 

Selasa, September 16, 2008 6:10:00 PG, Anonymous kadok

tp..gundah dan indah tu perlu seimbang kan? kan kan kan kan ...hehehe

 

Selasa, September 16, 2008 7:35:00 PG, Blogger Water Lily

"Malam ini, dan di kamar ini. Ada seribu cerita. Cerita indah, cerita gundah."

Kamar yang lain-lain,mugkin kita punya cerita indah gundah yang serupa tapi tak sama.

Semoga tabah :)

 

Selasa, September 16, 2008 8:11:00 PG, Blogger e.i.s.r.a.a

salam ramadhan.
kadang2 kala hati perlu disunyikan buat seketika. seketika saja wak. seketika.
=)

 

Selasa, September 16, 2008 8:32:00 PG, Blogger Titicaca

gundah...indah...asam garam kehidupan...

 

Selasa, September 16, 2008 10:34:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

meen,
Trimas meen. Saya ok.


Kerp,
Insya-Allah. Wak ok. Alhamdulillah :)


kak Anie,
Errr.... Mengintai masa depan. :D


Kadok,
Betul Kadok! Kalau tak seimbang silap-silap boleh masuk hospital bahagia terus. :D


Kak WL,
Ya. Bergantung kepada jiwa si empunya cerita. Dan masa. Dan lokasi kamarnya juga.

Terima kasih :)


eisraa,
Salam Ramadhan.

Memang tak boleh berlama-lama. Nanti otak jadi beku :)


titicaca,
Ya. Dan kurang-kurangkan garam dalam makanan. Tak elok untuk kesihatan :)

 

Selasa, September 16, 2008 11:02:00 PG, Blogger asuhara

kok asik mumet waye to ndas mu kang...?

 

Selasa, September 16, 2008 11:22:00 PG, Blogger benludin

UH??

lu kena minum byk2 susu penuh krim UHT..hehe

 

Selasa, September 16, 2008 11:33:00 PG, Blogger butaseni

inilah yang dimanakan "ceria dalam gundah" bak kata Liena Hangat hehehe

 

Selasa, September 16, 2008 1:47:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

asuhara,
Wis arek mumut, arek ngawe kerpiye..... :D


Benludin,
Ukay Heights. Ha ha ha!

Susu lain tak boleh? :D


Butaseni,
Wah! Kau peminat Liena Hangat rupanya. Mana dia sekarang ek? Hehehe!

 

Rabu, September 17, 2008 10:30:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Alif,
Hu hu hu! Biasalah. Tengah datang bulan. :D

 

Jumaat, September 19, 2008 3:46:00 PTG, Blogger Amiene Rev

ini dipanggil 'jiw'wo' dalam bahasa Kelantan.

 

Rabu, September 24, 2008 1:26:00 PTG, Blogger Bunga Rampai

Saya doakan BP baik-baik saja dan sentiasa dalam perlindunganNYA. Amin.

Salam :)

 

Rabu, September 24, 2008 2:04:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

B Rampai,
Terima kasih BR. Doa saya untuk BR juga.

Salam kembali :)