Jumaat, Februari 27, 2009
Hari ini, jumaat, 27hb Februari, jam 1.20 pagi, 27 tahun yang lampau [itu belum dicampur beberapa tahun lagi. Hehehe!] seorang manusia, jantinanya lelaki, comel dan sangat pemalu [hahaha!] telah sempurna dilahirkan ke dunia.

Hari ini, 27hb Februari 2007+2, beliau ingin mengucapkan terima kasih yang tak bernoktah kepada Allah SWT yang maha besar kerana telah menciptakan beliau sebagai seorang manusia dan sehingga ke saat ini masih mengizinkan beliau untuk terus bernafas menghirup udara alam. Alhamdulillah.

Terima kasih yang tak terhingga juga kepada emak beliau yang telah meminjamkan ruang rahim dan menghalalkan setiap titis susunya. Kepada abah beliau yang tak pernah mengira sudah berapa banyak keringatnya yang menitis demi membesarkan beliau. Kepada kedua-duanya yang tanpa pernah jemu mencurah nasihat, kasih-sayang dan mecorakkan beliau menjadi seorang manusia.

Juga terima kasih dan penghargaan istemewa beliau buat Puteri Kraton atas jiwa, pengorbanan, keperihatinan dan kasih-sayangnya selama mengenali beliau.

Juga kepada semua manusia yang pernah, sedang dan akan sentiasa memberi makna dan pengertian di sepanjang kehidupan beliau.

Selamat menyambut hari ulang kelahiran kepada beliau. Kata beliau, biarlah hidup cuma untuk sesaat saja lagi tapi penuh jiwa, dari hidup untuk seribu tahun lagi tanpa memberi apa-apa makna.

"Mengingati detik kelahiran jangan sampai lupa mengingati detik kematian..... "










Nota pusat: Terima kasih kepada sifu M Nasir yang akan mengadakan Konsert Alam Muziknya, 27hb Feb - 1hb Mac ini di Istana Budaya, KL.


TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 2/27/2009 07:27:00 PG. |


43 Ulasan


Jumaat, Februari 27, 2009 9:10:00 PG, Blogger ~ yus ~

Selamat Hari Ulangtahun BP. Moga segala impian dan cita-cita tercapai, di dunia mahupun di akhirat.

p/s: bila nak akhiri zaman bujang nih?..:D

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:11:00 PG, Blogger ~ yus ~

Ooopss setelah sekian lama tak meninggalkan jejak, tiba2 saya jadi yang pertama..minta maaf pada Puteri Kratonnya...:)

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:14:00 PG, Anonymous treen

semoga bertambah umurnya, bertambah kebaikan yang terus dilaksanakannya.

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:20:00 PG, Blogger Sastri

selamat ulangtahun yang ke-27 + beberapa tahun... semoga berjaya dunia dan akhirat, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki, dikurniakan kesihatan yang baik, diberkati dan dirahmati Allah selalu...

kepada yus : tak mengapa... saya mengalami masalah server... walau sudah diupgrade ke kelajuan 1gbps, namun masih lembab juga 2,3 hari ni... :)

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:22:00 PG, Blogger NJ@goboklama

Selamat ulang tahun JP,semoga cepat2 menuju ke puncak bahagia bersama sang puteri.

Jgn.lupa dtg ke http://gobok-lama.blogspot.com ada hadiah menarik menanti ;)

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:28:00 PG, Blogger Nurul Aznil

Hepi Befday
Moga panjang umur dan dimurahkan rezeki selalu hendaknya...
Cepat-cepat la kawin...

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:55:00 PG, Anonymous seri

Semoga kehidupan yang mendatang ini lebih bermakna dan dberkati Alllah swt.. Bila nak makan nasik minyak turr :))

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:57:00 PG, Blogger achik

selamat ulangtahun kelahiran en BP.. moga panjang umur murah rezeki.. :D

 

Jumaat, Februari 27, 2009 10:31:00 PG, Blogger Water Lily

Selamat ulang tahun Purp!Moga cepat kawin ahaks!

 

Jumaat, Februari 27, 2009 10:48:00 PG, Blogger Mamamanja

selamat menyambut ulangtahun
moga panjang umur, murah rezeki dan cepat nek pelamin

 

Jumaat, Februari 27, 2009 11:59:00 PG, Blogger muor76

Allah selamatkan kamu...
semoga murah rejeki.. panjang umor...
ko telah dilahirkan.. ko telah dijage?
bile ko nak lihat kelahiran? dan menjage sepertimane ko dijage?

 

Jumaat, Februari 27, 2009 12:24:00 PTG, Anonymous nonie aziz

Alhamdullillah..Semoga ko dimurahkan rezeki, diberi kesihatan yang baik..Semoga ko dan Puteri Keraton diberi kebahagian yang berkekalan...

yang paling penting umur dah bertambah...bila masa aku nak dapat makan nasi ambeng nihhh??? dah bertahun aku tunggu nasi ambeng korang nihhh!!!

