Isnin, Februari 16, 2009
Kadang-kadang. Ini bukan pilihan tapi harus dijalani.

TTFN
 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 2/16/2009 07:27:00 PG. |


43 Ulasan


Isnin, Februari 16, 2009 8:54:00 PG, Anonymous Sastri

Pendek tapi padat dan penuh makna... :)

 

Isnin, Februari 16, 2009 9:02:00 PG, Blogger Yunus Badawi

Dah alang2 kita kena menjalaninya,lakukanlah yg terbaik.

 

Isnin, Februari 16, 2009 9:07:00 PG, Blogger ~Insan Biasa~

Adakala yang bukan pilihan itulah yang terbaik.

 

Isnin, Februari 16, 2009 9:26:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Biar akak tulis tafsiran untuk tajuk yang panjang ini. Haih! Tak tertafsir rasanya :) Semoga kamu baik-baik saja. Kami rindu entri kmau yang sentiasa berjiwa.

Kak Mar

 

Isnin, Februari 16, 2009 9:47:00 PG, Blogger xiiinam

kesuwen ngenteni entry ne riko...kok sitik temen....

 

Isnin, Februari 16, 2009 9:57:00 PG, Anonymous nonie aziz

perghhh bro...nampak sangat ko betul2 sibuk sekarang!!!

 

Isnin, Februari 16, 2009 10:01:00 PG, Blogger DeeN

Manusia hanya mampu membuat pilihan, tp yg menentukan pilihan - yg mana terbaik, adalah DIA Yang Maha Esa. Wallahu'alam.

Bro, selamat menjalani pilihan yang dipilih. Er .. bila nak buat entri yang lebih panjang dari tajuknya? Hehehe...

 

Isnin, Februari 16, 2009 10:36:00 PG, Blogger achik

"Kadang-kadang. Ini bukan pilihan tapi harus dijalani."

betul tu.

 

Isnin, Februari 16, 2009 10:54:00 PG, Anonymous ayumkay

salam JP :)

yang bukan pilihan mungkin itu yang terbaik. DIA Maha Mengetahui.. kita redha & pasrah, semoga kebaikan menjadi milik kita.

 

Isnin, Februari 16, 2009 11:15:00 PG, Blogger HABIHA69

tak kiralah apapun tajuk cerita yang nak Kang JP ceritakan saya tetap merindui semua cerita-cerita itu panjang atau pun pendek tidak menjadi hal..apa tafsirannya pun tak kesah...ku tetap merindui mu...waras kang?

 

Isnin, Februari 16, 2009 1:01:00 PTG, Blogger Penoreh

episod menanti penawar

 

Isnin, Februari 16, 2009 1:37:00 PTG, Blogger ez

emm..maksud tersurat tp makna yg tersirat..

 

Isnin, Februari 16, 2009 2:00:00 PTG, Blogger ~ yus ~

perghh....sungguh tersirat disebalik yg tersurat.

Rindu juga nak baca cerita2 dari BP yang penuh berjiwa.

 

Isnin, Februari 16, 2009 3:05:00 PTG, Blogger AZWA

Kadang-kadang. Ini bukan pilihan tetapi sememangnya kita tiada pilihan.

bizi banget ker BP??

 

Isnin, Februari 16, 2009 3:57:00 PTG, Blogger BuRuuj

ya..tp sebenarnya itulah pilihan terbaik dari tuhan tanpa kita sedari. Pun begitu, diharap anda tetap bersyukur;)

 

Isnin, Februari 16, 2009 5:36:00 PTG, Blogger muor76

ade bende kite nak.. tapi kite tak dpt..
ade bende yg kite pilih.. tapi pade org lain ape yg kite pilih tu tak best
ade bende yg kite tak nak.. tapi tu ler yg kite dpt
ade bende yg kite tak pilih.. tapi ade org lain yg memandai memilihkan untuk kite..
setiap sesuatu ade yg tersembunyi.. ape yg tersembunyi takkan kite jumpe kalo kite tak carik

bapak aku pesan kalo nak pilih isteri jgn pilih betine pilih ler pompuan..

lagi satu kalo nak beli ikan kat parit jawa.. tak yah pilih pilih.. selalunye ikan kat situ ikan fresh... heheheh

 

Isnin, Februari 16, 2009 7:24:00 PTG, Anonymous cikin

moga pilihan itu adalah yg terbaik.

