Ahad, Disember 07, 2008
I

Encik Yunus Badawi telah mengetag saya. Tentang work station. Nampaknya imuniti saya tak menjadi. Tak apalah. Saya jawap juga. Saya kan sporting orangnya. Terima kasih kepada En YB yang sudi mengetag saya.

"Syarat yang diberikan untuk tag ini adalah:
Snap work station anda. Kemudian taruh link blog anda di bawah gambar work station anda iaitu bersebelahan dengan link-link blog yang ada. Lihat contoh yang dibuat, begitulah seterusnya sampai bila-bila, ok... Sekiranya tag ini berkembang, pasti akan ada banyak link-link di bawahnya, kalau tak, terencatlah dia... ha ha ha... Akhirnya, tolong pass tag ini pada tujuh (7) blogger lain...pass-lah pada siapa-siapa.."

Saya seorang yang degil, jadi saya tak nak ikut kesemua syarat-syarat itu. Bukan apa. Sebab saya tak berapa faham sangat syarat-syaratnya. Apa entah. 



Saya rasa saya nak tag tujuh orang ini. Phoebe Cates, Muor76, Ajami, Addyaholix, Cikin, Kak Tiny dan Ustaz Habiha

II
Ekonomi global dalam keadaan yang sangat tidak menentu. Di serata pelusuk dunia. Dan manusia diingatkan berbelanjalah secara berhemah. Tapi saya degil sungguh. Semalam saya sudah berbelanja di Midvalley macam tak ingat dunia. Isk! Isk! Isk! 


III
Selamat Hari Raya Idul Adha kepada semua sahabat-sahabat blogger. Semoga segala ibadah kita di hari yang mulia ini dan segala pengorbanan kita ke jalan Tuhan diberkati-Nya. Insya-Allah. 

TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 12/07/2008 07:27:00 PG. |


49 Ulasan


Ahad, Disember 07, 2008 5:22:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

I.
kena tag lagi? Nampaknya ada dua hutang tag nih... work station orang bekerja sendiri macam ni ek? macam opis bos i jer... bos besar tau... :p

II.
soping tak hengat ek... nampak macam tak teraffect jer dek kerencatan ekonomi nih...

III.
selamat hari raya aidil adha... berhati-hati di jalan raya...

 

Ahad, Disember 07, 2008 5:24:00 PTG, Blogger zino

workstation tu nampak terlalu kemas.. macam tak caya je.. hehe amboi sopping.. macam tak terjejas langsung dengan masaalah ekonomi dunia.. hehe..

 

Ahad, Disember 07, 2008 9:34:00 PTG, Blogger kad0k.

selamat hari raya aidiladha bro..:)

 

Ahad, Disember 07, 2008 10:15:00 PTG, Blogger artisticklytouch

eh...oklah shopping tuh, memang kita digalakkan berbelanja pun sekarang neh, saya pun sama hehe

 

Ahad, Disember 07, 2008 10:27:00 PTG, Blogger DeeN

Uish, degil dalam loghat aku tu ketegaq. Takpun stubborn. Err... ekceli aku tak tau nak komen ape. Tapi aku nak bagitau yg aku berkenan sangat dengan kerusi boss dan t-shirt hitam tu. Hak Hak Hak Hak Hak.

Salam Aidil Adha, Purp. Berbelanjalah ikut kemampuan. Dah kalau ada duit, takkan nak simpan jer. Rugi jugak tuh. :]

 

Ahad, Disember 07, 2008 11:52:00 PTG, Blogger Yunus Badawi

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

 

Ahad, Disember 07, 2008 11:54:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

I Terima kasih kerana respon tag saya. Kalau JP yg dah 3 thn blogging tak faham syarat tag tu, saya lagilah blur he he he. Anyway, cantik workstation JP.
II Shopping sakan nampak. Projek banyak masyuk ke?
III Selamat Hari Raya dan selamat berkorban.

 

Isnin, Disember 08, 2008 12:14:00 PTG, Blogger arsaili

salam eid dul adha...hidup penuh pengorbanan..semoga dipermudahkan
bro..raya kat Johor ek?

