Sabtu, April 26, 2008
Saya bengang yang sangat ekstrim pagi ini. Angin meresap ke seluruh tubuh saya. Tak tahu kenapa. Fikiran saya sangat semak. Otak panas berbahang. Seperti ada asap keluar dari segala rongga, hidung, celah-celah mata, dan telinga. Berkepul-kepul.

Saya sempat bersarapan dengan tujuh biji telur ayam kampung separuh masak. Juga secangkir air Milo panas bersuhu seratus darjah celcius. Kemudian saya bersenam. Push up seratus kali, sit up seratus kali dan mengangkat dumbbell seratus kali juga. Kemudian saya ke pejabat. Saya memandu sangat laju pada pagi ini. 177 kilometer sejam! Padahal jalan sangat basah dan licin. Selalu-selalunya saya sampai di pejabat dalam masa 47 minit, tapi pagi ini dalam 17 minit sahaja sudah sampai. Memang laju gila saya memandu pagi ini!

Keluar dari kereta, saya merogoh-rogoh kocek seluar dan beg tangan hitam saya, tercari-cari anak kunci pejabat. Arghhh! Celaka sungguh! Tertinggal di rumah pula. Nasib baik kunci kereta tidak tertinggal di rumah sekali. Saya tidak sempat berfikir cara lain. Saya terajang pintu pejabat itu sekuat tenaga kaki dan hati saya. Pintu itu terkopak. Seorang makcik dobi yang kebetulan lalu di kaki lima hadapan ofis saya itu terkujat, lalu berhenti dan memandang saya.

"Apa pandang-pandang ……? Makcik dah puas hidup?" Saya sergah makcik yang tak berdosa itu. Makcik itu tak sempat melatah seperti selalu-selalunya. Dia cepat-cepat berlalu pergi.

Kebetulan, seorang eksekutif saya, Suzilla Salam namanya, pun baru sampai. Dia menikus, tak terkata apa-apa.

"Apa pasal ko datang lambat dari aku. Ko nak kerja ke tak ni?" Saya maki dia di situ juga, padahal pagi masih awal lagi, jam baru 7.47 pagi.

"Saya....saya......." Menggigil-gigil dia.

"Sudah! Kalau ko datang lambat lagi, mampus ko aku kerjakan nanti" Saya meludah ke lantai. Kemudian cepat-cepat dia mengambil mop mengelap air ludah saya itu.

Saya terus ke bilik saya di tingkat atas. Saya mengeluarkan komputer riba saya dari beg tangan hitam saya. Arghhh! Tak boleh dihidupkan pula. Masa inilah nak rosak! Geram sungguh! Saya terus hempas komputer riba saya itu ke lantai. Sekuat hati. Komputer riba itu bersepai. Baterinya patah dua, terpelanting kira-kira lima meter.

"Kenapa ni encik Qusnan Munazarif" Izhar Sulaiman, penghantar surat saya yang baru sampai menegur saya.

"Ko apa sibuk-sibuk nak tau ha? Ko boss ke aku boss? Apa pasal ko panggil aku nama penuh? Nanti orang tau la bodoh!!!" Seperti mahu terkeluar anak tekak saya. Saya membeliakkan mata saya besar-besar kepadanya. Kemudian saya tonyoh-tonyoh dahinya.

"Tak la encik Qusnan Munazarif, macam ada yang tak kena ni….Dari encik hempas komputer itu, baik bagi pada saya….." jawap Izhar Sulaiman. Eh! Berani sungguh dia menjawap.

"Ko jangan nak cari pasal dengan aku…. dan sekali lagi..... kau sebut nama penuh aku, aku bunuh ko nanti.......!" Saya terus meluru dan menerkamnya.

Saya cekik lehernya, saya cucuk kedua belah matanya. Saya tumbuk, terajang, dan belasah dia cukup-cukup. Kalaulah Mark Dacascos dan Jet Li melihat, tentu mereka berdua kagum dengan kegagahan saya. Darah mengalir deras dari lubang hidung dan matanya. Kemudian saya biarkan dia. Dia terkulai di atas lantai. Entah pengsan, entah sudah meninggal....... Peduli apa saya.....

.

Mengarut, gila dan brutal sungguh watak saya dalam cerita fiktif itu kan....?

TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 4/26/2008 03:07:00 PTG. |


62 Ulasan


Sabtu, April 26, 2008 4:19:00 PTG, Blogger Lily Abdullah

Salam Purp,

Ini bukan cerita betul-betul kan? Ini cubaan aje kan? Tak mustahil juga jadi betul-betul jika tidak dikawal. Kita kan manusia biasa aje dik.

