Jumaat, September 28, 2007
Saya telah ditag sekali lagi oleh sepupu Sophia Latjuba. Saya alihbahasakan tag asal ke bahasa Melayu dan bahasa Jawa [Untuk versi bahasa Jawa sila ke SINI]

4 perkara/benda yang menakutkan saya
[1]Seksaan kubur [2]Api neraka [3] Lemas [dalam laut, kolam, apa-apa sajalah asal dalam air] [4]Gila

4 orang yang membuatkan saya ketawa
[1]Orang yang menggeletek saya [2] Pak Lah [3] Kawan, Musa [bukan nama sebenar] bila dia menonton cerita di tv] [4] Ketua Polis Negara

4 benda yang saya suka
[1]’Garis langit’ saya [2]Blogging [3]Merapu [4]Makanan Jawa

4 perkara yang saya benci
[1]Menunggu [2]Mencabut bulu hidung [3]Bekalan air terputus [4]KERAjaan korup

4 perkara saya tak faham
[1]Islam Hadhari [2]Bagaimana imam boleh menipu orang [3] Kenapa bini imam tak pakai tudung [4]Kenapa anak imam tak tutup aurat

4 benda di atas meja saya
[1]Bukunota Dell [2]Tiga fonsel Nokia [3]Pacu ibujari Kingston [4]Tetikus mini beroptik

4 perkara saya sedang lakukan sekarang
[1]Duduk di kerusi [2]Menaip [3]Menguis bulu mata Image Hosted by ImageShack.us [4]Mengira tahi lalat

4 perkara saya ingin lakukan sebelum dipanggil Tuhan

[1]Ibadah haji [2]Amal jariah [3]Menjadi datuk, bapa, suami, anak dan cucu yang soleh [4]Taubat nasuha

4 perkara yang menggambarkan diri saya
[1]Gila-gila [2]Malu - tapi mahu Image Hosted by ImageShack.us [3]Lucu [4]Kacak Image Hosted by ImageShack.usImage Hosted by ImageShack.us

4 perkara saya tak boleh lakukan
[1]Murtad, nauzubillah [2]Mengandung [2]Bersalin [3]Gelek gerudi


Saya rasa saya ingin mengetag Mark Dacascos , VK Lingam, Robert Kiyosaki dan Made Wijaya Image Hosted by ImageShack.us

TTFN

Label:

 
Cerita blackpurple @ jowopinter pada 9/28/2007 11:07:00 PG. |


46 Ulasan


Jumaat, September 28, 2007 2:33:00 PTG, Blogger izariza

kahkah kahkah .. hai kacak kekeke bape tahi lalat anda :P

 

Jumaat, September 28, 2007 3:00:00 PTG, Blogger Sastri

mentang-mentang la bulu mata tu panjang, siap kuis2 lagi ek... :p

Musa tu kelakar ke bila tengok tv? Apa yang membuatkannya kelakar tu? Citer la sikit...

 

Jumaat, September 28, 2007 4:08:00 PTG, Blogger Pa'chik

kat umah ko ni cerita smart tag..
kat sini!sini!! cerita tachengo

mereka tak pakai tudung.. pasal astora jabat dulu kata tak pe...

 

Jumaat, September 28, 2007 4:08:00 PTG, Blogger Pa'chik

lupa.. ko buleh bersalin la dude... apara..

 

Jumaat, September 28, 2007 4:17:00 PTG, Blogger Kasawari

saya pun tak faham tentang Islam Hadhari.. Yang saya faham Islam hanya ada satu Islam sahaja.. semua sama.. tak kira di malaysia, afrika, arab ke atau mana-mana. Tak perlu kita buat penjenamaan semula Islam itu.. Islam adalah Islam..

 

Jumaat, September 28, 2007 4:23:00 PTG, Blogger Orked

kacak wak....adoilah....lawak 18SX ni!

:p

 

Jumaat, September 28, 2007 5:07:00 PTG, Blogger tokasid

Salam wak pinter:

Ada serius dal lawak wak ni...what you wrote reflects many of us in the blogosphere( of course tak termasuk kawankau si Musa(bukan nama sebenar) tu lah...

Masaalah pak-pak imam Malaysia semua bini dan anak depa tak tutup aurat wak!

 

Jumaat, September 28, 2007 5:41:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

Faizah,
Terima kasih. :D

Baru sempat kira yang di lengan, tempat lain tak sempat la... :p


Sas,
Bulu mata itu satu aset juga. :D

Cuba baca balik pautan entri pasal Musa itu. Kan kelakar dia tu. He he he!


Pa'chik,
Makin bersimpul kes wanita Mongolia itu ekk..