 

Isnin, Disember 08, 2008 4:32:00 PTG, Blogger A t i Q a h

woah. hasil pembeli-belahan anda sangat banyak. hehe.

 

Isnin, Disember 08, 2008 11:47:00 PTG, Blogger ais T

slamat balik muor bro purp..saya tak dpt balik muor thn ni so makan kan asam pdas parit jawa utk saya hahaha!!

 

Selasa, Disember 09, 2008 1:19:00 PG, Blogger Pa'chik

waa... sakan ko beraya dude... hehehe...
selamat beraya weh...

 

Selasa, Disember 09, 2008 9:39:00 PG, Blogger BuRuuj

wah...tempat kerja yg selesa. tentu seronok bekerja dlm keadaan mcm2 ek? apepun, salam aidiladha;)

 

Selasa, Disember 09, 2008 11:03:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Itu tak faham bukan degil hehehe

Tak pa BP, shopping sekali untuk dua tiga tahun tu hehehe

Salam Aidiladha juga dari Am ya...

 

Selasa, Disember 09, 2008 11:36:00 PG, Blogger HABIHA69

assalamualaikum Kang JP... aduh kang...kaget aku kang kena tag...aku rasa aku pakai Tounch n Go terlepaslah dari Smart Tag nih...Insyaallah aku akan settel kan demi ikatan "sedolor sak kapal" kang..hi..hi..hi..cuma skarang nih aku tengah sebok sikit (bercuti) makan-makan angin gitu..jadi dek kerana rindu aku kat kang JP..aku curi-curi tengok kat En3 kang hari ini..ni lah akibat curi-curi tengoks akhirnya kena Tag...susah hati aku kang..Jazakallah...Kang Umah mu kepiyee? terlibat ke ngan Bukit antarabangsa nuh..?

 

Selasa, Disember 09, 2008 12:54:00 PTG, Blogger KAMATO

wow, itu soping sakan nama dia

 

Selasa, Disember 09, 2008 1:11:00 PTG, Blogger KaSiH

sonoknya sopingggg....kasih skrg ni cam xde mood nk soping le...apa2 pun slmt ari raya aji errr nk panggey yg mana satu ni...purp la ye...

 

Selasa, Disember 09, 2008 1:28:00 PTG, Blogger muor76

I... ko tag aku? ape tu tag? ade kah same cam name tag? aku tak paham syarat yg dikenakan tu... tapi aku cube ler wat nanti..
II... levis tu ape series dia yerk? made in mane? jgn terbeli levis immitation sudah lah yerk... nanti nyirap sirap lak... kekekekek tu baju kije ker sume tu? hehehehe dah nak dekat awal tahun nih... aku pon kekadang kalo masuk bundle beli barang tak inggat dunia.. heheheheheh
III... selamat hari raye korban

 

Selasa, Disember 09, 2008 2:08:00 PTG, Blogger hanny

en BP
selamat hari raya aidiladha.
banyak berbelanja,banyak berjalan,luas pandangan

 

Selasa, Disember 09, 2008 4:13:00 PTG, Blogger Lan Rambai

rasanya pertama kali ko sambung tag yg ko kena pada org lain....

 

Selasa, Disember 09, 2008 6:08:00 PTG, Blogger Mak Su

errrmmm, kena jer pembelian dengan workstation tu.... :)

 

Selasa, Disember 09, 2008 9:14:00 PTG, Blogger achik

wah.. sakan bershopping.. :D

salam aidil adha :)

 

Selasa, Disember 09, 2008 11:39:00 PTG, Blogger addyaholix

aduhhh kena tag? haha!

aku juga baru sudah shopping.
shopping umpama esok dah tak muncul.

 

Rabu, Disember 10, 2008 1:54:00 PTG, Blogger Cik Keju

alamak, kena tag la pulak. huhuhu. nnt ai buat ye en BP.

BP, kalau ko dapat adik angkat, ko nak tak belanje adik angkat tu shopping memacam? *wink*


hahahahhaa...