 

Isnin, Februari 16, 2009 7:42:00 PTG, Blogger meen

ya..moga itu pilihan yg terbaik

 

Isnin, Februari 16, 2009 9:56:00 PTG, Blogger addyaholix

kita sentiasa punya pilihan. tapi kadang-kadang pilihan yang kita ada buat kita cuma mampu memilih jalan tengah. antara memilih dan tidak.

 

Isnin, Februari 16, 2009 10:40:00 PTG, Blogger ~tuah.rimbun~

kehadapan saudara JP

saya doakan semuga kehidupan awak dicucuri Rahmat
dan dipenuhi berkat..

Allah sayang dengan orang2 yg sabar..

 

Isnin, Februari 16, 2009 10:56:00 PTG, Blogger Mek Na

semuanya telah tertulis...

 

Selasa, Februari 17, 2009 8:36:00 PG, Anonymous Sastri

setuju dengan pesanan bapa muor... pesanan mbah sas plak, kalau pilih suami pilihlah lelaki sebenar, bukan jantan... :p

 

Selasa, Februari 17, 2009 8:51:00 PG, Blogger Pa'chik

ko kena sunat lagi sekali ke?

ekekeke....

 

Selasa, Februari 17, 2009 9:36:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Sas,
Memang, dan agak subjektif dan komplikated kot. Terpulang kepada perspektif masing-masing untuk memaknakannya. :)


En YB,
Betul En YB. Lakukan yang terbaik. Dan ikhlas.


Insan Biasa,
Betul. Calon yang menang dalam pilihanraya itupun bukan semestinya manusia yang terbaik, misalnya.


Kak Mar,
Alhamdulillah, saya baik-baik saja. Doa saya untuk kak Mar juga. Semoga Tuhan mempermudahkan segala urusan kak Mar [dan suami].


Cik Lah,
Mengko-mengkolah nek sempet, aku tulis cerito seng dowo-dowo yo…. :D

Nonie,
Apa kau ingat aku buat-buat sibuk ke? Macam kau tak tau kerja aku macamana. Hehehe!

Deen,
Memilih biar ikut rasional, bukan emosional.
Eh! Bukan dah selalu aku buat entri yang lebih panjang dari tajuk ke?


Achik,
Betul! Betul! Betul! [kamu dah tengok filem Geng – Upin & Ipin ke belum? Hehehe]

Ayu mkay,
Waalaikumusalam :)
Ya. Usaha, doa dan tawakal. Selainnya kita serahkan pada Dia. 

Kang Ustaz Habiha,
Yang penting asal berjiwa. Ora ngono kang ustaz? Hehehe!
Alhamdulillah, waras kang ustaz. Mugo-mugo kang ustaz nang kono pun apik-apik wae, dilindungi Allah


Penoreh,
Kadang-kadang penawar yang mujarab ada di dalam diri sendiri. :)


ez,
Kamu bebas untuk mentafsirkannya, terpulang, ikut perspektif kamu sendiri. :)


Yus,
‘Pilihan’ itu sangat luas pengertiannya. Kan? Memilih apa yang nak dimakan tengahari ini, misalnya :D
InsyaAllah. Bila ada kesempatan nanti Yus...


Azwa,
Tidak memilih apa-apa itu juga satu pilihan. Kan?
Nak kata terlalu sibuk sangat, tak juga. Tapi lebih-kurang sibuk jugalah. :)


Buruuj,
Alhamdulillah. Terpilih untuk terus bernafas di bumi Tuhan inipun sudah satu nikmat.


Mak Su,
Samada untuk keliru atau tidak, itu pilihan Mak SU. :D


Muor,
Hehehe! Kau dah mentafsir 27% dari isi entri aku.

Kehidupan. Macam itulah. Tak semua yang kita nak dalam hidup, kita boleh dapat Muor. Bersyukur saja-lah apa yang kita ada. Sekurang-kurangnya Tuhan masih member kita pilihan, dari tiada pilihan langsung.

Hehehe!


Cikin,
InsyaAllah. Dia maha mengetahui.


Meen,
Ya. InsyaAllah.


Addyaholix,
Betul. Dan memilih untuk tidak memilih apa-apa itu juga satu pilihan.


Tuah,
Terima kasih.
Ameen. Semoga Tuhan juga merahmati dan memberkati kehidupan kamu.


Mek Na,
Segalanya menyimpan hikmah.


Sastri,
Ya. Ya. Betul. Dan pastikan perempuan dan lelaki yang sejati. Auw!

