Isnin, Mac 02, 2009
27hb Feb – 1hb Mac 2009. Tiga hari yang berjiwa. Saya pulang ke ibukota. Atau berada sekejap di ibukota secara tepatnya.
Dah tua-tua pun nak tiup-tiup lilin bagai. Hahaha! Kek Coklat Chip Walnut dari Resepi Rahsia. [Tiga lilin. 3 lilin x 9 tahun = 27 tahun. Jangan percaya. Hahaha!] Terima kasih kepada Puteri Kraton atas sumbangan kek. Makan tengahari rasmi di Rumah Makanan Sunda, KLCC. [No pork, no lard, halal] Tapi saya agak terkilan sedikit sebab lodeh kesukaan saya sudah kehabisan.

Menziarahi Dino Trek di Petrosains. Ada seekor dinosaur tengah gelak sampai tergolek-golek bila saya datang. Entah apa yang kelakar sangat entah. Tapi memang comel sungguh.

Oh ya. Saya juga berkesempatan bertegur sapa dengan Pak A. Samad Said, idola saya di Kinokuniya, KLCC sewaktu beliau sedang asyik memilih buku.

Malam [27+1]hb Februari 2009. Konsert Alam Muzik M Nasir. Istana Budaya, KL. Konsert yang saya tunggu-tunggu sekian lama. Sememangnya saya jarang ketinggalan menyaksikan konsert-konsert Sifu sebelum ini. Apa lagi yang mampu saya katakan. Saya tak punya kata-kata untuk menghuraikan segalanya. Konsert yang penuh berjiwa. Hebat dan mengasyikkan. Biarpun saya kunjungi Istana Budaya malam itu dalam situasi yang agak kurang selesa pada mulanya bila diduga dengan mukus cair yang semacam enggan berhenti mengalir dari rongga hidung saya dan batuk-batuk nakal yang sesekali menyengat, tapi melihat kelibat Sifu segalanya itu bagai terusir jauh. Ya, saya cukup puas. Persembahan yang nyata mewarnai cakrawala pemikiran saya, membius jiwa saya. Saya tenggelam dalam getar-getar keasyikan. Dan malam itu terasakan begitu cepat berlalu. Terima kasih Sifu. Terima kasih Puteri Kraton yang sudi menghadiahkan pas masuk X27 yang eksklusif itu. Saya sayang kamu Sifu. Kamu menjadikan tarikh 27hb Februari 2009 saya penuh jiwa. Sarat dengan makna. Sesungguhnya.

Cuba teka siapa jejaka ini? Clue-nya, beliau seorang jejaka yang sangat pemalu. Hahaha!
Buah tangan dari Konsert Alam Muzik M Nasir. Kemeja -T hitam, kole dan pad tetikus. Yang eksklusif dan berjiwa. Jika kamu peminat tegar Sifu, saya amat memahami jika kamu merasa cemburu melihat buah tangan ini.

TTFN

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 3/02/2009 12:27:00 PTG. |


42 Ulasan


Isnin, Mac 02, 2009 1:10:00 PTG, Blogger addyaholix

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

 

Isnin, Mac 02, 2009 1:12:00 PTG, Blogger addyaholix

bahagia kan bila dihargai. saya tunggu hari itu sampai untuk saya bang. walaupun penghargaan buat saya itu cuma secebis senyum.

kita serupa. lelaki urban yang pemalu. haha!

dan saya langsung tak cemburu. kerna saya bukan peminat tegar sifu. tapi saya peminat lagu-lagunya. =)

 

Isnin, Mac 02, 2009 2:32:00 PTG, Blogger achik

seb baik saya bukan peminat tegar m.nasir.. ;)

 

Isnin, Mac 02, 2009 2:42:00 PTG, Blogger nickmenza

serius jeles beb. tanya pada kawan media ofis ni, tiket sold out

 

Isnin, Mac 02, 2009 2:54:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

wah best tur... penuh dengan aktiviti... saya pun suka bangat sifu M Nasir suara dia aduhai..... lemak merdu...

 

Isnin, Mac 02, 2009 3:18:00 PTG, Blogger cikceriacorner

eppy belated besday..bestnye mkn kek..mkn berdua ye kek tu?mcm x abis aje..hehehe..meh le bg kat kitaorg plak..hehehe..m.nasir suara memang power..n setiap liriknya penuh makna tersirat n tersurat..memang best!