 

Rabu, Disember 10, 2008 2:11:00 PTG, Blogger Mdm.Zend

Wah..wah ..bukan main lagi berbelanja...loaded tu..

 

Rabu, Disember 10, 2008 2:27:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Mambang Gebu,
I. Work station hebat macamana sekali pun, kalau projek ‘tak hebat‘, tak ada maknanya juga. Hu hu hu.

II. Alah, bukan selalu pun. Masa-masa tengah ada sale boleh-lah. :D

II. Alhamdulillah. Semoga Tuhan melindungi kita semua.


zino,
Terlalu kemas eh? Untuk sesi fotografi, biasa-lah. :D

Lama dah tak berbelanja Zino. Sesekali, kebetulan ada sale, ok-lah kot. He he he!


Kadok,
Salam Eidul Adha buat kau sekeluarga juga Kadok. 


Arts,
Itulah dia. Berbelanja semasa tengah ada jualan murah memang digalakkan. Itu namanya bijak berbelanja. He he he!


Deen,
Duduk di kerusi itu memang sedap. Tapi posisi di kerusi itu yang selalu buat otak serabut dan pening kepala. Hu hu hu!

T-shirt hitam itu aku tak sengaja 'terbeli’ sebenarnya. Isk!

Salam Aidil Adha juga buat kamu.

Berbelanja ikut keperluan, bukan kemampuan. Kalau mampu pun tapi tak perlu beli, elok simpan saja duit itu. Errr... Satu lagi, kalau memang dah tak mampu dan juga tak perlu, tak payahlah beli, gunakan saja duit yang ada untuk kebajikan rakyat. Kan?


En YB,
I. Sama-sama En. YB. Syarat itu mengelirukan. Work station cantik pun kalau ‘masyuk’nya tak cantik pun tak ada maknanya juga En. YB.

II. Projek kecil-kecilan En. YB. Ekonomi tak menentu sekarang, tak ada projek sangat. :)

III. Sama-sama. 


Arsaili,
Salam Eidul Adha buat sdr. juga. Hidup tanpa pengorbanan, bukan kehidupan namanya. 

Ha’ah. Beraya di Johor. Di mana lagi... :)

 

Rabu, Disember 10, 2008 2:41:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Tiqah,
Tak adalah sangat banyak Tiqah. Setakat 9 barang. Lainlah kalau 90 barang. :D


ais T,
Saya tak lama di Muor. Dalam 3 hari saja. Tak sempat nak makan asam pedas di Pt Jawa tapi sempatlah bawa balik ikan mayong segar ke KL. :D


Pa’chik,
Isk! Itu bukan untuk pakai beraya. Selain jeans dan t-shirt, yang lain tu untuk pakai pergi ofis-lah.

Kau korban apa tahun ini Pa’chik? Lembu? Kibash?


Buruuj,
Bagi saya, kalau kita dah suka, minat dan gembira dengan kerja kita, kita akan jadi selesa dan seronok bekerja. [Work station] bukan perkara utama. Kalau secara fizikalnya ‘tempat kerja’ selesa tapi setiap hari tension dan stress, pun tak ada seronoknya. kan?

Salam Eidul Adha buat kamu juga 


Am,
:D Siapalah yang mencipta tag itu agaknya.

Betul. Kata orang, ‘Alah membeli, menang memakai' :D

Salam Eidul Adha buat Am sekeluarga juga.


Kang Ustaz Habiha,
Waalaikumusalam ustaz.

Ojo kaget sampek koyok ngono ah kang ustaz. Ora opo. Alon-alon angger klakon. Lakok ne seng wajib ndisek. Jawap ‘tag’ kuwi perkoro harus, ngawe taun ngarep pun ora opo. Koe ngelencer/dolan-dolan mangan angin nang endi ustaz?

Ofis memang dekat-dekat dengan Bkt Antarabangsa [Tmn Melawati, tapi rumah nun di Puchong sana. Alhamdulillah.