(Doa: ini bukan betul-betul). Fiktif semata :D

 

Sabtu, April 26, 2008 4:51:00 PTG, Blogger Pa'chik

ko mimpi hapa ni dude... hahah...
makan telur sampai tujuh bijik ni... ko nak kawen eh? ekekek...

 

Sabtu, April 26, 2008 4:51:00 PTG, Blogger azie

ala kang.ingatkan cerita betul tadi..gila punya brutal tak hengat dunia.makcik yg lalu pun jadi mangsa,huhuhu.

btw, ur full name sounds nice:p

 

Sabtu, April 26, 2008 6:02:00 PTG, Blogger A t i Q a h

Tujuh biji telur tu!
Bateri laptop patah dua?
Banyaknya nombor 7!
Entah-entah Kak Sastri nanti dapat hantaran sama macam Juliana Banos.
Hahahaha

 

Sabtu, April 26, 2008 6:57:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

uish..entri kategori 18PL ni. penuh elemen ganas. sabar dude. moga itu cuma satu ilusi bukan realiti.

*Apepun, Hidup 7! :D

 

Sabtu, April 26, 2008 8:10:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

kenapa tidak ko habiskan imaginasi ko BP? ko ditangkapkah? terlepaskah? ditembak poliskah?hahaha...aku sgt terhibur...:p

 

Sabtu, April 26, 2008 9:30:00 PTG, Blogger DeeN

Mula2 hamba baca pon terkujat! Natijah apakah ini yg membuatkan tuan hamba begitu dahsyat sekali diamuk amarah.
Tapi setelah hamba menelusuri ayat demi ayat yg penuh dgn angka kegemaran tuan hamba, arakian kisahnya baru hamba mampu menarik nafas lega dan mengundang getik di hati. Maka terhamburlah tawa ria yg menghiburkan.
Adapun tuan hamba, segala aksi merbahaya tuan hamba itu perlu diiringi dengan seni. Kerna tok guru hamba yg bernama Murahguru J.Chan itu berpesan, setiap gerakan yg ganas perlu diseimbang dgn kesenian supaya perlakuan kita nampak sedikit lucu. HaHaHa.. hoh, penat!!

 

Sabtu, April 26, 2008 9:39:00 PTG, Blogger musafir

nasib baik bateri tak patah tujuh dan tercampak sejauh tujuh meter..haha...

aku memberi komen selepas komen ketujuh.

 

Sabtu, April 26, 2008 11:48:00 PTG, Blogger shahril aley

aku dah agak ni mesti cite rekaan ko saja. hahaha... takkan la ko yg bersifat gentleman nak buat mcm tu. rasa mcm kontra je dgn watak ko sebagai abang yg bertanggungjawab di entri sebelum ini.

nak tanye ape maksud perkataan merogoh-rogoh & fiktif itu? tak pernah jumpe la....

 

Ahad, April 27, 2008 3:26:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

salam singgah.
'merogoh2' tu apa?
saya tahu wak hanya imajinasi saja. =)
(sebenarnya komen ulasan saya sama dengan ulasan di atas- encik shahril aley)

 

Ahad, April 27, 2008 5:38:00 PG, Blogger Kasawari

perghh kalau sarapan dengan tujuh biji telur ayam kampung.. memang hebat tu.. he he

 

Ahad, April 27, 2008 7:10:00 PG, Blogger ZABS

Salam BP,
Bila dah makan 7 biji telor, tentu dah terlebih tenaga, dan perlu dilampiaskan untuk kembali normal.
Sas belum komen lagi, tentu dia terkejut dengan watak yang dipamer.

 

Ahad, April 27, 2008 9:30:00 PG, Blogger asuhara sue

laa..cerita ganas ke?
tapi masa baca entri ni saya lebih banyak gelak yang belebih-lebih!

 

Ahad, April 27, 2008 9:51:00 PG, Blogger Rajuna

bagi saya yang paling ekstrim di sini adalah 7 biji telur ayam kampung. memang power. boleh jadi lelaki dambaan wanita kalau melantak hari2 macam tu.tsk tsk tsk...


yang lain macam lebih kurang saya. saya suka mengamuk dan perkara-perkara ganas. saya brutal walaupun sebenarnya saya sendiri takut darah dan tak suka tengok medik tv.mungkin tahap brutal saya takat "xpdc-brutal" je kot.