Ekekeke [pinjam ketawa Pa’chik]


Pa’chik,
Cheh! Aku kena buat pilhan la, nak tolak Skyline aku atau upgrade je. Hahaha!

Weh! Apasal aku tak boleh komen blog kau ek.

 

Selasa, Februari 17, 2009 12:18:00 PTG, Blogger Zabs

Salam BP,
Ada perkara yang kita tak suka tapi baik untuk kita dan ada perkara yang kita suka tapi tak baik untuk kita.

 

Selasa, Februari 17, 2009 1:33:00 PTG, Blogger Masy

pasrah. itu ayat pendeknye. hehe

 

Selasa, Februari 17, 2009 1:51:00 PTG, Blogger ainzoo

Pasraj jugak...kadand2 jangan disangkat yang luka itu sakit...ada hikmat disebaliknya.terpulang pada tuan ampunya

 

Selasa, Februari 17, 2009 4:06:00 PTG, Blogger aNIe

Hmmm...dengan hanya sebaris ayat...banyak yang boleh ditafsirkan...

 

Selasa, Februari 17, 2009 6:14:00 PTG, Blogger inna hayati

saya memilih untuk membaca entri pendek ini.

 

Rabu, Februari 18, 2009 1:58:00 PG, Blogger A t i Q a h

Makanya, teruskanlah hingga mencapai apa yang termampu. Selamet yo.

 

Rabu, Februari 18, 2009 3:50:00 PG, Blogger Pa'chik

mana ku tau... heheh... kadang jskit tu... tidak berapa sehat kot... :P

oooo... ingat nak sunat sekali lagi... ekekeke...

tukar yang lain la plak... yang praktikal untuk orang yang bakal berkeluarga ke.. :P

 

Rabu, Februari 18, 2009 11:48:00 PG, Blogger KAMATO

tapi memang senang nak baca...

 

Khamis, Februari 19, 2009 6:55:00 PTG, Blogger zizie ali

entri ni mungkin sudah diedit 100 kali. sesudah dipotong sana sini, inilah hasil akhirnya.

 

Jumaat, Februari 20, 2009 9:53:00 PG, Blogger Rush Murad

kadangkala... kita tidak mempunyai pilihan..... bolos saja dinding ituuuu......

 

Sabtu, Februari 21, 2009 12:31:00 PTG, Blogger achik

tak berkesempatan nak tgk upin & ipin.. kena beli VCD je la nanti :)

 

Sabtu, Februari 21, 2009 2:49:00 PTG, Blogger umar_skyscooter

Aslkm,salam ziarah.erm nice blog.erm nak jmput tuan rumah atau sesape je ke blog sye ni di http://chipmunk18.blogspot.com ,,,jgn lupe linkkan blog ni yer,ok thanks n bye

 

Sabtu, Februari 21, 2009 4:20:00 PTG, Blogger zino

kalau bukan pilihan tapi kena lakukan.. terus lakukan sehingga ada pilihan lain ..

 

Selasa, Februari 24, 2009 6:18:00 PTG, Anonymous jowopinter

Zabs,
Waalaikumusalam tuan.
Betul tuan. Pada akhirnya, segalanya tetap ada hikmah yang tersembunyi.


Masy,
Ya.


Ainzoo,
Betul!


Asuhara,
:D


Kak Lady,
Itulah, luas tafsirannya, sampai tak tertafsir, kadang-kadang. :)


Inna,
Terima kasih.


Tiqah,
Yo-lah.


Pa’chik,
Aku diharamkan akses Haloscan kau kot.
Hahaha!
Tak apa. Boleh simpan buat kenangan. Hehehe!


Kamato,
:)


Zizie,
Tak ada-lah sampai 100 kali. Dalam 27 kali saja.


Rush,
Tidak punya pilihan itu pun pilihan juga Rush. :D


achik,
Pastikan yang ori tau!


Umar,
Waalaikumusalam. Terima kasih sdr. InsyaAllah.


Zino,
Betul. Walau bukan plihan, tetap kena lakukan yang terbaik.

 

Rabu, Februari 25, 2009 9:37:00 PG, Blogger Bunga Rampai

Maka bersabarlah! Itu lebih baik dan mendekatkan dirimu kepada taqwa.

Salam BP, moga dalam tenang jua :)

 

Jumaat, Februari 27, 2009 9:35:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

BR,
Salam BR,
Ya, sabar dan pasrah. Itu kuncinya. :)
Moga BR pun dalam tenang jua.


Kadok,
Dah boleh bernafas-lah sedikit :D