 

Isnin, Mac 02, 2009 3:35:00 PTG, Blogger kad0k.

happy belated birthday bro..semoga dipermudahkan segala2nya..:)

 

Isnin, Mac 02, 2009 3:44:00 PTG, Blogger Masy

epy blated bday.. syoknye!~

 

Isnin, Mac 02, 2009 4:00:00 PTG, Blogger asuhara sue

sifu mmg power, walaupun saya cuma dapat tiket di tingkat 3 ( sbb konon ingatkan tiket mahal lambat habis!lepas tu, padan muka!)saya paling2 terbuai lagu keroncong untuk ana dan suatu masa...koyok kerungu nang cd!

 

Isnin, Mac 02, 2009 4:02:00 PTG, Blogger MOKCIK AZWA

waduh waduh...jejaka pemalu tengah meniup lilin gittewww...

saya suka sifu...sib baik tak terjeles nengok buah tangan itteww...huhuhuhu

 

Isnin, Mac 02, 2009 4:03:00 PTG, Blogger NONIE AZIZ

macamana bila aku kira umur ko jadi 39 ha? kakakaka....

oooo...Ko tak nak jemput aku kenduri ko...tak pelah cancellah...aku ingat baru nak hadiahkan Ferrari kat ko...lalalala :p

 

Isnin, Mac 02, 2009 5:39:00 PTG, Blogger aNIe

Hmmm...belum terlewat kot untuk mengucapkan SELAMAT HARIJADI untuk BP...

Akak ni bila cik abang ade...jarang sgt dpt beronggeng di alam maya...

Memang jeles tgk buah tangan tu...

 

Isnin, Mac 02, 2009 7:31:00 PTG, Blogger zino

kalau dah tau femalu tak usah le letak gambar hehe

 

Isnin, Mac 02, 2009 10:25:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Ahaa..kak Mar sangat jeles melihat mug itu hahaha!

 

Isnin, Mac 02, 2009 11:21:00 PTG, Blogger A t i Q a h

besar sangat petak empat segi di muka tu. cuba kecik kan sedikit. ehehe.

 

Isnin, Mac 02, 2009 11:49:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Daulat! Dirgahayu buat mu ... Walau telah lewat ... Moga akan terus sentiasa bersemayam dengan aman di atas takhta ...

 

Selasa, Mac 03, 2009 10:26:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Addyaholix,
Kebahagiaan itu sangat subjektif. Bukan cuma terpancar di mata tapi juga dari dalam dada. Dan datang dalam pelbagai bentuk dan wajah. InsyaAllah, akan sampai juga masanya buat kamu.

Malu tapi mahu. Hahaha!

Kamu minat siapa? Siti Nurhaliza? Hahaha!


Achik,
Kamu peminat tegar Tomok kan? Hehehe!


nickmenza,
Ha’ah. Sold out.


Seri,
Suara hebat. Lagu dan lirik berjiwa. Hidup Sifu!


Ez,
Terima kasih. Kek ada lagi kalau nak. Meh alamat. Hahaha!
Hidup Sifu!


Kadok,
Terima kasih Kadok. Ameen. :)


Masy,
Terima kasih Masy :)

 

Selasa, Mac 03, 2009 10:31:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Asuhara,
Saya kalau boleh nak datang tengok ketiga-tiga malam. Baru puas.
Saya suka kesemua lagunya. Tapi paling terusik dengan lagu Sentuhan Listrikmu dan Suatu Masa itu-lah. :D


Azwa,
Hehehe.
Sifu memang hebat!


Nonie,
Kau salah kira tu Nonie. 49 yang betulnya. Hahaha!
Oklah, aku jemput kau. Tapi aku tak nak Ferrari. Aku nak Nissan Skyline GTR-35 yang terbaru tu. Boleh? Hahaha!


Kak Lady,
Terima kasih kak lady.
Owh. Cik Abang ada di Malaya, patutlah. Hehehe.


Zino,
Malu tapi mahu. Hehehe!


Kak Mar,
Mug jer? Hehehe!


Tiqah,
Masa post semalam petak itu memang kecil, lama-lama jadi besar. Mengembang kot. Hehehe!