 

Rabu, Disember 10, 2008 2:55:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Kamato,
Itu belum sampai tahap shopping sakan lagi bang. Masih terkawal lagi tu :D


Kasih,
Seronok apanya. Kalau percuma lain-lah.

Selamat berkorban untuk kamu.

Panggil apa pun boleh. Jangan panggil nama betul dah-lah. Nanti semua orang tau. Ha ha ha!


muor76,
I. Atas semangat ‘kemuoran’ kita yang sejati-lah aku tag kau Muor. Tak apa, kau buat-buat faham saja-lah. He he he!

II. Aku tahulah kau pakar Levis. Aku beli yang 5 series jer Muor, nak beli yang 7 series tak ada jual kat sini. He he he! Ha’ah, yang kemeja, slack dan kasut itu pakai untuk masuk ofis.

Itu-lah. Bila ternampak kedai-kedai bundle, mesti aku teringatkan kau. He he he!

III. Selamat berkorban - tak kiralah harta atau pun jiwa - untuk kau juga.


Hanny,
Salam Eidul Adha.

Dan banyak juga duit yang keluar. :D


Lan,
Istimewa sempena Hari Raya Korban Lan. Harap-harap sahabat-sahabat yang kena tag itu akan sanggup berkorban untuk menjawapnya. :D


Mak Su,
'Kena' macamana tu Mak Su?


Achik,
Biasa-biasa saja Achik. :D

Salam Eidul Adha juga untuk Achik sefamili.

 

Rabu, Disember 10, 2008 3:02:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

addyaholix
Korbankan masa kau sekejap untuk menjawapnya ya...

Tak apa. Berbelanjalah. Itu satu bentuk escapisme juga....


cikin
Eleh. Macam tak biasa. :D

Tengok juga adik angkat yang macamana. Kenapa, kau nak jadi adik angkat aku ke? Ha ha ha!


Mdm Zend,
Itu masih dalam kategori berbelanja secara berhemah lagi MZ. Ada orang tu berbelanja dari hujung rambut sampai hujung kaki lagi. He he he.

 

Rabu, Disember 10, 2008 4:55:00 PTG, Blogger me3n

Err mati2 igtkan adik PM kita yang tag ko. ehehehe.

 

Rabu, Disember 10, 2008 4:59:00 PTG, Blogger en_me

hi kang jp ittewww.. selamat ariraya aji..

 

Rabu, Disember 10, 2008 5:17:00 PTG, Blogger Unknown

alhamdulillah.. rezeki Allah

 

Rabu, Disember 10, 2008 5:50:00 PTG, Blogger Titicaca

boleh tahan jugak shopping ye incik 'wiseguy; hehehhe..

 

Khamis, Disember 11, 2008 8:19:00 PG, Blogger cikceriacorner

slmat ari raya aidil adha...

wah..en jowo pinter..kok akeh temen soping..hehehe..orak opo..untok diri sendiri orak opo...heheh

 

Khamis, Disember 11, 2008 9:03:00 PG, Blogger debikdebuk

...

Raya haji dah MACAM RAYA PUASA PULAKK...

 

Khamis, Disember 11, 2008 10:20:00 PG, Blogger Bunga Rampai

Eh eh, degil juga rupanya seorang Blackpurple ni :P

Semoga ibdah korban selamat ditunaikan. Semoga Allah merahmati.

Salam Aiidladha :)

 

Khamis, Disember 11, 2008 11:30:00 PG, Blogger Mazarina

wah3...banyak berbelanja, banyak kepuasan...heheheheee

 

Khamis, Disember 11, 2008 12:55:00 PTG, Blogger bipeds earthdweller

untuk menguatkan ekonomi negare, kite memang sepatutnye berbelanje kerane dengan itu dapat membantu pengaliran wang dalam negare.

lalu, saye memang menyokong kang pinter berbelanje sakan.
tapi lebih baiklah berbelanje di iks. seperti membeli kerepek misalnye. atau aiskrim melaysia.

 

Khamis, Disember 11, 2008 4:03:00 PTG, Blogger Rajuna

besar meja.
boleh buat makan nasi ambeng.