 

Ahad, April 27, 2008 11:16:00 PG, Blogger KAMATO

terlalu jauh ko mengelamun, tapi sikap dlm watak itu bagus untuk dijadikan tauladan

 

Ahad, April 27, 2008 3:11:00 PTG, Blogger silversarina

tak boleh nak bayang bawak kereta 177km/jam di bandaraya... terbang kereta dengan orang2nya sekali ... ganasnya cerita ni dan akan hilanglah watak pemuda pemalu :)

 

Ahad, April 27, 2008 10:47:00 PTG, Blogger kawaii_desu

alangkah bagusnya kalau betul2 boleh luah perasaan amarah camtu...

bawak keta selaju itu... apakan daya saya drive kancil je, speed limit berapa la sangat...

betul, self control is important

 

Ahad, April 27, 2008 11:02:00 PTG, Blogger TedungS

haha brutal brutal. tp yg paling brutal ialah nama kau tu hahaha (aku gelak latif burgiba ni)

 

Isnin, April 28, 2008 12:40:00 PG, Blogger Unknown

fuhh brutal kalah album xpdc brutal hangatnya watak ini namun saya harap skrip ini tidak dipilem kan di mana2 pawagam!! 18GSS (Ganas Seram Sejuk)

 

Isnin, April 28, 2008 8:55:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Wah.. sungguh ganas jejaka bernama Qusnan Munazarif itu... seganas The Rock membelasah lawannya di gelanggang.

Habislah.. maka butalah si Izhar Sulaiman bak kassim selamat di garu matanya dgn garfu.

 

Isnin, April 28, 2008 9:17:00 PG, Blogger Hasrul Halid

Tak sangka pulak aku yang engko seganas ni... jadi apa kesudahannya dengan Azhar 'Suleiman' tu? Mati di tempat kejadian atau mengalami "blunt abdominal trauma"? Atau kedua-duanya sekali sebelum engkau kecai-kecaikan dia?

 

Isnin, April 28, 2008 9:43:00 PG, Blogger muor76

giler siott mamat nih.. ganas siot... naper yerk mamat nih menyirap sirap... huhuhu mesti dia selalu ketis org nih... atau dia ade bajo hikmat cakaran kucing ke tanah... heheheheh

 

Isnin, April 28, 2008 9:52:00 PG, Blogger Unknown

kenapa tak dilepaskan perasaan itu semua, jangan disimpan nanti meletup dengan kadar lebih besar ;-)

 

Isnin, April 28, 2008 10:37:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Kau jangan... kau tak kenal lagi siapa aku! Hehheh :D

 

Isnin, April 28, 2008 10:40:00 PG, Blogger ILA

Salam wat BP..kabare;)
kdang2 sbagai manusia biasa kita tak lari utk mlepaskan kemarahan dalam imaginasi sndiri.
Namun bersyukur kita tak seteruk spertimana dalam imaginasi sndiri.
Insyaallahhh...

hohooo..ila ni pun kerap rasa nak cekik bos sampai terjelir lidahnya & lempang sorang2 staf kat operation dept..hehekkk:p
tapi syang sgalanya hanya berimaginasi;)

 

Isnin, April 28, 2008 10:53:00 PG, Blogger Brader Black

wey Qusnan Munazarif.
nama dah chumil, perangai pon bior la chumil gak.
yg ko hentak kuli ko sampai mampus tu apehal?

kalau berani, meh sini kite berentap. tengok sape mampus dulu!

yang benar,
Suparjo.

 

Isnin, April 28, 2008 11:57:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

kak WL,
Waalaikumusalam.

Marah itu normal tapi biar berpada dan rasional. Sifat amarah yang ekstrim itu kan sifat syaitan. Marah ‘saya’ itu cuma satu bentuk escapism, barangkali…..


Pa’chik,
Aku sedang merayan la Pa’chik....

O, kalau nak kawin memang kena makan telur sampai tujuh biji ya…? :D


azie,
Sejak dari hari itu, makcik itu tak melatah lagi….. Syukur, dah sembuh dah penyakit latah dia.

Thank you. Hahaha!


atiqah,
7
2
7

Saya memang suka angka 27

Hidup 7!


cikin,
Itu pun dah tak berapa ganas Cikin. Banyak adegan yang terlampau ganas dah dipotong. Tak sesuai untuk bahan bacaan kanak-kanak.

Kamu dah isi borang ahli Kelab 7?


kadok,
Err......Nanti kalau rajin aku buat sambungannya. :D

Lama tak nampak kau kadok? Lama menyepi?


nur@,
Kamu sedang berlatih untuk pementasan bangsawan ke apa ni..?