Siapa Astora Jabat? Ulama besar? Wali? Sahabat nabi?

Kena baca 'bersalin' itu dari konteks jawapan no [1] pa'chik. :p


Kawasari,
Tuhan dah turunkan Islam yang amat sempurna sebenarnya. Entahlah! Pendekatan saja cantik, tapi praktiknya lain, sekadar retorik.


kak Jie,
He he he. 18sx? Tang yang mana tu?


Tokasid,
Waalaikumussalam. Terima kasih doc,

Ya, sengaja saya berkias dalam jawapan tag saya. Bagi yang nampak lucu, luculah. Bagi yang nampak sinis, sinislah. Saya cuba ingin serius dalam santai sebenarnya. :)

Sebenarnya, Musa itupun menggambarkan sesetengah kita, yang secara semulajadinya begitu.

Begitulah. Imam yang di atas itu saya melihatnya dari perspektif yang luas, bukan juga imam di masjid tapi imam yang memerintah sesuatu negara juga [apatah lagi kalau negara Islam!]:)

Ya doc, kalau yang asas diketepikan, bagaimana untuk mempraktikkan yang lebih kompleks?

 

Jumaat, September 28, 2007 5:41:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

pehh.. lemas. itu mmg phobia aku. lagi2 pas aku sendiri hampir mati lemas mase mandi kt air terjun. sampai skang aku chuak bile dekat dengan air dalam.
vk lingam?! mr. go to hell?! haha..

 

Jumaat, September 28, 2007 6:40:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

salam singgah.
kenapa 4 eh? kenapa tak 3?
=)

 

Jumaat, September 28, 2007 7:15:00 PTG, Blogger TedungS

salam brader, lama tk singgah

aku pun kelakar tgk politikus2 kita ni, dari atas smp le peringkat cwgn

 

Jumaat, September 28, 2007 7:33:00 PTG, Blogger Pa'chik

V Korekorekorek Linggam tu.. takde lam negara kot sekarang nih.. nanti balik melaya baru dia jawab teg ko neh.. kekeke...

 

Jumaat, September 28, 2007 7:34:00 PTG, Blogger arsaili

uhuhu..memang minat accounting ker..keep on counting tahi lalat..ada ala2 kak pah tak ekekeke

 

Jumaat, September 28, 2007 11:42:00 PTG, Blogger zino

pengakuan ikhlas ke hehe..

 

Sabtu, September 29, 2007 2:52:00 PG, Blogger Unknown

ada sorg kawan aku. hobi dia tarik bulu hidung. tambah2 sblah kanan. fiil. cess..

 

Sabtu, September 29, 2007 3:33:00 PG, Blogger byl

3 fon?
byk 2
mai campak 1
=)

 

Sabtu, September 29, 2007 12:45:00 PTG, Blogger khairyn

kenapa tak boleh gelek gerudi?
cubalah, lepas tu tunjuk pada kami.

errr... jangan lupa kostum yang merelip-relip dan bergoyang ikut rentak gelek tu ye.

 

Sabtu, September 29, 2007 1:43:00 PTG, Blogger Iza'Izz

BP ~ Aduss!!!!! bagus betul entry nie, penuh kelawakkan, tapi ada makne tue.... :D

 

Sabtu, September 29, 2007 9:42:00 PTG, Blogger aNIe

Sas...akak baru nak cakap...mentang2 bulu mata tu panjang...siap kuis2 sambil blogging...heheheh

Gelek gerudi...ramai yang tak boleh buat tu...

 

Ahad, September 30, 2007 9:35:00 PG, Blogger zwitterion

kalau nak kejutkan ko, kena cabut bulu hidung tak?..hehe

 

Ahad, September 30, 2007 8:17:00 PTG, Blogger akirasuri

Bulu hidung panjang ek?
nanti senanglah si dia itu nak kejut awak ek :p
cabut saja bulu hidung, sah-sah bangun :p
he he he..

 

Ahad, September 30, 2007 11:41:00 PTG, Blogger me3n

siape2 la yg ko tag neh. hehe.

 

Isnin, Oktober 01, 2007 8:19:00 PG, Blogger Mummy Rizq

ko emmang boleh buat aku ketawa ngan tulisan ko...

cemana lah bleh terpikir pasal gelek gerudi!

 

Isnin, Oktober 01, 2007 9:42:00 PG, Blogger NBK466

Den nak tunggu & tak sabar2 na baca Mark Decascos jawab tag ko...he...he.he..

 

Isnin, Oktober 01, 2007 11:51:00 PG, Blogger MOKCIK AZWA

Kah...kah...kah...kiok... BP ni memang bijak...dalam gelak ada makna yang tersirat.