 

Jumaat, Februari 27, 2009 12:31:00 PTG, Blogger SI KIDAL

Terima kasih Tuhan kerana masih memberi peluang untuk kita semua mengecapi segala ciptaanNya di muka bumi ini...

Selamat hari lahir BP...Semoga yang baik2 saja untuk anda...amin

 

Jumaat, Februari 27, 2009 12:47:00 PTG, Blogger s h a o r a n

Selamat ulangtahun ke 27..Semoge dirahmati Allah selalu..Amin..

 

Jumaat, Februari 27, 2009 1:04:00 PTG, Blogger farazdaq

oooo..ulang tahun...men umur-re dowo..rezeki-ne murah yo Kang..InsyaAllah.

 

Jumaat, Februari 27, 2009 1:04:00 PTG, Blogger HABIHA69

selamat menyambut ulangtahun kelahiran..moga bertambah-tambah rejeki neh...salam kerinduan juga dariku untuk Kang JP ittew....

 

Jumaat, Februari 27, 2009 1:53:00 PTG, Blogger ainzoo

Allah selamat kan kamu....Allah selamat kan kamu..Allah selamatkan encek BP, Allah selamat kan kamu (sila nyanyi dgn versi che`gu Murni & Tn Hj Bakhil ;-) )

Selamat Hari Lahir. semoga bertambah usia, bertambah iman dan bertambah umat Islam (eheh..maksud tersirat yang sama maknanya dengan pertanyaan ...Kapan mau rabi?)

 

Jumaat, Februari 27, 2009 2:48:00 PTG, Blogger addyaholix

salam hari lahir purp!
moga kau terus bahagia dengan apa yang kau pilih!

 

Jumaat, Februari 27, 2009 4:38:00 PTG, Blogger tasikmerah

hepi befday bro

moga yg baik2 buat kamu... :)

 

Jumaat, Februari 27, 2009 5:18:00 PTG, Blogger AZWA

Selamat hari lahir yang ke 27 plus plus untuk BP...semoga impian menjadi kenyataan.

 

Jumaat, Februari 27, 2009 6:06:00 PTG, Blogger Zabs

Salam BP,
Selamat hari lahir semoga berbahagia selalu dan segala impian tercapai. Berapa perlu ditambah pada kepada 27 tu ya....

 

Jumaat, Februari 27, 2009 6:08:00 PTG, Anonymous cikin

Hepi besday BP.
Moga panjang umur, murah rezeki & cepat kawen dgn cik Puteri. heheh.

Besday yang ke berapa ni?
7 X 2 ke 7 X 3? heheh.

 

Jumaat, Februari 27, 2009 6:19:00 PTG, Blogger PINATBATE

Selamat hari lahir,
mudah-mudahan sentiasa dalam peliharaan Allah sepanjang waktu..
ojo lali kad jemputan neyy lorr...

 

Jumaat, Februari 27, 2009 6:43:00 PTG, Blogger Pa'chik

selamat hari lahir ke 37 lah dude... :P

 

Jumaat, Februari 27, 2009 6:57:00 PTG, Blogger ez

eppy besday en jowo pinter..moga pjg umo n dikurniakan rejeki yg melimpah n kesihatan n keceriaan yg baik..amin...senyum selalu..

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:59:00 PTG, Blogger Chekgu BaniHassim

Bday ko ke JP???
waa...ke berapa nih??

 

Jumaat, Februari 27, 2009 10:59:00 PTG, Blogger Yunus Badawi

Selamat Hari Lahir JP.
Peringatan yg baik utk diri sendiri dan pembaca blog ini yg mmg ramai tu.

 

Jumaat, Februari 27, 2009 11:18:00 PTG, Blogger A t i Q a h

Selamat hari lahir yang ke..27+?? Ehehehe.

Saya doakan yang terbaik untuk kang JP. :D

 

Sabtu, Februari 28, 2009 10:45:00 PG, Blogger xxx

Setelah lihat blog mantan muslim ini jadi kepengen murtad!

Klik> FORUM MURTADIN (ex-muslim) INDONESIA

Klik> Antara Islam dan aliran sesat

Pusing aku...

 

Sabtu, Februari 28, 2009 4:05:00 PTG, Blogger DeeN

Selamat Menyambut Kelahiran yang ke 27. Semoga panjang umur, murah rezki dan panjang jodoh kamu. Sempena ulangtahun kelahiran utk kamu, aku ada hadiah istimewa nak kasik. Hadiahnya, aku tak mem'plus' beberapa tahun lagi utk umur kamu. Istimewa kan, kan, kan. Hahahahaaa...!!