Apa jadi agaknya ek kalau seni Capoiera digabungkan dengan seni Kung Fu.....?

 

Isnin, April 28, 2008 12:06:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

musafir,
Hehehe! Pandailah kau....

Aku jawap ulasan kau ini pada pukul 12.57 pagi...


shahril aley,
Masakan jejaka pemalu bertindak seganas itu…..

Merogoh-rogoh itu bahasa jawa, tapi digunakan juga di dalam bahasa Indonesia, maknanya meraba-raba. Fiktif itu asal dari fiction yang di’bahasa Indonesia’kan, rekaan atau fiksyen.


eisraa,
Salam.

Ya, wak tak berahsia yang wak sedang berimajinasi.

Jawapan wak sama dengan jawapan ulasan untuk encik shahril aley di atas.


kasawari,
Tapi kalau tujuh biji telur Kasawari lagi hebat, kan? Hehehe!


Zabs,
Waalaikumusalam.

Saya rasa 7 biji tak banyak lagi tuan. Saya pernah terbaca, Malek Noor itu dulu setiap pagi berbelas-belas biji telur setengah masak dimakannya.

Dia sedang bercuti. Berlakon jadi baik senang tuan, tapi berlakon jadi jahat itu yang susah…. :)


asuhara,
Tak baik gelakkan mangsa-mangsa ’saya’ berlebih-lebih. Mereka semua tidak berdosa.....


xrajunax,
Nak-nak lagi kalau campur madu, kan? Tapi susah nak cari telur ayam kampung sekarang ek......

Medik tv yang dulu pengacaranya Raja Hendon itu ke...? XPDC mana brutal bang…... New Boyz baru brutal…. :D

 

Isnin, April 28, 2008 12:18:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Kamato,
Ya. Itu sisi gelap watak manusia yang gagal mengawal kemarahan. Escapism yang di luar batas kenormalan.


kak sarina,
Mustahil di tengah-tengah kota KL ini boleh memandu selaju itu kak. Nak memandu 77km/j pun semput bila waktu puncak. Lainlah kalau di lebuhraya.

Dalam cerita ini saya berlakon saja kak…..


en me,
Jangan sesekali ditiru adegan itu.....


kawaii,
Melepaskan amarah dalam bentuk tulisan pun satu kepuasan juga barangkali, itu agak lebih berhemah...

Rasional mesti mengatasi emosional, dalam keadaan apa sekalipun... :)


Tedungs,
Susah-susah emak dan abah aku bagi nama itu, kau gelakkan ya... sampai hati kau...


Penoreh getah,
Aku tengah berkira-kira nak bagi pada Hishamuddin Rais atau Nasir Jani skripnya nanti...


Tempe,
Sekarang Izhar Sulaiman dah berhenti kerja. Dengarnya dah pelakon pulak dah....

 

Isnin, April 28, 2008 12:36:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Hasrul,
Izhar Sulaiman la, bukan Azhar Sulaiman... :p

Beliau mengalami keilatan kekal seluruh tubuh badan. Kasihan....Nasib baik dia ada mencarum dalam Perkeso.


muor76,
Kalau nak berangan, biar berangan yang tak berpijak di bumi yang nyata Muor. Berangan itu percuma, kan? Bosan la berangan jadi orang-orang baik.....


Jamri,
Amarah yang lama dipendam-pendam, kalau meletus bak gunung berapi!

Weh! Mana kau lama menghilang Jam? Mana hilangnya blog kau? Tak balik Parit Jamil? :D


Mudin,
Kau siapa ha? Berani sungguh kau cakap macam itu....


ila,
Waalaikumusalam, Waras, alhamdulillah.

Kalau kita sendiri tak mampu tenangkan jiwa kita sendiri, tiada siapa yag akan dapat tenangkan jiwa kita...

Tak apa. Berimajinasilah semahu kamu. Biar berimajinasi membunuh sekalipun, kalau itu boleh melegakan jiwa kamu. :)


Si Kachak,
Sekali lagi kau sebut nama betul aku, nahas kau...! Hahaha!

Suparjo? Kau datang dari Madura ek? Kau dah renew permit kau belum....?

 

Isnin, April 28, 2008 12:46:00 PTG, Blogger asuhara sue

saya bukan gelak berlebih-lebih kepada mangsa en. Qusnan Munazarif tu, tapi pada setiap tindakan en. Qusnan Munazarif itu.