Tahi lalat banyak ker...ni mesti ada kaitan sedara sepupu sepapat ngan Seripah Aini nie hehehehe...

 

Isnin, Oktober 01, 2007 12:37:00 PTG, Blogger Butaseni@Wan Raja

hahahahahahahahaha pak lah hahahahahahahahhaa ketua polis negara hahahaha.
depa ni lawak ka?hahahaha

 

Isnin, Oktober 01, 2007 12:46:00 PTG, Blogger achik

Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

 

Isnin, Oktober 01, 2007 1:02:00 PTG, Blogger achik

nak termuntah darah rasanya kalau tertengok minah2 dangdut tu menggelek.. jgn kata gelek gerudi, gelek 45 darjah pun goliden.. huhu..

 

Isnin, Oktober 01, 2007 1:38:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

kamarul,
Aku boleh berenang tapi masih ngeri. Cuba bayangkan kalau tengah berenang tengah laut tiba-tiba terkapai-kapai sebelum lemas. Isk! Ngeri

Ha ha ha. Di mana entah dia menyorok sekarang ekk?


eisra,
Salam kembali,

Itu kena tanya pencipta asal tag inilah. Kalau saya, saya cipta 7 :D


Tedungs,
Salam kembali. Lama tak nampak bro?

Kalau berbahas di Parlimen, buat lawak yang bukan-bukan kan...


Pa'chik,
Eleh! Blogspot kan boleh diakses di serata dunia. He he he!


arsaili,
Saja. Suka-suka. Sebab macam semakin bertambah pulak setiap hari. Perasaan kot. He he he.


zino,
77% ikhlas. He he he.


kel@mbu,
Kawan kau atau kau? He he he. Nanti lama-lama mesti besar sebelah lubang hidung dia kan... :D


[b]y,
Satu yang rasmi, satu untuk kawan-kawan, satu lagi peribadi. :D

 

Isnin, Oktober 01, 2007 1:57:00 PTG, Blogger blackpurple @ jowopinter

khairyn,
Isk! Tak macholah lelaki gelek gerudi. He he he!


iza,
Dalam yang tersurat ada yang tersirat. :D


kak lady,
Jeleslah tu...jeleslah tu... he he he...

Buruklah kalau lelaki kacak bergelek gerudi.... he he he.


Zwit,
Isk! Ke situ pulak kamu.... he he he!


Akira,
Isk! Ini lagi seorang. Apalah punya soalan. Kurang sopanlah awak ni. Saya punya kemas tau. Sentiasa terjaga dengan rapi. He he he.


ad3ck,
He he he. Eksklusif tu...


M Rizq,
He he he.

Entah! Macamana boleh datang ilham.... He he


NBK,
Kau pun minat dia ke jang?

Terpesona sungguh aku tengok dia bercapoeira. :D


azwa,
He he he. Yang tersirat itu yang penting...

Di lengan kanan saja dah 7. Belum kira tempat lain tu...he he he...


Butaseni,
He he he. He he he. Sinis!


achik,
Eh! Macam biasa tengok saja achik ni. Tertengok ke, sengaja tengok? He he he.

 

Isnin, Oktober 01, 2007 2:28:00 PTG, Blogger DeeN

hak hak hak ... err, Tok aku cakap, kalo org ada bulu mata lentik / panjang, dia tuh ketegaq [degil] yg amat. Aku tak kata, aku tolong sampaikan jer hek hek hek ..

 

Isnin, Oktober 01, 2007 3:50:00 PTG, Blogger Mak Su

gelek gerudi boleh.. ko kena exercise lebih2 skit je...

 

Isnin, Oktober 01, 2007 5:17:00 PTG, Blogger Pegawai Khalwat

Tiga fonsel Nokia?

Kaya, kaya, kaya!

Itu belum masuk harta ismet di luar negara.

 

Isnin, Oktober 01, 2007 6:21:00 PTG, Blogger Unknown

baru ku tau paklah ngan ketua polis negara tu seorang pelawak.. hahaha

 

Isnin, Oktober 01, 2007 10:33:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

kelakarlah cara pakcik jawa menjawab tag tu, saya jawab dengan amat serius sekali..bosang rasanya haha.

 

Selasa, Oktober 02, 2007 5:33:00 PG, Blogger khairyn

Allo lelaki kacak (perkh!)

Selamat Hari Raye

 

Selasa, Oktober 02, 2007 8:21:00 PG, Anonymous Tanpa Nama

salam lelaki kacak berbulu mata lentik berbulu hidung panjang...
akak nak ucapkan selamat beribadat sebanyaknya sempena 10 malam terakhir Ramadhan nih, rebutlah peluang sebanyak-banyaknya...