Picha,
Terima kasih. :)
Ameen.

 

Selasa, Mac 03, 2009 11:22:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

ko tak nak Ferrari? nak gak skyline baru tu?..oklah aku bagi model jelah...pasal stok kat rumah aku ada Ferrari je...kakakaka

 

Rabu, Mac 04, 2009 2:07:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

i. asek kek yang sama, kita ubah selera la plak kan? :p

ii. sambal belacannya memang sejibik macam arwah moyang wat (dah dia pun memang orang sunda) :)

iii. tak puas la tengok dinosaur kat situ... sikit sangat... takde pun pterodactyl... :p

iv. konsert yang sangat menghiburkan... :D

v. err... kalau ole-olenya m nasir sendiri, saya pun nak... keskeskes... :p

 

Rabu, Mac 04, 2009 3:41:00 PTG, Blogger Unknown

selamat hari lahir. semoga lebih bijak menguruskan kehidupan d masa depan dan juga BILA MAU BAGI KAMI MAKAN NASI MINYAK NI BRO!!

 

Rabu, Mac 04, 2009 4:00:00 PTG, Blogger BuRuuj

selamat hari ulangtahun kelahiran;)

Allah selamatkan kamu (2x)
Allah selamatkan kamu sekeluarga
Allah selamatkan kamu.

Selamat berbahagia. Teringin untuk bertemu kamu! hehe

 

Rabu, Mac 04, 2009 5:59:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

nonie,
Model pun model-lah. Tapi yang skala 1:24 tau. :p


Sas,
i. Pun sungguh sedap kek itu, asalkan berasaskan coklat, ok-lah. :D
ii. Asal no pork, no lard dan halal, ok-lah. :p
iii. Tp dinosur tergolek itu juga yang paling cute. Hehehe.
iv. Konsert bernyawa dan berjiwa. :)
v. :p


Amora,
Terima kasih Amora. InsyaAllah.
SAYA TAK MAKAN NASI MINYAK, KOLESTEROL. Nasi ambeng boleh? Hahaha!


Buruuj,
Terima kasih Buruuj,
Ameen.
Ameen.
Ameen.
Ameen.

Bertemu saya? Saya bukan selebriti. Hahaha!

 

Khamis, Mac 05, 2009 1:29:00 PG, Blogger Unknown

nak layan sifu tapi tiket sold out.
aduss..

oh, selamat hari lahir!

 

Khamis, Mac 05, 2009 8:02:00 PG, Blogger HABIHA69

salam kang JP... wah...ada tiup-tiup lilin tu....tahniah lah untuk kang JP...manisnya janggut sejemput ittew....sesuai untuk jejaka pemalu tu kan..kan...

 

Khamis, Mac 05, 2009 8:55:00 PG, Blogger Bunga Rampai

Jejaka yang pemalu tapi manis wajahnya!

Bila pulak nak potong kek pengantin? ;)

Salam BP :)

 

Khamis, Mac 05, 2009 10:20:00 PG, Blogger ZABS

Salam BP@JP,
Happy Belated Birthday ya. Terlewat pula kemari. Datang ke KL untuk tujuan 3 in 1 ke. Semoga trus ceria. InsyaAllah.

 

Khamis, Mac 05, 2009 12:20:00 PTG, Blogger Kerp (Ph.D)

salam wak Purp,

maaf, lama ta jenguk. saje drop by nak renew silaturrahim. sebenarnya mmg lama dah tau jejaka tu paling pemalu orangnya.....baca blog kak dalilah mengesahkannya, dan bukan sekadar mitos...hehehe...

 

Khamis, Mac 05, 2009 1:17:00 PTG, Blogger Butaseni@Wan Raja

selamat hari jadi wak!hehehe
cis!aku tak dapat p tengok!:(

 

Khamis, Mac 05, 2009 1:33:00 PTG, Blogger Mak Su

selamat hari jadi, 27 tahun
:)

 

Khamis, Mac 05, 2009 5:36:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Kel@mbu,
Owh. Aku simpati yang amat. Aku faham perasaan kau.
Terima kasih Kel@mbu. Senang-senang jumpa lagi di Maskara. Ahaks!