 

Jumaat, Disember 12, 2008 11:40:00 PG, Blogger tasekM

cantiknya pejabat kamu. pejabat aku buruk.


.

 

Sabtu, Disember 13, 2008 10:09:00 PG, Blogger kingbinjai

ha ha ada lagi tag ni ya?

 

Ahad, Disember 14, 2008 5:56:00 PG, Blogger kawaii_desu

BP, empuk kerusi..
workstation kita sgt opposite... my WS is sooo serabut hehe

 

Ahad, Disember 14, 2008 1:20:00 PTG, Blogger bash

rajin jugak BP jawap tag ek...anyway salam aidiladha

 

Ahad, Disember 14, 2008 6:51:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

salam idul adha.
biasanya tag wak akan terhenti pada encik mark dacascos (betukah ejaannya tu?)ni ter-tele-tele. kenapa wak degil?
pejabat wak macam pejabat orang2 besar lah.
=)

 

Isnin, Disember 15, 2008 12:02:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

BP tag kaktiny?.. warghkahkahkah.. kaktiny telah terlebih dahulu menjawab tag ituew dan telah juga terlebih awal 'mengetag' awak dgn tag yang sama weih.. kehkehkeh.. 25 minutes you late.. hahahha.. GOTCH YOU!!.. hihihi

 

Isnin, Disember 15, 2008 2:05:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Wan Shila,
Sama-sama. :)


ad3ck,
Kau nih. Kau ingat cuma seorang nama macam itu di dunia ni....


en me,
Sama-sama. :)


Penoreh,
Ya. Syukur. Alhamdulillah.


Titicaca,
Errr.. Nak jawap apa eh.... Ken Wahl tu abang aku. :p


ez,
Rong dino lepas kuwi ‘shopping’ meneh. Tuku telung pasang sual karo sabuk pulak nang Sunway Piramid! :D


debik,
Aku berbelanja tak ada kena mengena dengan Raya ke tak Raya-lah Debik. :p

 

Isnin, Disember 15, 2008 2:17:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

B Rambai,
Itulah. Degil sungguh! Tak dengar cakap orang. Kenapa entah! :D

Moga-moga. Insya-Allah.

:)


Mazarina,
Itu pun ada lagi yang tak masuk dalam gambar tu. :D


Bipeds,
Ya. Betul! Tapi berbelanja barang-barang yang perlu dan ikut kemampuan saja-lah.

Nasihat saya: Bila membeli kerepek, makanlah. Jangan beli dan simpan saja buat perhiasan. Nanti lemau, tak sedap dimakan. Bila dah tak sedap dimakan, selalunya kita akan buang, kan dah membazir namanya. :D

Isk! Lama tak nyonyot ais kerim Malaysia. Mana nak cari di KL ni.


Rajuna,
Ha ha ha!

Tapi itu pun tak cukup besar untuk bentang pelan konstruksi.


Tasik,
Tak lama lagi di pejabat itu rasanya. Hu hu hu!


King,
Apa khabar King?

Ada. Selagi ada manusia yang mencipta dan menyebarkan virusnya.


Kawaii,
Nampak macam kemas. Macam saja-lah. Tapi sebenarnya serabut dan amat menyerabutkan fikiran. Hu hu hu!


Shirah,
Atas semangat kesukanan, saya jawap-lah.

Sama-sama. :)


Eisraa,
Salam.

Mark Dacascos itu sifu wak. :D Sempena Raya Korban, wak cuba-cuba-lah nak jadi degil pulak. :D

Saya orang kecil-kecil saja. :p


Kak Tiny,
Ye ke? He he he!

 

Isnin, Disember 15, 2008 2:50:00 PTG, Blogger cikceriacorner

en. jawapinter...kok akeh soping..tp orak opo..rewards utk diri sendiri setelah penat bekerja...hehhe..ni ada mega sales lg..bleh la soping lg..eheehe...

 

Khamis, Disember 18, 2008 6:11:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

ez,
Bener omong koe kuwi. He he he!