 

Isnin, April 28, 2008 12:57:00 PTG, Blogger Mak Su

uuu mak aiiii, encik apa nama? muna? muna ker mona? err, muna, eh! mona..eh! ish, gua balik dululah

 

Isnin, April 28, 2008 1:28:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Ahuhaiii Kang Mas. 7 biji telor ayam kampong disira pula ngan madu lebah padang pasir.Patut ler garang dan ganasssss sesangat..Rio

 

Isnin, April 28, 2008 2:36:00 PTG, Blogger Masy

ahahahahaha punya la marah sampai makan 7 biji telur ayam kampung. nasib baik bukan telur Omega 3~

 

Isnin, April 28, 2008 2:47:00 PTG, Blogger Pa'chik

bergantung la kepada keperkasaan ko.. kalau kurang.. kena makan lebih la... cam tujuh bijik tu.. eekek... kalau dah gagah lagi perkasa... takyah makan pun takpe... ekekekke....

 

Isnin, April 28, 2008 3:12:00 PTG, Blogger achik

mak aih.. 7 biji.. banyaknya..

Qusnan Munazarif.. uniknya nama.. :)

 

Isnin, April 28, 2008 6:01:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

asuhara,
Memang 'gila' sungguh tindakan encik Qusnan Munazarif itu......


mak su,
Ok, baliklah. Hati-hati jalan Mak Su...


MR,
Apa yang amboi MR?


Rio,
Saya biasa makan madu Manuka.

Nak lagi 'berkuasa', ganti Milo dengan kopi Tongkat Ali dan Ginseng... :D


masy,
Telur ayam kampung lagi 'berkuasa' Masy....


Pa'chik,
Aku malas la nak cerita Pa'chik.... Tak naklah nanti dikata riak, ujub dan takbur pulak.. Hahaha!


achik,
Malek Noor makan lagi banyak tau....!

'Satu dan hanya' nama seperti itu di muka bumi ini.... :D

 

Isnin, April 28, 2008 7:04:00 PTG, Blogger violet

ganas, ganas...

leh letak title 'pagi yg cerah sudah jadi gelap'

hehe...

 

Isnin, April 28, 2008 7:50:00 PTG, Blogger mOEha Aziz

:) Terhibur....

Salam
Syabas.. imaginasi adalah kurnia... telah digunakan untuk menerbitkan senyum di wajah wajah yang kelabu....

p/s: wah... sampai 7 biji?

 

Isnin, April 28, 2008 9:38:00 PTG, Blogger cakapaje

Salam JP!

Ish! Violent sungguh cite ni! Leh jadi blockbuster kat wayang! :)

 

Isnin, April 28, 2008 10:14:00 PTG, Blogger Rush Murad

Drama Minggu Ini sesangat ekkkk?

 

Selasa, April 29, 2008 6:17:00 PG, Blogger khairyn

huh part telur 7 biji sudah buat aku syak, kemudian push up 100 kali aku dah kata itu fiksyen hahaha.. fiksyen ganas.. ai laik kekeke

 

Selasa, April 29, 2008 8:02:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

Tragis sungguh!

 

Selasa, April 29, 2008 8:05:00 PG, Blogger NURAZZAH8

huish...tak nak masuk campur....nanti kena tempiasnya...maklumlah dah makan telur 7 biji, push up 100 kali..

alahaiii..saya nak buat push up 5 kali pun tak larat


ampun ya Qus..kus..muna..opppsss. apa yek....alamak...nak sebut pun terbelit lidah...

 

Selasa, April 29, 2008 8:10:00 PG, Blogger TokNabe

Ganas.....ganas, gila..gila memang cerita gila sampai saya ketawa berdekah-dekah.

 

Selasa, April 29, 2008 10:37:00 PG, Blogger DeeN

Kalau seni Capoiera digabungkan dengan seni Kung Fu musti hasilnya yg macam kamu amukkan tu lah ha ha ha ..

Ganaz, ganaz... tak sesuwaiii!! ;)

 

Selasa, April 29, 2008 11:31:00 PG, Blogger aNIe

Isykkk!!...Memula baca...asap dah berkepul2 kluar ingatkan nak jadi Naga...rupanya jadi Monster...

Ni mesti tengah panas pastu terasa aje...nak korek2 mata orang ni...hehehhe

 

Selasa, April 29, 2008 2:24:00 PTG, Blogger ruslina

wow. sepbaik citer fiksyen je, aku paling kesian kat makcik dobi yg tak sempat melatah tu.!