Kang Ustaz Habiha,
Waalaikumusalam kang ustaz,
Terima kasih kang.
Janggut pun malu-malu juga nak tumbuh kang. Hehehe!


B Rampai,
Mana tau manis? Hehehe!Terima kasih....
InsyaAllah. :)

Waalaikumusalam BR...


Tuan Zabs,
Waalaikumusalam tuan.
Terima kasih tuan. Ameen. Doa saya untuk tuan sekeluarga juga. :)


Kerp,
Waalaikumusalam....
Terima kasih ingat lagi untuk singgah ke sini bro’. :)
Hehehe! Kak Dalilah dah berjumpa, bro’ bila lagi agaknya ek? Hehehe!


Fiq,
Terima kasih.


Butaseni,
Terima kasih bro’
Aku simpati.... Tak apa lain kali [entah berapa tahun lagi-lah agaknya ya] ada lagi....


Butaseni lagi,
Ameen. :D


Mak Su,
Terima kasih Mak Su :)

 

Khamis, Mac 05, 2009 6:29:00 PTG, Blogger meen

Happy Belated B'day BP..hmmm 'baru' 3 batang lilin ya..?hihi

 

Khamis, Mac 05, 2009 8:29:00 PTG, Blogger Pegawai Khalwat

Arghhh... aku tension tak dapat tengok konsert dia!

 

Khamis, Mac 05, 2009 11:43:00 PTG, Blogger DeeN

Er..
Aku tak nak cakap banyak, sebab aku jaki melihat mug itu. Walopun aku bukan peminat tegar sifu, tp mug itu tetap menjadi pojaan hatiku! Keskeskes!

Er..
Kalo tiada tampalan putih di bahagian muka, tentu aku dah kenal siapa jejaka pemalu itu yg berusia 27 tahun itu. Selamat menyambut tahun kelahiran yang seterusnya (maksudnya panjang umur lah tu!)

 

Jumaat, Mac 06, 2009 2:05:00 PTG, Blogger Azram

Happy belated birthday JP, apa lagi hadiah dr Sastri selain dari kek? Tertunggu-tunggu kartu jemputan dari kalian berdua sebenarnya, lambat lagi ke?

 

Jumaat, Mac 06, 2009 4:01:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

aku tak percaya 3 X 9. ni mesti 3 X 11 ataupun 3 X 17. hahaha.

*jangan marah eh BP. ;)

 

Jumaat, Mac 06, 2009 5:20:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Meen,
Terima kasih. Apa yang ‘baru’ itu Meen? Hehehe.


Pegawai,
Aku faham. Aku mungkin 77 kali tensi agaknya kalau tak dapat tengok hari itu.....


Deen,
Ada mug lagi kalau kau nak. Tapi mug gambar lain-lah. Hehehe!

Aku kan sangat pemalu. Kena-lah tutup muka. Hahaha.
Ameen.


Azram,
Terima kasih Azram. Hadiah yang paling berharga [sangat tak ternilai sebenarnya], paling bermakna dan paling berjiwa ---> Pas masuk eksklusif ke konsert Sifu. :)

InsyaAllah. Doa-doakan... :)


Cikin,
Hahaha! Percaya jangan tak percaya. Hahaha!

:p

 

Sabtu, Mac 07, 2009 2:14:00 PTG, Blogger Yana Ismail

salam kenal..;)huhu happy belated birthday...huhu,,sodap nye kek tu..huhu

 

Ahad, Mac 08, 2009 1:54:00 PTG, Blogger NJ@Goboklama

Pernah buat kole untuk kelab M.Nasir pada 13 tahun yang lepas. Sayangnya tak dpt simpan walau sebiji sbb yg ada dlm.koleksi dah pecah :(

 

Ahad, Mac 08, 2009 9:33:00 PTG, Blogger arsaili

salam bro...kalau saya muka hilang cepat jer comment...tu 2x5 wei ahahaha....besnya makan nihhhhh..bila mau belanja?

 

Isnin, Mac 09, 2009 5:19:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Princess Liyana,
Terima kasih. :D


NJ,
Saya masih simpan semua tiket-tiket konsertnya :D


Arsaili,
Waalaikumusalam sdr. Saya tak apa, saya kan pemalu. Hehehe!

Bila nak turun KL lagi? :D