Apapun selamat semuanya! :)

 

Sabtu, Februari 28, 2009 11:52:00 PTG, Blogger ~tuah.rimbun~

buat JP..
selamat panjang umur dan murah rezeki, saya doakan..
sib baik tak lahir 29 feb, enmm kalau tak 4 thn sekali celebrate besday....

 

Ahad, Mac 01, 2009 2:29:00 PTG, Blogger zwitterion

Selamat Hari Lahir.Moga sentiasa mendapat rahmatNya.

Moga cepat kawin dengan Sas..Amiin..:)

 

Isnin, Mac 02, 2009 9:56:00 PG, Blogger asuHara sU

otanjobi omedeto! selamat hari lahir lah tu...mudah-mudahan seng murah rezki neh, tercapai kabehan seng dicito-cito. aminnn...

 

Isnin, Mac 02, 2009 11:19:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Yus,
Terima kasih Yus. Ameen.
p/s Tungguuuuuuuuu! :D


Yus lagi,
Tahniah! Hehehe!


Treen,
Ameen. Terima kasih.


Sas,
Terima kasih b. Ameen. Doa untuk u juga. :)


NJ,
Terima kasih. Ameen. :)

p/s. Ingatkan 28 Feb rupanya 28 Mac. :D


Nurul,
Terima kasih Tatty. Ameen.

Seri,
Ameen. Terima kasih.
Saya tak makan nasi minyak.Banyak kolestrol. :D

 

Isnin, Mac 02, 2009 11:26:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Achik,
Terima kasih Achik. Ameen.


Kak Mar,
Terima kasih kak Mar. Doa-doakanlah ya. Hehehe!


MM,
Terima kasih MM.
Ameen. :)


Ijam,
Ameen.
Ameen.
Hehehe. Akan tiba masanya nanti, insyaAllah.
Terima kasih Muor.


Nonie,
Ameen. Terima kasih Nonie.
Aku tak nak jemput kau-lah. Hahaha!


Sikidal,
Syukur, Alhamdulillah.
Terima kasih. Ameen.

Shaoran,
Terima kasih. Ameen
[Err... 27 plus plus. :D]

 

Isnin, Mac 02, 2009 11:39:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Farazdaq,
Ameen. Kesuwun yo. :)


Kang Ustaz Habiha,
Terima kasih kang. :)
Ameen.
Kang ustaz , koe pun koyok’e agek sibuk wae sa iki. Yo?


Ainzoo,
Ameen.
Terima kasih ain.

[Taun ngarep, insyaAllah. :p]


Addyaholix,
Terima kasih!
Ameen.

sitinurulhawa,
Terima kasih. :)


Tasik,
Terima kasih.
Ameen :)


Azwa,
Terima kasih plus plus. :D
Ameen.

 

Isnin, Mac 02, 2009 11:58:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Tuan Zabs,
Waalaikumusalam tuan,
Terima kasih. Ameen.

Boleh ditambah ikut kesesuaian situasi tuan. Hehehe!


Cikin,
Terima kasih Cikin. Ameen.
Mana hadiah aku? Hahaha!
Ke 27 plus plus. Hahaha!


Pinat,
Terima kasih.
Ameen.

Kad jemputan opo toh! Hehehe!


Pa’chik,
Terima kasih Pa’chik.
Apasal kau tak sebut hari lahir ke- 47 terus? Hahaha!
:p


ez,
Terima kasih ez. Ameen.


Chekgu,
Ha’ah chekgu.
Entah. Yang ke berapa ek? Hehehe!


En YB,
Terima kasih en YB.
Kita sama-sama ingat-mengingatkan en YB. :)

 

Isnin, Mac 02, 2009 12:01:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Tiqah,
Terima kasih Tiqah. Hehehe!
Ameen.


xxx,
Huh!


Deen,
Terima kasih.
Ameen.
Kau memang bijak! Hahaha!


tuah,
Terima kasih. Ameen.
Itulah. Tapi kalau 29 hb Feb, saya ikut yang Hijrah punya-lah. :D


Zwit,
Terima kasih Zwit. Ameen.
Ameeeeennnn.


Asuhara,
Terima kasih Asuhara. :)
Ameen.

 

Khamis, Mac 05, 2009 8:51:00 PG, Blogger Bunga Rampai

Harap sudi menerima ucapan lewat ini :)

Salam dan Selamat Hari Lahir BP, didoakan semoga umur yang dipinjamkan itu sentiasa dalam amal kebajikan hingga ke hembusan nafas terkahir.

 

Isnin, Mac 09, 2009 4:46:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Terima kasih BR.

Tiada yang terlewat doa dari seorang sahabat. :)

Salam.

 

Jumaat, April 03, 2009 2:27:00 PG, Blogger anielzaa

BP, adakah terlalu lewat klu nak wish happy belated birthday skrg?

 

Jumaat, April 03, 2009 2:27:00 PG, Blogger anielzaa

semoga sentiasa dirahmatiNya dan bahagia di samping puteri kraton itu...