 

Selasa, April 29, 2008 3:18:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

huh terkesuma seketika. ingatkan cerita betul wakaka.

bagus juga dapat baca cerita camni dapat bermain dengan minda dan emosi.

 

Selasa, April 29, 2008 4:50:00 PTG, Blogger NONIE AZIZ

aku dah agak ni bukan ko...ko kan pemuda pemalu...mana bleh watak macamni...tak boleh...tak boleh...yeye ooo je tau Qusnan Munazarif ni...hik hik hik

 

Selasa, April 29, 2008 9:49:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

aku tau kau bos.hehe.

 

Selasa, April 29, 2008 11:37:00 PTG, Blogger Mek Na

huh mcm real jer...heran gak nape awak dh tukar identiti secara tiba2 jd pemarah giler?? hehe acah je kan ni

 

Selasa, April 29, 2008 11:52:00 PTG, Blogger zino

cis... buat suspen je.. hehe

 

Rabu, April 30, 2008 7:31:00 PG, Blogger zwitterion

ala tau ko bukan macam tu, nak marah2 org tak tentu hala..
tapikan, makan 7 biji telur ayam tu, hantu raya ke apa?..:D

 

Rabu, April 30, 2008 10:46:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

violet,
Nak letak tajuk lain pun boleh. ‘Bila Aku Sudah Tiada,’ ‘Patience’ ataupun ‘So Lonely’, misalnya, tapi seelok-eloknya biarlah bahasa Melayu..


moeha,
Waalaikumusalam.

Terima kasih. Terharu saya kalau cerita mengarut yang entah apa-apa ini dapat menghiburkan kamu….

[Kamu pernah membaca cerita tentang seorang badut yang menghiburkan ribuan orang, tapi diri sendiri resah dan sepi……?]

p/s Saya sangat taksub dengan 7… :)


cakapaje,
Waalaikumusalam.

Agak-agak, siapa paling sesuai pegang watak ‘saya’ dan Izhar Sulaiman ek....?


Rush,
Wujud lagi ke ’Drama Minggu Ini’ Rush... ? Dah jarang tengok tivi, RTM apatah lagi… :D


khairyn,
Yang 7 biji telur itu memang agak mengarut tapi push up 100 kali itu memang biasa buat, tapi 20 kali x 5 set la. Tapi itu dulu-dulu la...


Azzam,
Ha Ha! [Meminjam ketawa Naga]


Kak Nurazzah,
Itu exercise yang paling murah, mudah dan ringkas kak. Tak payah susah-susah nak pergi gimnasium. Buat atas katil pun boleh. :D


Tok Nabe,
Idea masa fikiran tengah ‘gila’ itu Tok…. :D

 

Rabu, April 30, 2008 10:56:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

nur@,
Tertunggu-tunggu Mark Dacascos dan Jet Li berlakon dalam satu filem...


Kak Lady,
Cucuk saja cukuplah kak Lady, kalau dikorek mata Mamat itu dah kira terlampau kejam sangat namanya tu. :D


ruslina,
Maafkan saya makcik dobi. Saya terlebih-lebih emosi……


megat,
Saya dah ada dalam penjara sekarang agaknya kalau itu cerita betul..

Terima kasih pautan itu. Menarik......


Nonie,
Habis watak macamana paling sesuai untuk aku ek? Kalau watak hero romantik macam Abang Jalal itu sesuai ke?


Neeziee,
Bila nak turun KL lagi bang? Aku masih hutang kau KFC...


mek na,
Sesekali berangan nak jadi seorang yang kejam......


Zino,
Jangan bagi anak zino yang bongsu itu baca ye....


Zwit,
Ya, ya. Aku budak baik.....

Hantu Raya makan telur ke?

 

Rabu, April 30, 2008 7:10:00 PTG, Blogger cakapaje

JP,

Saya hanya terbayang watak anda, dan ianya dipegang oleh tiada lain lagi melainkan Anthony Hopkins - Silence of The Printer! :)

 

Khamis, Mei 01, 2008 4:08:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Cakapaje,
Tengok muka Anthony Hopkins itu pun sudah sangat mengerikan.. :)

 

Ahad, Mei 04, 2008 2:35:00 PG, Blogger cakapaje

JP,

Kalau free, tolong baca my latest entry dan berikan idea bernas. Terima kasih :)

 

Sabtu, Mei 10, 2008 1:48:00 PTG, Blogger NN

ohh, nak drop komen pon rasa seram plak..