 

Selasa, Oktober 02, 2007 10:48:00 PG, Blogger Sya

Alahai.. leh main kuis2 bulu mata lagi. Yang tak tahan nak gelak tu pasal "kacak".

 

Selasa, Oktober 02, 2007 2:25:00 PTG, Blogger NJ@Goboklama

x dpt bayangkn si kacak berbulu hidung panjang sedang gelek gerudi, awww!!!

tambah lagi sorang sebenornya, tok sami beluah lagiiii kelakorr tau!!

 

Selasa, Oktober 02, 2007 2:33:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

Aku suka 4 orang yang membuatkan ko ketawa! He he he!

 

Selasa, Oktober 02, 2007 2:36:00 PTG, Blogger Cik Keju

erk..hp byk² tu nak wat ape ekk?
pinjam satu bleh?heheh.. :D

 

Selasa, Oktober 02, 2007 5:00:00 PTG, Blogger flush

bagus cara ko menjawab wak.. dalam dan sinis.. bagus2..

 

Rabu, Oktober 03, 2007 12:36:00 PG, Blogger ManjLara

cabut bulu idung? hehehe...kalau benci, tak payah cabutlah, gunting saja kalau dah meliar keluar tu :P

p/s - tapi saya lebih pelik melihat wanita yang gemar mencabut bulu keningnye ;)

 

Rabu, Oktober 03, 2007 10:24:00 PG, Blogger Aku Bukan Bidadari

BP malu-malu??????

malu-malu mahu ke malu-malu kucing? ekekeee

 

Rabu, Oktober 03, 2007 10:52:00 PG, Blogger blackpurple @ jowopinter

nur@,
Saya memang degil pun.... [tapi baik hati] He he he!


mak su,
Tak maulah! Silap-silap terkehel pinggang. He he he.


Pegawai,
Aku cuma nak mengkayakan [mengayakan?] Digi, Celcom dan Maxis.. !

Itu belum masuk talian tetap!


lind,
Untuk menjadi bahan lawak, tak semestinya menjadi pelawak lind. :)


amirah,
Lawak dalam serius tu...Sinis! he he he!


khairyn,
Terima kasih...terima kasih....He he he

Tak sabar nak beraya nampak!


Kak Nurazzah,
Salam kembali Prof.

Tang kacak dan bulu mata lebat itu betul, tapi tang buku hidung panjang itu tak betul. [he he he!]

Insya-Allah, semoga kita sama-sama mendapat rahmat dan keberkatan-Nya.


sya,
He he he. Hidup kena sentiasa lucu, baru tak stress kak sya!

He he he.


Qistina,
Saya lagi hairan dan takjub, bila lelaki tua ganyut, berperut buncit masih lagi bergelek di kelab-kelab dangdut. Tapi yang 'tak boleh' itulah yang orang suka![Itulah mesej saya sebenarnya :)]

Yang dua itu mewakili semua. Satu wakil pihak kabinet. Satu lagi wakil pihak penguasa. :)


Azzam Supardi,
Aku pun! He he he!

[Aku kelirulah. Kau dengan Azzam Bellamy sama ke? Ah Kim siapa pulak? Aku biasa ternampak nama Azzam Supardi di buku-buku 'Aku Hidup Dalam Blues' sebagai editor. Kau kan?]


Cikin,
Itu mewakili setiap pembekal talian yang ada. Kena asingkan untuk kegunaan rasmi, keluarga dan peribadi. He he he.


flush,
Terima kasih. Menyampaikan mesej serius dalam santai lebih mudah. :)


manjlara,
Kalau dah malas sangat, pergi kedai gunting rambut, mintak mamak guntingkan pun boleh. [tapi bukan sayalah :D]

p/s Mereka nak kembali ke zaman jahiliah barangkali :)


Tiara,
Malu-malu siput sedut. He he he.

 

Rabu, Oktober 24, 2007 2:56:00 PTG, Anonymous Tanpa Nama

nak tau tak naper 'anak imam tak tutup aurat'? ia kerana,

iman adalah mutiara! iman adalah... mutiara... di dalam hati... manusia... yang meyakini... Allah... Maha Esa... Maha Kuasa.... tanpamu iman, bagaimana lah... bla bla bla

c/o : iman tak dapat... diwarisi.. dari seorang ayah yang bertaqwa.... ia tak dapat dijual beli... ia tiada ditepian pantai... walau apa pon... (uhuk! suara tak sampai pitch! tinggi sangat! he)

so, begitulah jawapannya, saya rasa...