Isnin, November 30, 2009
30hb November 2005 - 30hb November 2009.

Baru 4 tahun.

Kanak-kanak yang mencecah umur 4 tahun biasanya sudah agak petah berkata-kata, sudah boleh diajak untuk berfikir sedikit-sedikit, akalnya juga sudah boleh dirangsang kecerdasannya. Itu manusia, kalau blog? Hmmm....




[Agaknya kalau ditakdirkan blog ini tidak dilahirkan, sejarah hidup saya mungkin bukan seperti sekarang. Agaknyalah. Tentu lain pahit dan manisnya, berbeza suka dan dukanya, tak sama terang dan gelapnya. Tuhan sudah menciptakan segalanya lalu jadilah sebahagian dari riwayat hidup saya seperti yang ada pada hari ini.

Terima kasih Tuhan. Saya masih belum mahu berhenti untuk 'bercerita' lagi]

TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 11/30/2009 03:30:00 PTG. |


20 Ulasan


Isnin, November 30, 2009 3:57:00 PTG, Anonymous achik

teruskan bercerita :)

 

Isnin, November 30, 2009 4:11:00 PTG, Blogger Water Lily

Betul tu, teruskan bercerita!

Blog WL itu 'hidup', kerana tertarik dengan gaya kamu bercerita.

Salam dan selamat ulangtahun. Benar, blog kadang menukar landskap hidup kita. Kadang berbunga,kadang berpaya :)

 

Isnin, November 30, 2009 4:11:00 PTG, Blogger Masy

selamat epy bday blog BP.. teruskan bercerita.. sile2.. sy baca :)

 

Isnin, November 30, 2009 4:17:00 PTG, Blogger xiiinam

Selamat ulang tahun blog Jowo Pinter...
Blog Jowo pinter antara blog awal saya kunjungi kerana 'Ke-jawe-rannye!'
Jowo Pinter antara pencatat komen pertama di xiiinam751.blogspot...dan ucapan pertama Jowopinter untuk xiiinam adalah;
"Selamat datang ke dunia blog. Berhati-hati semasa berblog!"

Semoga panjang umur blog ....dan tuan rumahnya!

 

Isnin, November 30, 2009 11:08:00 PTG, Blogger DeeN

Selamat ulangtahun ke 4 Jowopinter! Semuga terus bercerita sehingga 14 tahun lagi, ataupun sampai 40 tahun. Siapa tahu kan! Jika tuan empunya blog di anugerahkan kesihatan yg baik, dipanjangkan usianya!

Selamat utk semuanya!!!!!

 

Isnin, November 30, 2009 11:51:00 PTG, Blogger Lan Rambai

Tahniah sebab masih mampu bercerita selepas 4 tahun ni.... dan 4 tahun jugak aku menunggu jemputan kawin dari ko (tatau ahh kalau ko ni sebenarnya dah lama kawin hehehe)

 

Selasa, Disember 01, 2009 9:08:00 PG, Blogger Rajuna

kalau Kang tak ada
kira tak ada otai jawa kat blog2 ni.
kalau tak ada budak2 jawa lain memang buat perangai!!


hahaha

 

Selasa, Disember 01, 2009 11:13:00 PG, Blogger Pa'chik

Kanak-kanak yang mencecah umur 4 tahun biasanya sudah agak petah berkata-kata, sudah boleh diajak untuk berfikir sedikit-sedikit, akalnya juga sudah boleh dirangsang kecerdasannya. Itu manusia, kalau blog? Hmmm....

>>>>

wa tengok blog lu makin malas nak menyembang dude... kikiki.. :P

 

Selasa, Disember 01, 2009 2:14:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Achik,
Ye... InshaAllah.


Kak Mar,
'Hidup' blog Waterlily!

Terima kasih. Kadang indah, kadang gundah.


Masy,
Trimas!


CkLah,
Terima kasih.

Dalam berhati-hati pun 'terkena' juga kadang-kadang, kan...

Ameen.


Deen,
Trimas! Ameen. Dapat sampai 27 tahun lagi pun kira ok...


Lan,
Terima kasih Lan. Pandailah kau...

[Bila nak ngeteh lagi Lan?]


Rajuna,
Meh tak jotos endase bocah-bocah kuwi......

 

Selasa, Disember 01, 2009 2:18:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Pa'chik,
Budak-budak macam itulah.... emak bapak tegur sikit dah merajuk.. tak nak bercakap... :p


Asuhara,
A'ah. Wis keneng disunati...

 

Rabu, Disember 02, 2009 7:19:00 PG, OpenID tuantanah

Selamat ulang tahun!

Lamanya tak mampir ke mari.

 

Rabu, Disember 02, 2009 8:53:00 PG, Blogger TokNabe

4 Tahun.. dah boleh daftar tadika KEMAS. Boleh belajar nyanyi2, ngaji2. hehe.

Selamat ulang tahun blog BP.. jangan berhenti bercerita lagi.

 

Rabu, Disember 02, 2009 11:31:00 PTG, Blogger Yunus Badawi

Komen saya lebih kurang mcm komen ckLah. Hidup blog JP! Hidup Jawa!!! hehehe

psst - kemana pergi pengomen pertama awak dulu tu. Hampir setiap n3 dia akan jadi pengomen pertama.

 

Jumaat, Disember 04, 2009 2:30:00 PTG, Anonymous halogamora

wah anniversary rupanye, semoga lebih dewasa. psst... jgn berhenti yeee :)

 

Isnin, Disember 07, 2009 11:28:00 PTG, Blogger seri

Tahniah... Martabatkan kandungan tempatan yang best-best gitu... hidup Blog jowopinter!!

 

Selasa, Disember 08, 2009 7:26:00 PTG, Blogger arsaili

salam bro..tahniah sempena ulang tahun..teruskan menulis yea

 

Khamis, Disember 10, 2009 10:45:00 PG, Anonymous Jowopinter

Tuan Tanah, Tok Nabe, YB, Hambali, Halogamora, Seri, Arsaili, juga kawan-kawan pembaca senyap

Terima kasih!

InshaAllah... Harap-harap blog ini terus panjang usianya.

 

Sabtu, Disember 19, 2009 10:08:00 PTG, Blogger Bunga Rampai

Salam BP,

Teruskan berkongsi cerita. Tentu ramai yang mendapat manfaatnya.
Tahniah dah 4 tahun!